zorgen maken om een vriendin

De laatste tijd begin ik me wat zorgen te maken over een goede vriendin van mij. Zo heeft ze een tijdje geleden opgebiecht dat ze een eetstoornis heeft, en dat ze zichzelf snijdt, maar ook dat ze al gedacht heeft aan zelfmoord. Nu weet het school dit allemaal wel en nu moet ze altijd met een soort psycholoog gaan praten en ergens lijkt dit wel te helpen. Maar nu heeft ze een goede vriend die zelf wiet rookt en tjah hij is nogal een badboy eigenlijk. Nu heeft zij dus aan die vriend gevraagt om wiet van hem te kopen en hij vindt het goed. Nu is ze dus van plan om samen met hem en enkele vrienden van hem wiet te roken. Nu maak ik me serieuze zorgen om haar, gewoon omdat ik die vriend van haar niet vertrouw. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Trouwens mijn vriendin is nog maar 14 jaar.

Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen zouden staan???
x

Ik zou met een andere goede vriend/vriendin waar jullie beide bevriend mee zijn haar proberen te helpen door leuke dingen met haar te doen, zodat ze tenminste niet de kans krijgt die wiet te gaan roken. Aan haar eetstoornis kun jij verder ook weinig aan doen, dit klinkt cru maar het is zo. Dit moet ze toch echt zelf oplossen met behulp van inderdaad een psycholoog.
Maar ik denk, als je veel leuke dingen met haar doet je haar al een stuk vrolijker maakt. En probeer haar zo min mogelijk met die jongen om te laten gaan, hoe moeilijk dat ook voor haar is, het is wel het beste dat ze niet in aanraking komt met die wiet dus.

je kan misschien zorgen dat ze naar een eetstoornissen centrum gaat. Daar komt ze van haar stoornis af. en daar wordt je ook psychologisch geholpen met van alles. Praat anders ook is met dr ouders.

Jah maar dat is het juist, ik wil wel met haar ouders gaan praten, maar telkens zegt ze dan van: “Als je dat doet, zijn we geen vriendinnen meer” Het is eigenlijk vooral dat ik die vriend van haar niet vertrouw. Telkens stuurt hij smsjes naar haar waarin staat: “Heb je als seks gehad?” “Wil je seks hebben?” Wil je me pijpen?" en zo van al die dingen, en als ze dan gaat afspreken met hem en zijn vrienden om wiet te roken, maak ik me gewoon zorgen, omdat ik bang ben dat ze door die wiet stomme dingen gaat doen.

Ik voel me gewoon nogal machteloos tegenover heel deze situatie :s

JEZUS, sorry dat moest ik even zeggen. Wat een nare situatie! Ik zou het echt gewoon niet weten, zoals je zegt is het best machteloos deze situatie. Als je zegt dat hij niet goed is tegen haar zal ze niet luisteren en als je bijv. naar haar ouders gaat dan krijg je haar alleen maar tegen je. Ik zou misschien toch nog proberen te praten, maar verder… DAMN… sterkte meid!