Zonneuitslag

Hoi!
Ik heb allemaal kleine witte/roze bultjes op mn gezicht, kan dit zonneuitslag zijn? Ik voel me ook niet zo lekker omdat ik iets verkeerds gegeten heb, misschien heeft het daar mee te maken maar ik weet het niet. Ziet zonneuitslag er zo uit?

Klinkt wel zo. Zijn het heel veel kleine blaasjes naast elkaar, met weinig normale huid ertussen? Heb het zelf op mijn rug gehad, omdat ik daar anti-acne creme op had gesmeerd en daarmee de zon was ingegaan. Ik kreeg van de apotheek Bepanthen creme, om te verzachten. Verder gewoon ff uit de zon blijven dan trekt het vanzelf weg.

Ik heb bij zonne-allergie altijd rode vlekjes, geen bultjes.
Maar het zou het best kunnen zijn. Al op internet gekeken?

pfoe, ik zou het niet zo weten… ik heb verschillende zonneallergieën, en die lijken onderling niet echt op elkaar. Maar ik krijg het ook meer op mijn benen en armen, niet zo zeer op mijn gezicht.

foto?
en anders toch maar eens langsgaan bij de dermatoloog.
In het ergste geval doen ze een punctie, maar dan weet je ook wel na verloop van tijd wat je hebt.

ik had zonneallergie, dat krijg je al je in het begin gelijk heel erg lang in de zon bent geweest. Ik zat dus gelijk de eerste dag, de HELE dag buiten. Zonneallergie jeukt heel erg heeeel erg erg veel. Door het krabben wordt de huid rood en er ontstaan witte bultjes. Het lijkt op de uitlsag van een brandnetel. Van de dokter kreeg ik anti-hestamine, tegen de jeuk en verder gewoon heel lang uit de zon blijven. Het komt terug als je veel in de zon zit en de luchtvochtigheid heeft er ook wat mee te maken (kweenie precies wat) Ik had een zonnebrandcrème uit een donkerbruine fles met oranje letters, die was speciaal voor de gevoelige huid enz. WEL HEEL DUUR! Ik kan nu weer gewoon buiten zitten, niks aan de hand. Dus bij mij ging het vanzelf weer weg :grinning:
Succes!

Hmm ja ik heb hier nooit last van, en het jeukt ook niet… Het lijken indd op blaasjes, het zit op mn slaap en iets daaronder. Vond het een beetje raar, heb wel 2 dagen in de zon gezeten… Maar bedankt!