Zonnesteek?

Hoi iedereen,

Vandaag is het heerlijk weer dus ik ben lekker in mn bikini in de tuin gaan liggen. Had me vooraf goed ingesmeerd dus ik kon er tegenaan. Nu, toen ik opstond en naar binnen ging om wat te drinken te halen voelde ik me plots helemaal niet goed. Ik werd héél erg duizelig, zag niks meer, begon te zweten, en het was heel moeilijk om te ademen (kreeg geen lucht meer) Daarna werd ik heel erg misselijk en moest ik overgeven, maar omdat ik nog niks gegeten had kwam er niks uit. Ik ben even op een stoel gaan zitten en heb wat water gedronken en toen leek het weer goed te gaan.

Toen kwam mn moeder thuis en ben dan terug met haar nog een uurtje buiten gaan zitten. En toen ik de 2e keer naar binnen kwam voelde ik me weer niet goed. Ik ben nochtans langzaam recht gaan zitten en zo even blijven zitten om vervolgens voorzichtig op te staan (dacht dat het misschien kwam door te snel recht te staan ofzo) maar daarna werd ik weer duizelig en heel erg misselijk. Na even in de zetel te liggen gaat het beter maar ik voel me nu héél erg moe en zwak. Toen ik de trap op liep om even op mn bed te gaan liggen werd ik weer misselijk en kreeg ik bijna geen lucht.

Dus nu vraag ik me af, heb ik een zonnesteek ofzo? Of is het iets anders en moet ik me zorgen maken? (sorry voor het lange verhaal)

Ik heb geen idee wat het kan zijn. Heb je het al tegen je ouders verteld? Misschien weten zij het.

Ik denk dat als het langer aanhoud je zorgen moet maken
Misschien ben je nu gewoon even niet lekker.

Anders gewoon ff binnenblijven nu en voldoende blijven drinken(water)

Je zegt al dat het weer beter ging toen je water dronk, hoeveel water heb je gedronken vandaag? Want het is echt superwarm, dus dan droog je snel uit. Als je dan opstaat of ineens van warm naar koud wisselt kun je helemaal niet lekker worden. Volgensmij moet je in beide gevallen (zonnesteek of uitdroging) gewoon veel water drinken (met mate natuurlijk, niet in 1x 3 liter naar achteren gooien) en ik zou de rest van de dag even in de schaduw of binnen blijven.

Zet anders een hoed op tegen de zon, ik zou niet weten waar het anders door kan komen, ik heb nu ook barstende koppijn gekregen door de zon.

als het langer blijft ga dan echt naar de dokter!

Dat zou idd goed een zonnesteek kunnen zijn. Probeer je niet teveel meer aan de zon bloot te stellen of zet een hoed op ofzo. Als dit erger wordt moet je naar een dokter, volgens mij kan een zonnesteek best gevaarlijk zijn. Anders google je even hoe en wat ofzo.

Zonnesteek:

Zonnesteken kunnen in verschillende gradaties voorkomen. De oorzaak is meestal te veel in de zon verblijven en te weinig drinken. Maar zonlicht is niet altijd nodig, ook bijvoorbeeld arbeiders bij een hoogoven kunnen de verschijnselen oplopen. In dit geval hebben we het echter niet over een zonnesteek, maar over oververhitting of door de hitte bevangen zijn.
Door de warmte raakt de lichaamstemperatuur ontregeld en begint deze op te lopen. Dit kan verergerd worden door directe zonnestraling op het hoofd, waardoor het temperatuurcentrum in de hersenen van slag raakt. Wanneer de temperatuur boven de 40 graden komt bestaat het risico op epileptische aanvallen en shock. Boven de 42 graden kan het lichaam de temperatuurstijging niet meer aan, loopt de temperatuur versneld op en sterft de patiënt.

+ je hebt weinig gegeten en weinig gedronken. dusja das ook niet zo slim en daar wordt je ook niet lekker van.

Misschien een combinatie van… ?
niet hebben gegeten, uitdroging… idontknow… sorry.

Dubbelpost :pensive:’’

Ja ik had nog niets gegeten, daar kan het ook aan liggen misschien ja… + dan misschien het hete weer en dan de overgang naar binnen waar het toch een stuk koeler is…

bedankt meisjes, ik zal het in de gaten houden en als het aanhoudt zal ik toch wel langs de dokter moeten…

Sowieso door niets gegeten te hebben. Je word ook heel licht in je hoofd als je niks eet. Je lichaam heeft niks voor niks die voedingstoffen nodig. En als het dan ook nog heel warm word, raakt het helemaal ontregeld. Dus voortaan eerst even wat eten.

Geen idee maar volgens mij is het geen zonnesteek.
Want ik heb vorig jaar een zonnesteek gehad, en ik voelde me anders dan jij nu beschrijft.

Ja ik weet het maar er zijn nog dagen waar ik hele dagen niets of weinig eet alleen 's avonds ofzo. (Ik heb soms gewoon helemaal geen honger), en ik weet dat is niet gezond :stuck_out_tongue: maar dat is nu eenmaal zo. Maar ik heb er nooit eerder last van gehad dat ik me zo slecht voelde daardoor (en al zeker niet flauwvallen en overgeven)

Het is wel echt een zonnesteek,
heb het zelf ook gehad, ineens, had er nog nooit eerder last van gehad.
Maar de dokter bevestigde me dat het zeker een zonnesteek was.
Het kan ook zijn dat je te weinig vitaminen binnen hebt gekregen en dat je lichaam daarom misschien nu WEL reageerd op veel zon/te weinig drinken/ te weinig eten.

Dus meer drinken, meer eten en fruit eten voor de benodigde vitaminen.

Let gewoon een beetje op met de zon… Geen uren aan een stuk zonnebaden (ik doe altijd drie kwartiertjes en dan een kwartier binnen), veel drinken en als je je niet lekker voelt, een douche om de zonnebrand van je te krijgen en niet meer in de zon gaan… Oh ja en vermijd 12-2 uur.

ja ik wou ook een douche nemen maar ik durfde niet omdat ik dacht dat ik ging flauwvallen in de douche :stuck_out_tongue:

^dat heb ik trouwens al een paar keer gehad, dat als ik s ochtends vroeg wil douchen, ik me prima voel en dan ineens halverwege val ik flauw/word ik misselijk :s heel vreemd

Van warmte van de douche wordt ik ook misselijk hoor ;p
Maar gewoon weet ik niet… even afwachten denk ik.