Zonnenbrand-creme of notenmelk?

Ik ga van de zomer naar een lekker en warm land, maar ik verbrand heel snel, dus was een beetje aan het kijken wat voor factor ik het beste kon gebruiken. Ook las ik iets over notenmelk, maar wat is het verschil tussen notenmelk en ‘gewone’ zonnebrand-creme?

notenmelk word je volgens mij sneller bruin van. Maar ik weet het niet zeker

als je naar een warm land gaat en je verbrand snel zou ik gewoon zonnebrand gaan, desnoods factor 50!
want goed verbranden is echt geen pretje

Niet doen! neem zonnebrand!

Zonnebrand is er niet voor niets, zorg gewoon voor een goede beschermingsfactor (50 als je echt snel verbrandt), volgens mij is dat notenmelk niet echt met een SPF ofzo.

Notenmelk heeft ook maar een lage spf toch? 10 ofzo. Waarvoor notenmelk verder is weet ik eigenlijk ook niet.

Bij kruidvat hebben ze ook notenmelk met factor 30 enzo… daarom vroeg ik mijn dus af wat het verschil was…

Ik heb even wat opgezocht voor je:

Het is al een tijdje geleden dat ik dit gebruikt heb, maar kan het me nog goed herinneren en ik hoop van harte dat het in de tussentijd (2 jaar geleden) is veranderd. Bah wat een vies spul. Het is een supervette melk die moeilijk uitsmeert, moeilijk intrekt en een laagje achterlaat op je huid. Dat laagje trekt zand, stof en allerlei troep uit de lucht aan. Ik voelde me vanaf het moment dat ik het opdeed tot ik 's avonds ging douchen smerig. Smeer het vooral niet op je gezicht, ik kreeg een spontane pukkelexplosie.
Ok, ik ben niet verbrand. Het doet zijn werk in dat opzicht wel, maar een zonnebrand moet in mijn ogen goed intrekken en niet op je huid gaan liggen. Nee dit koop ik echt nooit weer.

Ik heb deze zonnebrand creme een jaar geleden gekocht en ik vind hem echt niet goed. Ik vind hem niet lekker ruiken en zodra ik hem opsmeer voel ik mezelf helemaal plakkerig worden. Al het zand blijft dan aan mijn lichaam kleven. Ook smeert hij niet goed uit en ik krijg bij het uitsmeren een wit laagje dat er echt niet uitziet. Een positieve punt was wel dat ik niet verbrandde maar dat dan ook na 3 keer smeren.

Dat zijn 2 reviews van de site: http://www.cosmopinie.nl/producten/kruidvat/324/notenmelk-spf-6

Ik zou gewoon voor zonnebrand gaan.
Ik heb zelf altijd factor 30 nodig en gebruik altijd die van Garnier.

Plakt niet, is niet wit (dus zie je niet) eik vind ik dat gewoon hele fijne zonnebrand.

Maar op het begin of als ik echt heel lang in de zon blijf heb ik altijd

die plakt wel, maar die beschermt na mijn idee het best. En ik heb rood haar en een hele bleke huid.

Dank je! Ik heb ook rood haar en een bleke huid, en ik wil zeker niet (weer) verbranden :confused:
Ik ga dus wel voor een ‘normale’ zonnebrand met spf 30 of 50 :slightly_smiling_face:

P20 is echt topspul! je hoeft het maar een keer per dag te gebruiken!
Ik heb ook rood haar en als kind smeerde ik dat altijd en ben echt nooit verbrand!
Helaas ben ik er nu allergisch voor :rage: