zonnenbank en krullend haar...

hoi ik heb 2 vraagjes meiden,
de eerst is dat ik heel erg lang zwaar haar heb en ik het graag wil krullen maar mijn haar glijd van de tang af (ook al is mijn haar al een beetje nat gemaakt) en na het krullen zakt mij haar weer heel erg in.
ook als ik gefietst heb zie je er bijna niks meer van…
mijn vraag was dus weten jullie misschien een manier om het resultaat langer te houden en hoe kan ik zorgen dat mijn haar niet steeds van de tang afglijd…

wil het graag zo:

http://i53.tinypic.com/15fjbrt.jpg

http://i53.tinypic.com/2ikmee.jpg

sorry voor de onduidelijke foto’s haha

de 2e vraag is:
ik wil graag een mooi egaal bruin kleurtje maar ik heb nog nooit onder de zonnebank gelegen en nu lees ik vanalles en nog wat op internet dat ik er bijna niet meer uit kom.
ik heb blond haar en lichte ogen en een licht huid en ik ben nog nooit onder de zonnebank geweest maar ik wil het liefst zo snel mogelijk bruin worden.
we hebben bij ons eentje in de stad waar je voor 11 euro 25 minuten mag zonnen.
hoeveel sessie heb ik dan ongeveer nodig?
en kan ik bijv de eerste keer al gelijk 25 minuten of is dat te lang?
en moet ik zonnebankcreme daarvoor of daarna gebruiken of maakt dat niet uit?
en hebben jullie tips om egaal bruin te worden?

sorry voor de vele vragen…

Waarschijnlijk ben jij onder de 18, dan mag je eigenlijk nog niet eens onder de zonnebank. En je haar krijg je (tenzij je een boel haarstylisten naast je hebt lopen) niet voor elkaar, helaas.

ik ben nu 19…
ik weet dat het slecht is maar ik wil gewoon een lekker kleurtje en ik wil niet meer dan 3x gaan in het jaar dus daar niet van maar omdat ik nog nooit ben geweest wil ik er gewoon wat meer over weten voor ik on voorbereid daar heen ga.

upje!

gebruik gewoon zelfbruiner is ook veelbeter voor je huid, en je moet je haar NOOITT nat maken voordat je het gaat krullen misschien moet je een betere krultang en haarspray?

Maar van 3 keer in het jaar word je toch helemaal niet bruin?

Gelijk haarspray spuiten na iedere plukje dat je hebt gekrult
En als je gaat zonnebanken zou ik niet meteen 25 minuten doen, maar van 3 keer word je ook niet echt bruin.

Als je een hele lichte huid hebt zou ik niet de eerste keer al 25 minuten doen, toen ik de eerste keer ging zei die jongen die daar werkte dat ik het beste 10/12 minuutjes kon pakken. En dat terwijl ik best donker ben van mezelf en niet snel verbrandt.
En over of het gezond is: je moet natuurlijk niet 10x in een maand gaan zonnebanken, maar de dokter van mijn moeder had haar aangeraden om te gaan zonnebanken, omdat het in nederland echt (*&# weer is en je lichaam toch wel zon nodig heeft!

Ik heb vanmiddag mn haar nog zo gekrult haha. Ik gebruik een dunne krultang en krul elke keer dunne plukjes. Hou de krultang er 30 seconden in en haal hem er daarna uit. Spuit er meteen haarlak in! Doe de rest van je haar en als je alles hebt gedaan ga er zachtjes door heen met een borstel (:

Een zonnenbank is even slecht als zonnen, je krijgt hogere en meer straling dan in de zon dus denken mensen dat het slechter is. Maar als je even bruin bent geworden dan als je in de zon bent, dan maakt het geen verschil. Maar je kan het beter opbouwen. Eerst 10 min, dan na 2 weken weer iets meer, en zo opbouwen.

Oh, en ik heb ook heel zwaar haar. Ik ging het krullen voor gala enso bij de kapper. Toen eerst serum er in gedaan, haar er om gekruld en toen gingen ze gewoon tijdens mijn haar om de krultang zat haarlak spuiten, en na die tijd een klein beetje. Het heeft 8 uur goed gezeten, en het zat er toen nog in maar behoorlijk uitgezakt.
En toen had ik ook al gefietst ondertussen enso.

De zonnebank moet je eerst opbouwen. Ga eerst 10/15 min onder een lichte zonnebank. Ga aub niet onder een zware, dat kan je huid niet aan.
Ik zou eerst 1 keer in de 2/3 weken doen en als je dat ongeveer 3 maanden hebt gedaan kan je om de week gaan als je wilt.
Ook voor de zomer is het goed om eerst een paar keer onder de zonnebank te gaan, dan bouwt je lichaam al een beschermlaagje op!
Voor het zonnebanken kan je je lichaam lichtjes scrubben zodat je bruine kleur egaal wordt. Verder hoef je geen speciale cremes te gebruiken voor onder de zonnebank (dit is puur een marketingtrucje) Je kan eventueel wel op de plekken waar je vaak verbrand in de normale zon gewone zonnebrand op doen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, beetje veel tekst geworden maar heb hiervoor geleerd dus vandaar :blush:

Over die straling hierboven is onzin. Een goede(vrij nieuwe) zonnebank laat géén stralingen door. Daarom kan je beter verantwoord onder de zonnebank dan in de echte zon, waar veel meiden onbezorgt gaan liggen bakken.Als de zonnebank wat ouder is kan deze een minimale straling UV B doorlaten (dit zorgt ervoor dat je eerder verbrandt).

ik weet niet hoe zwaar die zonnebank is maar ik wil graag bruin worden voor een maandje ofzo want zoveel geld heb ik nou ook weel niet hellaas. daarom dacht ik ik ga 3 weken lang 1x in de week 25 minuutjes onder de zonnebank maar ik weet niet of je daar al bruin van word?
van 1x in de week en dan dus na 3 weken 75 minuten?
en bedankt voor je informatie kikkerlikker!
als je er wat verstand van hebt dan voelt het ook wat veiliger maar ik zal zowieso aan die mensen daar vragen hoelang ik de eerste keer moet enzo…

Nee absoluut niet 75 minuten! Met jouw huidtype (ik heb dezelfde huid), mag je int begin maar 10 minuten, en dan kan je met 5 minuutjes erbij per keer opbouwen.
In de zonnestudio hangen meestal ook wel tabellen waarin je kan zien hoe lang je mag.

Oh en de speciale zonnebruincremes zijn geen onzin: deze versnellen, als je een goede creme hebt, het bruiningsproces.

Wat je ook kan doen wat een stukkie veiliger is: zelfbruiner smeren. Goed scrubben van te voren, egaal uitsmeren en daarna je hadden goed wassen en klaar. Action heeft vaak voordelige zelfbruiners :slightly_smiling_face:. (je kan natuurlijk ook een combi zelfbruiner en zonnebank doen, maar zelfbruinerbruin beschermt niet tegen zonnestralen!)

Die damens gebruiken vaak ook ‘fake tan’ omdat ze geen tijd hebben voor zonnen. Daarnaast maakt de zonnebank je oranje, niet bruin. Het haar wordt vaak in combinatie met extentions gekruld.

Ga niet zomaar onder de zonnebank als je het toch gaat doen! Begin kort en bouw het op. Een zelfbruiner is daarom ook veel gezonder en ook makkelijker (wel smerig, ik zal het zelf nooit gebruiken)

Maar, witblond haar met een bruine huid staat een beetje apart, vind ik.

En behalve van echte zon word je geloof ik idd oranje …

Haar krullen: Heb je wel een goeie kwalitatieve krultang? Kan een enorm verschil maken. Daarna veel haarspray. Vermijd regen en vochtige lucht.
=)

Ik heb ook witblond haar en ga ook onder de zonnebank, en het gaat prima. Niet oranje, gewoon een gebruinde huid. Ik zou het wel opbouwen, niet te vaak in de week en niet te lang, en een créme gebruiken voor je huid. (en ook een serum voor je haar, vooral als het geverfd is) Een sessie van 25 min. is bijvoorbeeld véél te lang voor de eerste keer, dan gaat je huid er echt aan.

Antwoord op de ‘haar’ vraag weet ik niet. Misschien een serum voordat je gaat krullen en haarlak om het stevig te houden.

Ik ga gem. 2x in de maand onder de zonnebank. Niks mis mee.
En dan half uurtje maximaal per keer. Lekker warm, goed voor mijn huid en ik krijg er een kleurtje van.
Kan makkelijk.

Hmm ja ik er zowieso geen half uur onder de eerste keer en ik zal eens kijken voor een nieuwe krultang want daar kan het idd ook aan liggen!
Maar iemand ervaring met de zonnenbank?
Hoe snel werd je bruin?
Bijv. na hoeveel keer of hoeveel minuten?
En dan heb ik het dus over blonde meisjes met een lichte huidskleur…