Zonnebrandcrème & make-up?

Ze zeggen toch altijd dat je je altijd goed moet beschermen tegen de zon… en aangezien ik een hele lichte huid heb en snel verbrand lijkt me dat ook wel een goed idee! MAAR, als je nou ook foundation enzo op wil doen, wattan?
Moet je dan gewoon foundation over je zonnebrand doen? of andersom (lijkt me niet) en die zonnebrand is toch ook altijd heel erg vet, dus verstopt dat je poriën in je gezicht niet? en drijft dan de make-up niet van je gezicht af zegmaar?
Of is die combinatie gewoon niet zo handig, zonnebrandcrème en make-up (foundation) ?
Hoor 't wel :relieved:

Ik gebruik over het algemeen heeeel weinig foundation, omdat het nou eenmaal niet goed is voor je huidje. Maar met zonnebrand erbij zou ik het helemaal niet doen (dan zou ik me zo’n ingemetselde tuthola voelen). Ik zou zelf dus alleen zonnebrand doen, want foundation erbij, lijkt me niet echt fijn x’D

Als je 't goed doet ziet foundation er echt niet nep uit!
En als je een perzikhuidje van jezelf hebt is dat natuurlijk mooi, maar helaas heeft niet iedereen dat!
DUS is foundation zeker wel een goeie optie, als ik geen foundation opdoe ziet 't er niet mooi uit! dus…?

ik denk gewoon zonnebrand kwartiertje in laten trekken ofzo xD en dan opmaken enzo :grinning: ?

euhh ik dacht een dagcreme met beschermingsfactor ofzo?

[i]Heey,

Als je gewoon nivea op je gezicht doet en dat mengt met ietsje zonnebrandcréme of gewoon alleen nivea helpt dat ook.
Ik doe dat zelf altijd omdat ik foundation gebruik.
Nivea is een vette dikke creme, het helpt natuurlijk niet zoals zonnebrand créme maar mijn gezicht is nog nooit verbrand erdoor en de foundation blijft mooi zitten.

Groetjes Jessica.[/i]

dit verhaaltje heb je nu geloof ik al 10 keer gepost :'D

Nou, dat valt ook wel mee geloof ik hoor! 2 x ofzo! :stuck_out_tongue: maar ik erger me er gewoon aan als mensen zo anti-foundation doen! maargoed :stuck_out_tongue:

Hmm geen idee gebruik geen foundation, maar ja misschien iets mengen :stuck_out_tongue:
Maar op het strand heb je het denk ik ook niet echt nodig toch :slightly_smiling_face:

Ik zou die zonnebrandcrème niet heel dik maar gewoon een dun laagje 10 min laten intrekken en daarna je foundation aanbrengen…

Misschien een gekleurde dagcrème met zonnefactor?
En anders smeer je een beetje zonnebrand crème onder je ogen en op je neus. Dat zijn de twee plekjes waar je het snelst verbrand! En de rest doe je foundation… :wink:

De zomer is juist heerlijk zonder make-up! geloof me, als je mensen je gezicht aanwent zonder foundation zullen ze nauwelijks verschil merken!
en zodra je wat bruiner wordt zul je die foundation niet nodig hebben want heb je al een mooie huid meestal

volgens mij is het niet echt handig om in de zomer overdag foundation op te doen.
maar ja… dat moet je zelf weten
maar ik zou eerst zonnebrandcreme opdoen in laten trekken en daarna je foundation op doen.
maar zonnebrandcreme werkt niet de hele dag dus je moet wel blijfen smeren…
maar dan moet je het er wel overheen doen…
maar ik denk niet dat dat helpt aangezien foundation een dikke plamuur laag aanbrengt.
dusja… ik zou gewoon aanraden geen foundation!.

In foundation zit vaak ook een factor!
Dan is een zonnebrandcreme denk ik niet nodig!

idd, foundation met factor gebruiken!

Eerst zonnebrandcreme doen, die even in laten trekken en dan foundation.
Of gewoon geen foundation, in de zomer word je vanzelf wel bruin.

[nohtml][b][message=2686094,noline]NOBODYHERE schreef op 30 april 2008 @ 20:21[/message]:[/b] [...]

idd, foundation met factor gebruiken![/nohtml]

Ik zou geen foundation met factor gebruiken. De factor van die foundation kan nooit heel erg hoog zijn en als je al een lichte huid hebt moet je dus een veel hogere factor hebben.

Waarom zou je foundation dragen als je naar het strand gaat ofzo?
en in de zomer zou ik zowiezo niet veel foundation opdoen, word je ook niet mooi bruin enzo, lijkt mij

door de zon drogen je puistjes ook uit, alleen maar beter.
geen foundation in de zomer en ik ben niet anti

Ik heb ook een hele lichte huid en verbrand supersnel. Ik ben 2 weken geleden al verbrand toen we buiten gingen gymen. Maar even back to jouw vraag. Ikzelf gebruik in de zomer altijd minder make-up dan in de winter. Dat wil zeggen, in ieder geval minder foundation. Ik doe altijd eerst zonnebrand op, laat dat intrekken en daarna een dagcrème die ook uv-straling tegenhoudt. Als ook dat is ingetrokken doe ik minerale foundation in poedervorm op en de rest van mijn make-up. En verder blif ik gewoon uit de zon voor zover dat mogelijk is.

Mensen bedankt! :stuck_out_tongue:
en 't is ook niet dat ik echt anti anti-foundation mensen ben hoor! :stuck_out_tongue: haha :wink:
En naar 't strand of tijdens 't zonnen ofzo doe ik ook geen foundation op hoor,
maar omdat ik een lichte huid heb verbrand ik gewoon snel,
Bedankt iig!