Zonnebankennn

Heehee!

Sinds ik echt niet bruin geworden ben op vakantie en een beetje kleur toch wel mooi vind wil ik onder de zonnebank. Gewoon eerst een keertje om te proberen.
Nu heb ik een paar vraagjes want ik snap er nog niks van:

Wat draag je onder de zonnebank > in een zonnestudio misschien is het daar anders?
Nu ben ik 17 en ik hoorde ergens dat je 18 moest zijn, klopt dit ook?
Verder heb ik zonneallergie ( een heel klein beetje ) zou dit onder de zonnebank ook gebeuren? ik las een paar verhalen van niet, maar hebben jullie ook eigen ervaring?

Dankjewel!

Ik heb gewoon thuis een zonnebank en draag daarbij alleen mijn onderbroek, in een zonnestudio kan je dat ook gewoon doen geloof ik. Officieel moet je 18 zijn geloof ik voordat je onder de zonnebank bij een zonnestudio mag. Over je vraag met de zonneallergie heb ik geen idee. Maar nog een tip, als je eronder wilt raad ik je aan om het wel op te bouwen qua minuten.

Hey!
Bij de meeste zonnestudio’s moet je idd 18 zijn.
Je neemt eerst door wat je huidtype is (of je gemakkelijk bruin wordt) en dan verwijst iemand je door naar welke bank het best bij je past.
Als je dan betaald heb, dan ga je naar zo’n hokje, daar kan je de deur op slot doen. Je kleed je gewoon helemaal uit en gaat in je nakie onder de bank liggen :slightly_smiling_face: :stuck_out_tongue:
Ik heb geen last van zonne allergie onder de zonnebank, terwijl ik t op vakantie wel heb gehad :slightly_smiling_face:
Hopelijk weet je zo genoeg.

Dankjewel! ik zal dan wel even rondkijken!

Ik heb ook last van zonne-allergie en ik heb er geen last van gehad onder de zonnebank. probeer het eerst 15min op lage stand
en er zijn wel wat zonnestudios die ook onder 18 doen

Mijn moeder ging altijd juist tegen de zonneallergie onder de zonnebank, en ze heeft er nooit last van gehad + ze kon er dan in de zon altijd beter tegen. Het was voor haar dus een soort van behandeling.

Whatever je ook doet, doe het met mate. Ik ken 2 mensen die nu huidkanker hebben dankzij de zonnebank, da’s echt niet fijn. Just saying. (;

Wat draag je onder de zonnebank > in een zonnestudio misschien is het daar anders? Bikini, ondergoed of niks.
Nu ben ik 17 en ik hoorde ergens dat je 18 moest zijn, klopt dit ook? Yep, strenge regel. Alleen 18 en ouder.
Verder heb ik zonneallergie ( een heel klein beetje ) zou dit onder de zonnebank ook gebeuren? ik las een paar verhalen van niet, maar hebben jullie ook eigen ervaring? De stralen van de zonnebank zijn net iets anders maar heeft ook warmte en UV dus hetzelfde als een zon. Dus waarschijnlijk heb je dan ook dezelfde symptomen.

Mijn vriendin van 12 is gister onder de zonnebank thuis geweest. Dat is dan toch echt niet ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/li]
goedd?

@ caittom :

nee, natuurlijk is dat niet goed! de minimunleeftijd is niet voor niks 18 jaar.

Volgens de wet mag je pas vanaf je 18de onder de zonnebank. Ze kunnen om je I.D. vragen.
Als je voor je 18de onder de zonnebank gaat verhoog je de kans op huidkanker.
Zonneallergie kan je ook krijgen onder de zonnebank (heeft met de stralen te maken )

Ik ben 17 en ga ook altijd gewoon onder de zonnebank. Ik zeg dan gewoon dat ik 18 ben. Maar je moet natuurlijk zelf weten of je dat wil doen of niet :slightly_smiling_face: Ik ga gewoon helemaal naakt eronder, wat de meeste mensen geloof ik doen dus dat is niet raar ofzo! De vraag over zonneallergie kan ik helaas niet beantwoorden!

Ik ga ook wel eens onder de zonnebank, vragen ze niet naar ID.
En ik ga ook gewoon naakt.

Leggen ze de 1e keer wel een beetje uit hoe je zo’n bank moet gebruiken enzo? Knopjes, minuten, etc
Oja en je ogen, is het heel fel? Sowieso je ogen dichthouden toch? :stuck_out_tongue:

Ik werk in een zonnestudio. En je moet inderdaad 18 jaar zijn om daar te mogen zonnen. Maar we vragen niet aan ieder meisje of ze wel 18 is, alleen als ze er echt jong uitzien moeten we het vragen. Je kunt in je ondergoed zonnen, in alleen je broekje, of naakt, dat mag je zelf weten… De cabinedeuren kunnen vrijwel overal gewoon op slot, dus niemand kan je zien. De eerste keer dat je gaat zonnen moet er verplicht een formulier met je doorgenomen worden waarmee je huidtype wordt bepaalt, zodat je een zonnebank krijgt die bij jou huis past. En knopjes en dergelijke van de zonnebank worden dan ook uitgelegd, en anders kun je er altijd om vragen natuurlijk als je iets niet weet! Verder over je zonneallergie, ik hoor van klanten vaak dat hun huid beter wordt van de zonnebank. Het is voor je huis ook verstandig om zonnecremes te gebruiken wanneer je onder de zonnebank gaat, en aftersun wanneer je er onderuit komt. Zonnecremes zijn bij elke studio anders, dus dat zou je daar even moeten vragen! Ze moeten in ieder geval altijd zonder SPF zijn, ookal zou je misschien denken dat je met SPF moet gebruiken. Wanneer je SPF gebruikt in je zonnecreme tijdens het zonnen onder een zonnebank wordt je namelijk vrijwel niet bruin.
Hopelijk heb ik al je vragen zo een beetje beantwoord!
Als je nog meer dingen wil vragen mag je me ook wel een berichtje sturen, als je dat fijn vindt! x

Je moet 18 zijn idd om te zonnebanken.
Je mag er naakt onder, maar mag ook in ondergoed, eigen keuze.
Ik zonnebank bij de DA, daar staat zelfs deo en parfum en schoonmaakdoekjes en een spray voor als je de zonnebank extra schoon wilt hebben, deur kan op slot, licht kun je dimmen, hangt een spiegel.

Ik heb ook lichte zonneallergie, maar onder de zonnebank heb ik er nog geen last van gehad, ben nu 3 x geweest. Laat er elke keer 2 dagen tussen zitten voor je weer gaat zonnebanken. Als je mooi op kleur bent voldoet 1 keer per 1 a 2 weken om het bij te houden.

Ik gebruik geen crème onder de zonnegbank ( alleen in mijn haar zodat de kleur goed blijft een spray met uv filter ) Ik smeer mij daarna vaak in met een aftersun of een bodylotion zodat mijn huid niet droog wordt.

@ MEVR; bij de DA zonnestudio die ze erbij hebben hoefde ik geen formulieren door te nemen of iets, ze brachten me naar de ruimte, lieten zien waar ik het muntje in moest gooien, en hij ging automatisch aan en na 20 min weer uit.

Maar goed, ik ken mijn huidtype dan zelf ook erg goed

wij hebben hier thuis een zonnebank, en ik ga altijd alleen in mn string. Ik heb zelf ook last van zonneallergie gehad, en ik kreeg dat ook onder de zonnebank…