Zonnebanken

Ik wou al een tijdje graag zonnebanken en heb het vandaag eindelijk gedaan bij een soort shop. Een jaartje geleden hadden we hier zelf thuis een zonnebank maar die is jammer genoeg weg gegaan.
Nu ben ik van mijzelf superwit en het minimum wat ik kon was 12 minuten, nu zie ik er nog totaal niks van.
Heeft iemand hier ervaring mee? ik moet denk ik toch eerst een paar keer gaan voordat je er iets van ziet? of moet ik er langer onder?

Het ligt eraan wat voor zonnebank het is, maar als je voor het eerst gaat en van jezelf al niet zo veel pigment hebt dan kan het een paar keer duren voor het zichtbaar wordt : )

Het is overigens wel verstandig om de eerste paar keren bij of net boven het minimum te zitten, en niet 20 min. of zo te gaan, dat is voor je huid te veel in één keer.

Oke dan ga ik het eerst een paar keer op het minimum proberen.
Weet niet meer welke zonnebank het was maar die vrouw zei dat het beter was om die te nemen vanwege mijn erg witte huid dus ze zal het wel weten!

als ik onder de zonnebank ga zie je in 10 minuten al verschil haha niet dat ik dat wekelijks doe hoor
zal denk ik aan je pigment liggen ja

Ja dat is bij mij ook, maar ligt echt heel erg aan je huid. Als ik met een vriendin tegelijkertijd op hetzelfde type ga dan zie je bij mij al duidelijk de afdruk van m’n armbandje, en bij haar helemaal niet. (En ik ga ook niet heel vaak haha)

had ik dat maar zo snel!

Vooral niet ongeduldig zijn en te vaak achter elkaar gaan / of te lang gaan.
Je lichaam bouwt je kleur op, en binnenkort zal je t echt gaan zien. Smeer je ook in met producten die veel bronzers bevatten. Ga niet direct erna douchen, maar wacht nog n paar uurtjes. Bronzers werken nog even door als je onder de zonnebank vandaan bent.

oke dankjewel!

Lamgzaam opbouwen. En natuurlijk altijd een zonnebrandcreme gebruiken. Ik ga in Groningen altijd naar Tropics of Sungallery, daar betaal ik voor 17 min. €10,- en ik zie echt meteen verschil :grinning: Geeft je net even een gezond kleurtje.

Na één zonsessie zal je nog niet veel verschil zien (als je huidtype 2 hebt). Als je snel een kleurtje wilt kan je beter een spraytan nemen.

Ik ga nooit onder ze zonnenbank, maar als ik een dag in de zomerzon zit (ik moet me wel echt insmeren anders lijk ik op een garnaal) dan blijf ik wit, of ik verbrand (met factor 50) vroeger smeerde ik een beetje zonnenbrand, en dan werd ik bruin. mijn huid veranderd. maar het boeit mij ook echt niet, behalve dat ik heel snel verbrand.

Als je echt pas begint kun je beter een paar keer kort gaan dan langer (wel met paar dagen er tussen natuurlijk). Ook helpt het om veel buiten te zijn, ook al is het bewolkt, dan worden de pigmenten wat aangewakkerd zodat je ook sneller een kleurtje krijgt. Ik zelf vind die bronzer producten voor onder de zonnebank niet heel goed werken, ik mocht me ook nooit insmeren met zonnebrand als ik eronder ging. En als je een bikini draagt, dan kies een oude bikini, want ze kunnen verkleuren.