Zonnebank vs echte zon

Hallo,

Toen ik in de zomer op vakantie was kreeg ik heel lichtblond haar en een mooie rozebruine huid.
Toen ik in de winter ging zonnebanken, aangezien ik bruin wou blijven kwamen mensen opeens aanzetten met je bent oranje en m’n kleur haar werd ook weer normaal donkerblond. Ik vraag me af, kan ik nu gewoon weer gaan zonnen om weer een beetje rozebruin te worden of moet ik weer eerst bleek worden en dan opnieuw opbouwen. Ik dacht zelf altijd dat je geen verschil in kleur kreeg als je of in de zon of onder de zonnebank ging.

Groetjes.

Ik zou sowieso stoppen met zonnebanken, het is hartstikke slecht voor je huid, en zoals je al hoort aan reacties van mensen; het is meer oranje bruin dan echt mooi bruin.

Als het zonnetje zometeen weer gaat schijnen zal ook je haar blonder worden & zal het bruine kleurtje mooier worden.

Echt niet onder de zonnebank gaan. Ik zou dan eerder iets van zelfbruiner ofzo gebruiken als je een mooie bruine kleur wilt

Ik krijg wel een mooie egale bruine huid onder de zonnebank. Als ik het niet doe ben ik in de winter hartstikke spierwit. Wekelijks onder de zonnebank is natuurlijk nooit goed, maar als je het een keertje in de maand gaat kan het echt geen kwaad!

Lol, wat een aanstellerij hier zeg :grinning_face_with_smiling_eyes: Van af en toe onder de zonnebank gaat je huid er heus niet van af brokkelen. Zolang je het maar niet overdrijft. Dus eens in de zoveel tijd even onder de zonnebank om je kleurtje bij te werken kan echt geen kwaad.

en TS,
Als je een oranje kleur krijgt van de zonnebank zou ik naar een andere zonnestudio gaan die je wel/beter advies kan geven.

^^ Tja, en van een paar sigaretjes heb je ook niet per se longkanker.

Maar het risico verhoogt, en waarvoor? Ik vind het ontzettend dom, omarm je witte kleur of gebruik zelfbruiner, zoals reeds voorgesteld.

als ze huidtype 1 heeft is het wel een erg versterkt risico. Ik kan natuurlijklijk niet zien wat jouw huidskleur is maar ik mag ABSOLUUT niet onder de zonnebank met mijn huid. Ik heb zelfs al door verbranding in mijn jeugd (bijna iedere zomer wel ergens 2e graads ondanks ieder half uur factor 50 smeren) ontzettend veel moedervlekken die ik sterk in de gaten moet houden.

Met ik zou als ik jou was zelfbruiner gebruiken.
ik gebruik een lichte zelfbruinende bodylotion van dove (summerglow geloof ik)

Ja als ze huidtype 1 heeft kan ze het inderdaad beter niet doen. Daarom moet ze ook naar een zonnestudio gaan die haar advies kan geven over het zonnen. Maar met huidtype 2 zou ze wel onder de zonnebank kunnen maar zoals ik al zei moet ze het niet overdrijven.

[quote author=Carmenneke link=topic=409292.msg277426680#msg277426680 date=1459497205
Met ik zou als ik jou was zelfbruiner gebruiken.
ik gebruik een lichte zelfbruinende bodylotion van dove (summerglow geloof ik)
[/quote]
Deze gebruik ik inderdaad ook; Dove Summerglow! Heerlijke bodylotion en met regelmatig gebruik krijg je vanzelf een mooi kleurtje. Vind dat ook wel een aanrader om je zomerkleurtje te behouden. Kost wel €7,- per fles geloof ik maar als je de Kruidvat acties even goed in de gaten houdt, heb je vaak genoeg een 2 + 2 gratis actie.

Bedankt voor de tips allemaal, maar nog even een vraagje. Aangezien ik nu dat oranje zonnebankkleur heb en ik gewoon weer mn normale roodbruine zonkleurtje wil door te gaan zonnen zorg dat niet ‘RAAR GEZEGD’ een menging van die kleur of moet ik weer even voor een tijdje uit de zon zodat ik weer witter ben en dan gaan zon. Want heb geen zin dat het oranje kleurtje nog erger wordt

ik haal hem altijd bij o.a. Op=OP en zo’n drogist bij mijn vriend in de buurt. Daar had ik er 3 voor 6,- :slightly_smiling_face:

Oeh klinkt nog beter! Een OP=OP heb ik hier ook in de stad zitten, zal daar ook eens kijken. Thanks voor de tip! :wink:

En OT: Ik heb eigenlijk geen idee. Ik ben ook nog nooit oranje geworden van de zonnebank. Zou de zonnebank in elk geval wel laten voor wat het is nu en lekker van het normale zonnetje genieten.

Als je onder de zonnebank gaat moet je het altijd langzaam opbouwen. Om je huid te beschermen zorg je dat je zo kort mogelijk onder de zonnebank gaat (12 min.) Na de eerste keer minstens 48 uur tussen de sessies en daarna minimaal 24 uur. Als je een tint hebt waar je te tevreden bent ga je 1x in de twee weken.

Ik ben nu zelf ook weer net begonnen, niet om mega bruin te worden, maar gewoon een tintje. Ik doe dit zodat ik in de zomer niet verbrand. Normaal verbrandde ik altijd in de zon. Sinds ik ‘opbouw’ met zonnebanken voor de zomer ben ik nooit meer verbrand in de zomer. En ja ik smeer altijd al goed. Dus als ik jou was zou ik gewoon lekker onder de zonnebank gaan.

Nog een tip: je hebt ook een bronzer voor onder de zonnebank. Dit is een lotion die zorgt dat je sneller bruin wordt (dus minder lang en minder vaak onder de zonnebank moet) Van Australian Gold is erg fijn! (en je wordt absoluut niet oranje)

Oja en ga bij een professionele zonnestudio

heeel oneens. ga niet 2 x per maand… pas alsjeblieft op je huid