Zonnebank voor je gezicht, is dat heel slecht?

http://productimages.wehkamp.nl/is/image/Wehkamp/590030_pb_01/430/hapro-summer-glow-hb175-gezichtsbruiner.jpg

He meiden :slightly_smiling_face:

Ik heb twee weken geleden ongeveer een gezichtsbruiner gekocht. Dit is een soort zonnebank voor je gezicht. Ik ga er nu iedere dag 5 minuten voor zitten en zie echt al verschil( ik ben normaal lijkbleek en heb een moeilijke huid waardoor ik heel veel foundations en poeders etc niet kan verdragen)

Maar ik vraag me nu af, hoe slecht is dit als je het over huidkanker etc hebt? Zeg maar elke dag 5 minuutjes( met beschermend zonnebrilletje) hoe slecht is dit? Ik ben van plan om het om de week te doen. Dus de ene week elke dag 5 min. Dan een week niet. En dan weer een week 5 min etc.

dat kun je toch zelf wel bedenken :’) Het is even slecht als een gewone zonnebank.

krijg je daar niet snel rimpels van

maar je doet alleen je gezicht, bij zonnebank doe je je hele lichaam = slechter?

Maakt niet veel uit lijkt me, huid is huid

het geeft beide uv straling

Mn moeder is hierdoor een keer enooorm verband, dus ik zou t niet aandurven haha.

Is inderdaad wel schadelijk voor je huid. Vooral op lange termijn. Als je er toch gebruik van wil maken doe dat dit echt met mate. Iedere dag is echt te veel. Is zelfbruiner misschien iets voor jou? Of een spraytan?

Ik zou het inderdaad niet meer elke dag doen, dat lijkt me iets te veel van het goede.

Je moet sowieso niet elke dag onder de zonnebank gaan, dus ook geen gezichts bruiner. Je kan beter 1 keer per week 15 minuten gaan. Je huid moet ook rust hebben en rustig de huid pigmentering aan laten maken en zich laten herstellen. Dan word je ook sneller bruin en blijf je langer bruin.

Als je een goede zonnebankcreme gebruikt en níet elke dag er onder gaat, kan het op zich geen kwaad. Je kan beter om de twee dagen of om de drie dagen dan een hele week elke dag 5 minuten. En een goede zonnebrandcreme hoeft niet per se de duurste te zijn, bij het kruidvat heb je er 1 voor 3,80 ofzo :slightly_smiling_face:

Goed voor je huid is het niet, maar dat is onbeschermd in de zon lopen ook niet, dus tja…
Ik zou een beschemende zonnebankcreme opsmeren, en niet een week 5 minuten, maar zoals hierboven ook gezegd ongeveer 2x per week gaan, dan heeft je huid daarna een paar dagen om te kalmeren

Als jij zo gezegd ‘lijkbleek’ bent, zal je nooit en te nimmer een mooi gebruinde huid krijgen. In de zon niet, maar ook niet onder de zonnebank. Je zal verbranden. Hoe vaker je het doet, hoe meer de kans op snellere huidveroudering op latere leeftijd. Uv-straling maakt cellen in de huid dood. Collageen en elastine vezels worden vermindert, en deze heb je nodig voor de soepelheid en elasticiteit van de huid. Ik neem aan dat je hier niet echt op zit te wachten, op vervroegde huidveroudering?

Daarnaast lijkt het me dat je de verhalen over huidkanker kent…