Zonnebank voor je gezicht, is dat heel slecht?

http://productimages.wehkamp.nl/is/image/Wehkamp/590030_pb_01/430/hapro-summer-glow-hb175-gezichtsbruiner.jpg

He meiden :slightly_smiling_face:

Ik heb twee weken geleden ongeveer een gezichtsbruiner gekocht. Dit is een soort zonnebank voor je gezicht. Ik ga er nu iedere dag 5 minuten voor zitten en zie echt al verschil( ik ben normaal lijkbleek en heb een moeilijke huid waardoor ik heel veel foundations en poeders etc niet kan verdragen)

Maar ik vraag me nu af, hoe slecht is dit als je het over huidkanker etc hebt? Zeg maar elke dag 5 minuutjes( met beschermend zonnebrilletje) hoe slecht is dit? Ik ben van plan om het om de week te doen. Dus de ene week elke dag 5 min. Dan een week niet. En dan weer een week 5 min etc.

dat kun je toch zelf wel bedenken :’) Het is even slecht als een gewone zonnebank.

krijg je daar niet snel rimpels van

maar je doet alleen je gezicht, bij zonnebank doe je je hele lichaam = slechter?

Maakt niet veel uit lijkt me, huid is huid

het geeft beide uv straling

Mn moeder is hierdoor een keer enooorm verband, dus ik zou t niet aandurven haha.

Is inderdaad wel schadelijk voor je huid. Vooral op lange termijn. Als je er toch gebruik van wil maken doe dat dit echt met mate. Iedere dag is echt te veel. Is zelfbruiner misschien iets voor jou? Of een spraytan?

Ik zou het inderdaad niet meer elke dag doen, dat lijkt me iets te veel van het goede.

Je moet sowieso niet elke dag onder de zonnebank gaan, dus ook geen gezichts bruiner. Je kan beter 1 keer per week 15 minuten gaan. Je huid moet ook rust hebben en rustig de huid pigmentering aan laten maken en zich laten herstellen. Dan word je ook sneller bruin en blijf je langer bruin.