Zonnebank van 20 jaar oud.

Hee meiden,

Ik heb een vraagje, in overleg met mijn ouders mag ik voor het eerst zonnebanken thuis. Mijn moeder heeft afgelopen zomer nog een paar keer onder onze zonnebank gelegen.
aangezien de lamp al 20 jaar oud is (zoals ik het heb begrepen van mijn ouders) kan het natuurlijk zijn dat de lamp het wat slechter doet.
mijn vraag is eigenlijk vooral, kan dit dan ook schadelijker zijn voor je huid dan een vernieuwde lamp?

Ik begrijp best doordat de lamp het misschien minder goed doet en je er daardoor langer onder moet liggen dat dat schadelijker is maar het gaat me vooral om de straling die er dan vanaf komt.

Aangezien je van een oude lamp minder bruin wordt, zal er ook wel minder straling vanaf komen. Ikzelf heb hier ook een zonnebank van een jaar of 18 staan.

Okee dus dat betekend niet dat de straling meteen slechter is, omdat de zonnebank al erg oud is?

up

Geen idee. Zal het straks mijn moeder wel vragen, die weet dat misschien. Wij hebben ook een zonnebank thuis gehad waarbij de lampen na 10 jaar zijn vervangen… maar die zonnebank hebben wij 7 jaar geleden helemaal vervangen. Volgens mij is de kans dat de lamp kapot springt ook hoger.

Ik denk dat oude lampen minder slecht voor je zijn dan nieuwe lampen, want ze gaan het natuurlijk minder goed doen door slijtage.

Wij hebben ook een 20 jaar oude hier staan en hij lijkt mij niet slechter dan die dingen van nu. Ik ga er iig nog gewoon onder af en toe.

Thanks for the information (:
ben toch maar onder dat oude dingen gekropen, deed het naar mijn gevoel prima en ik neem aan dat mijn ouders me niet zomaar onder een of ander onbetrouwbaar ding laten kruipen hahah