Zonnebank en acne

Hoi meiden,

Ik heb een hele lichte vorm van acne (vooral in de T-zone) en elk jaar als ik op vakantie naar een warm land ga, verdwijnt de acne. Als ik dan weer in Nederland ben, komt het gewoon weer terug.
Nu is mijn vraag: bereik ik ditzelfde effect door zo nu en dan onder de zonnebank te gaan en hebben anderen hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Soms ontstaan er juist van die lichte vlekjes door de zonnebank.

geen idee, upje voor jou! (:

officieel is de zonnebank/zon slecht voor je huid, dus ook voor je acne! ik zou niet onder de zonnebank gaan voor je acne

Klik.

Dus eigenlijk ben je geen stap verder als je onder de zonnebank gaat, plus het is slecht voor je huid. En wat wil je nou het liefst, een paar dagen zonder puistjes of 30 jaar met rimpels? :’)

Ik had ook last van bultjes op mijn rug (maar geen acné), en die zijn sindsdien ik zonnebank echt helemaal verdwenen. Dus nouja, bij mij helpt het iig wel voor die bultjes.

Ik had altijd precies hetzelfde! Ik had wel best erge acné op m’n kin en voorhoofd en als ik dan 2 weekjes in Turkije was, was het onderhand helemaal weg. Kwam ik terug, boem, het was er weer… Maarrrr… Zonnebank helpt niet echt, tenminste, bij mij niet. (Ook al heb ik nu bijna geen last meer, maar dat komt door de diane pil, daar ben ik van verzekerd.)

Bij mij helpt de gezichtsbruiner wel. Doe het alleen niet zo vaak, want het is niet echt supergoed voor je huid en het is ook niet echt een prettige bezigheid, vind ik. Sowieso vallen puistjes minder op als je bruin bent :slightly_smiling_face:

^met gezichtsbruiner bedoel ik niet zo’n vies cremetje, maar een zonnebank alleen voor je gezicht.

Dat het terug kwam in Nederland is juist het bewijs dat de zon en zonnebank niet goed is voor je acne. Het droogt ze uit, ja. Maar dit is niet goed voor je huid, hierna komen ze vaak dubbel zo veel terug.

door de zon drogen je puistjes uit en dat werkt blijkbaar, de zonnebank droogt ze ook uit dus je kunt hetzelfde effect verwachten

Het droogt je huid uit… je hoornlaag verdunt en daardoor lijken ze ineens minder. Resultaat is dan dat je huid meer talg aan gaat maken en dat als je terug komt je er meer heb of weer het zelfde… :wink:

Je krijgt juist meer puistjes omdat zonnebanken je huid uitdroogt. Maar is jouw badkamerritueel mss anders als je op reis bent? Ik zou eerder nadenken over de producten/make-up die je gebruikt.

Ja het helpt zeker wel iets! alleen je kunt niet verwachten dat het er helemaal van weg gaat