Zonne allergie

De laatste dagen is het geweldig weer geweest. De meeste mensen hebben vakantie dus vele zullen naar het zwembad of het strand geweest zijn :grinning:

Nu heb ik het probleem dat ik vreselijke zonne allergie heb…
Op internet vind je vele tips bv hoge factor zonne brand, ja dit scheelt wel iets
maar de tips zoals lange kleding dragen en weinig of niet in de zon slaat natuurlijk nergens op iedereen wil genieten van dit weer.

Voor mensen die zonne allergie niet kennen. Bij zonne allergie reageerd de huid op een bepaald soort licht dit kan zijn uv uva of uvb licht. iemand met zonne allergie krijgt rode uitslag rode vlekken en rode bultjes en blaasjes.

Bij mij is de zonne allergie zo erg dat ik ieder halfuur smeer met factor 50+ en ik verbrand nog en zit nog vol met uitslag :frowning_face:

zijn er meiden die ook zonne allergie hebben ?? en die miss tips hebben ?

ik hoor het graag x

Ik heb het soms, dat ik rode vlekken krijg. Maar niet zodanig en vaak dat ik er echt last van heb. Geen tips dus helaas.
Upje!

Ik heb er ook last van, echt heel naar… Ik verbrand niet supersnel al ben ik wel erg blank. Ik smeer goed en ik heb wel donkere ogen en haren dus dat beschermd ook wel iets… Maar die zonneuitslag doe je zo weinig aan :frowning_face: Ik heb wel van die homeopatische korreltjes gehad, die moesten onder je tong en die meost je dan nemen voordat je de zon ingaat. Dat hielp wel iets :slightly_smiling_face:

Ik heb het sinds ik klein ben. Elk jaar heb ik een andere creme en die helpt beter dan zonnebrandcremes van de drogisterij. Ook zijn er pillen verkrijgbaar. Ik denk dat je het best een afspraak maakt bij je huisarts en die jou meer informatie over geeft :slightly_smiling_face: succes

Bedankt voor de tips.
Ik ga binnenkort dan maar langs de huisarts eens vragen of die korrels of pillen een optie zijn. :wink:

Toch maar gewoon strandtentjes/parasols meenemen (: Doe ik ook

Ik heb het ook heel erg. Na een half uur in de zon sta ik helemaal onder de blaasjes… jeukt verschrikkelijk en doet pijn. Behalve dat ben ik ook veel misselijk (en overgeven) krijg ik veel bloedneuzen en ben ik dizzy… echt niet fijn

Ik heb wel kleine pilletjes van de drogist van urtizon, helpt wel iets maar niet genoeg… tegen de blaasjes heb ik blaasjesgel van Vichi (dacht ik) en die verkoelt wel heel erg

Ik heb dat ik die bultjes krijg van de zon. Mn moeder heeft medicijnen van de dokter ervoor en die gebruik ik ook. Pilletjes tegen de jeuk (allergiepillen) en een speciale creme voor zonneallergie.

Ik heb er alleen last van als ik echt uren heb liggen bakken in de zon en me eigenlijk te weinig heb ingesmeerd. Ik zou toch de zon een beetje vermijden, je huid reageert er niet voor niets op.

De huisarts zal waarschijnlijk wel een goed zalfje of pilletje hebben tegen de jeuk/pijn.

Ik heb het een keer gehad met de Vierdaagse van Nijmegen. Flinke uitslag en het leek wel letterlijk verbrand. Bij mij kwam het door de kleding die ik droeg. Ik moest koelen aan het eind van de dag. En dan koelen na het douchen met koud water en dat deel niet afdrogen. En ik kreeg histamine pilletjes.

Sorry maar wat een onzin, blijf gewoon lekker binnen, smeer je goed in en draag luchtige, bedekkende kleding.

Bedankt voor de tips !!! x

Ik heb het ook! Echt heel irritant inderdaad.

Er bestaan medicijnen tegen, ik neem elke dag korreltjes ertegen, ze heten ‘urtizon’ volgens mij, dat helpt wel. Verder smeer ik de delen die uitslag hebben heel goed in met zonnebrand met een hoge factor en voor ik ga slapen met calendula emulsie van VSM tegen de jeuk, dat helpt bij mij goed.

Mijn moeder en zusje hebben het ook, wat bij hen goed helpt is om wat zon ‘op te bouwen’. Vaak gaan mensen in de vakantiemaanden ineens vol in de zon, mijn moeder gaat altijd in mei al af en toe eventjes naar buiten als het lekker weer is, ook met haar benen in de zon enzo, en dan heeft ze er veel minder last van.

Verder wellicht toch als het te erg wordt de zon een beetje mijden. Ik heb het erg op mijn benen, dus dan doe ik gewoon een hele luchtige broek aan en heb ik verder wel mijn bikinitopje aan. Als ik ga zwemmen doe ik die natuurlijk uit maar als ik in de zon lig te lezen oid, dan hou ik die broek toch even aan. Is dan niet al te warm en het voorkomt dat ik ontplofte allergie benen heb. :'D