Zonder wiskunde kan ik ook gelukkig worden?

Ik zit hier op school ergens rond treuzelen, maar ik wil Wiskunde inruilen voor Economie.

Ik wil later graag iets doen met filmen, foto’s, mode of toerisme.
Wat precies weet ik nog niet, alleen wiskunde kan ik echt niet, en economie weer wel.
Dus hebben jullie enig idee wat de toelatingseisen hiervoor zijn. (maar dan wel de mbo-opleidingen)
Want ik kan op google en op sommige scholen bij mij in de buurt echt niks vinden hierover!

Alvast bedankt =)

tegen mij zeiden ze: wiskunde is altijd handig en komt in ieder beroep terug. nou, niet dus. ik heb 2 jaar lang ontzettend moeten zwoegen voor wiskunde en ik heb mn examen net aan gehaald. daar word je echt niet vrolijk van; ik zou iets kiezen wat je kan en waar je later iets aan heb (in jouw geval lijkt mij economie handiger dan wiskunde)

en de meeste opleidingen hebben geen toelatingseisen qua vakken.

Up?!

Vraag het aan je mentor, of google het nog een keer.
En na 2 minuten een topic geopend te hebben al een up te doen is een klein beetje overdreven.

Okee dankje! =)
Ik had net iets gevonden in Amsterdam en dan staat er Mediatechnologie; wiskunde verplicht.
En verder niks.
Dus wiskunde is niet een pré? :wink:

Ja sorry, weinig tijd. xd
BTW: wat denk je dat ik gedaan heb? anders plaats ik het toch niet. =.=’

ik zou wiskunde houden want het komt in ieder beroep terug. ookal is wiskunde niet leuk je zou het toch moeten doen voor je toekomst.

Ik doe Communicatie, waarvan de toelatingseis was veranderd naar wiskunde, ipv. economie. Hierdoor moest ik een wiskundetoets maken begin het schooljaar die echt makkelijk was (eigenlijk was het economisch rekenen).

Heb je geen decaan waar je het aan kan vragen?

Nu volg ik je niet meer.
Maar ik denk niet echt dat mensen je hier kunnen helpen. Ik zou wiskunde houden, ik weet niet welk niveau je doet, maar tenminste wiskunde c zou ik wel doen.
Wiskunde kan echt nog best handig zijn…

Wiskunde is voor steeds meer opleidingen verplicht, ik zou het dus wel doen.

Inderdaad, wiskunde is steeds vaker verplicht bij opleidingen, dus ik zou het gewoon houden. Maar wat voor niveau doe je, wat voor richting? Want dat zeg je er dan ook weer niet bij.

En je kun niet verwachten dat er op een forum, overdag zelfs nog, meteen gereageerd wordt door tientallen mensen. Heb geduld.

Ik zou even informatie vragen bij je decaan / mentor. Die weten het beter dan wij. Al is mij vorig jaar gezegt dat wiskunde bij heel veel opleidingen verplicht is… Ik zou het dus wel houden als ik jou was.

Ik zit nu in het 2e jaar van mijn studie (Communicatie en Multimedia Design) en was toen ik in 4havo terecht kwam zo slim volgens mezelf om geen wiskunde te kiezen, omdat ik dacht dat ik dan niet zou gaan slagen. (Waar ik trouwens nog steeds van overtuigd ben.) In februari 2009 zijn de eisen van sowieso HBO (ik weet niet precies hoe het zit met MBO) veranderd door het ministerie, je moet altijd wiskunde in je pakket hebben. Ik deed in juni 2009 eindexamen, en had dus geen wiskunde op m’n diploma. Ik heb daardoor een zwaar wiskunde toelatingsexamen moeten doen op mijn Hogeschool, als ik die niet had gehaald had ik gewoon niet kunnen gaan studeren.

Ik denk dat je qua MBO nog even wat onderzoek moet doen, maar denk alsjeblieft heel goed na. Want zo’n examen geeft héél veel stress met zich mee. Mijn ‘‘diploma’’ geldt ook alleen op mijn Hogeschool in Rotterdam, als ik dus bijvoorbeeld na 1 jaar een andere studie op een andere Hogeschool had willen gaan doen had ik dat examen wéér moeten doen.

Advies: denk heel goed na, misschien is veel oefenen en het toch halen op je diploma wel beter dan voor het makkelijke gaan.

Ik heb ook economie gekozen ipv wiskunde,simpelweg omdat ik echt verschrikkelijk ben in wiskunde dus het was voor mij echt geen optie. En ik wil naar 't grafisch lyceum dus ook met film, fotografie enz en mijn decaan heeft mij verteld dat het gewoon prima kan.

ik heb ook geen wiskunde meer, ik had het wel weer gekozen, maar ik werd door school gebeld dat het beter was als ik geen wiskunde neem. ik zit in het nieuwe examenreglement, dus ik zou perse een 6 moeten halen voor wiskunde, maar dat gaat me nooit van mijn leven lukken. dus dan maar geen wiskunde, dan is die keuze makkelijk gemaakt :’)

Ik had wiskunde laten vallen en toen economie genomen.
Niet dat dat niet moeilijk was ofzo, maar in Wiskunde was ik echt super slecht. Haalde echt alleen maar onvoldoendes.

En voor economie toch mooi een 7 op mijn examen gehaald =)

Maar volgends mij is op MBO wiskunde niet verplicht.
En omdat je misschien economie zou willen kiezen, dat dat juist weer een beetje in elkaar overloopt?

oke, nutteloos…

Ik moest kiezen tussen wiskunde en scheikunde.

-

Ik zou pas wiskunde laten vallen als je heel zeker weet dat je dat niet nodig gaat hebben, want wil je uiteindelijk toch wat met economie gaan doen, dan is wiskunde echt wel belangrijk.

Ik doe zorg en welzijn, maar heb in de 3e ook EC gehad.
Ik was geswitched omdat ik het sectorvak niks aan vond, en ik biologie toch wou houden.
Dus nu heb ik geen sectorvak meer.
Maar ik ben echt HEEL slecht in wiskunde.