Zonder vriendje uitgaan

Mogen jullie van je vriendje alleen uitgaan?
Ik namelijk niet … hij zegt ook altijd dat apart uitgaan niet normaal is dus wou het hier even vragen.
Het is niet dat ik hem niet meer leuk vind maar ik wil ook eens alleen met mijn vrienden weg (want hij vind ze helemaal niet leuk --’)
Altijd als we ergens heen gaan hangt hij hele tijd aan mij en als ik zeg dat ik even hey ga zeggen tegen iemand volgt hij me. Altijd als ik zeg dat ik even naar een andere zaal ga (naar mijn vrienden bv) dan laat hij me gaan maar staat hij letterlijk 5min later van op een afstandje naar mij te kijken.
Ik moet ook altijd met zijn vrienden mee terwijl mijn vrienden naar hetzelfde feestje gaan …

Ik heb hem al vaak gezegd dat ik het niet leuk vind maar hij wilt me niet alleen laten gaan.
Ik heb die vrijheid echt wel nodig want zijn vrienden zijn niet echt mijn type mensen en ik heb constant het gevoel dat ik iets heb gemist bij mijn vriendengroep als ik alle leuke foto’s zie op facebook :frowning_face:

Ik zou dat écht niet pikken.

Ga met hem praten zou ik zeggen. Hij is ontzettend jaloers dat blijkt wel… Maar als je hem nou eens voorlegt, dat jij wel met hem mee moet. Terwijl je eigenlijk liever dan bij je vriendinnen bent, dan kunnen jullie toch beter (af en toe) apart gaan.

Als hij dat niet accepteert, zou ik toch eens na gaan denken… Persoonlijk vind ik die jaloersheid echt verschrikkelijk ik heb er echt een hekel aan…

Wauw dit zou ik dus echt niet pikken :")

-.- mensen.

weetje meis, je vriendje vind jou gewoon veel te leuk je te verliezen en is daarom zo gek op je dat ie graag bij je wil zijn en al je aandacht wilt
dat is juist heel erg lief en dat is niet omdat hij je niet vertrouwd.
hij is dol op jou en bang je te verliezen. en dat is niet omdat hij jaloers is maar omdat hij gewoon denkt dat andere jongens beter zijn dan hem en dan wil hij graag ‘beter’ overkomen ofzo.
en wss zelfs voorkomen dat je in contact met ze komt.
juist om jou te ‘beschermen’
het is juist lief. denk niet het verkeerde van je vriendje.
ik weet zeker dat ie van je houd.
meiden hier hebben makkelijk te praten met ‘ik zou het echt niet pikken’
maar wees maar blij dat je een vriendje hebt die zulke moeite voor je doet :wink:

Een vriendje heeft niet het recht om je ook maar iets te verbieden. (Buiten vreemdgaan, maar dat lijkt me logisch.) Omgaan met vrienden is iets wat je zelf mag beslissen en een deel van je vrijheid. In een relatie zit je met 2, en het is dus niet de bedoeling dat hij je als slaafje gaat vertellen wat mag en wat niet mag. Ik zou dat dus ook gewoon niet pikken. Zo’n relatie blijft ook niet duren, ofwel word je er heel ongelukkig in. Dus als ik jou was, zou ik zo snel mogelijk een serieus gesprek met hem hebben, om je relatie te redden.

Verschil tussen moeite doen en iemand aan de leiband houden.

Ja dat mag ik en hij mag dat ook. We hebben gelukkig een hele leuke gezamenlijke vriendengroep maar vind het ook heerlijk om met vriendinnen wat te doen zonder hem en vind het ook fijn als hij een keer een mannenavond heeft.
Wat jouw vriendje doet vind ik echt niet normaal. Praat met hem en als dat niets uithaalt zou ik het een keer gewoon DOEN, met je vrienden op stap gaan!

Moeite of obsessief bezig zijn is iets heel anders. Dat is misschien tof als je 14 bent, een vriendje dat zo achter aan je aan loopt, ik zit er niet op te wachten.

(weet ik veel hoe oud ze is. deze tip heb ik vroeger ooit gehad.)

maar idd ikzelf zit er ook niet op te wachten hoor.

Ja ik geloof daar dus nooit zo in.

… Serieus? Sorry dat ik het zeg, maar een vriendje die echt de moeite zou doen, zou een jongen moeten zijn die zich kan verplaatsen in je vriendin. Hoe zou je voelen als je graag met vrienden op stap wil gaan en je mag niet?

Ik vind echt dat hij te jaloers doet en je zelfs probeert te isoleren van anderen. Waarom zou je niet met je vrienden naar een feestje gaan, als hij met zijn vriendengroep komt? Alsof hij jou niet vertrouwt :S Ik kan me voorstellen dat een jongen het niet leuk vindt als je alleen uit zou gaan, maar dit gaat zelfs verder.

Alleen op stap gaan met vrienden zonder je vriend? Ik vind dat het moet kunnen, maar ik kan me voorstellen dat sommige jongens dat echt niet zien zitten. Ik ga ook gewoon uit met mijn vriendinnen. Mijn vriend moedigt het me alleen maar aan ^^" Hij maakt zich alleen soms zorgen dat er iets met me gebeurt, maar dat vind ik wel lief van hem.

Ik zou eens een goed gesprek met hem houden, want ik kan me voorstellen dat je meer vrijheid wil hebben in een relatie :wink:

Dat is heel eng ik zou het uitmaken. Ik hou totaaaal niet van jaloerse jongens.

Ik en mijn vriend gaan echt nooit samen uit. Altijd apart van elkaar met onze eigen vriendengroepen. Alhoewel, mijn vriend gaat zelf heel weinig uit. Ik wat meer. Daar heeft hij nog nooit moeilijk over gedaan. Sterker nog, hij wil niet eens samen uit haha. Heb hem al wel eens gevraagd of ie mee wilde, maar hij voelt zich denk niet prettig tussen mijn vrienden. net als toen ik hem meesleurde naar de studentenvereniging, vond hij ook maar niks (maarja, begrijpelijk want ik ken daar iedereen en hij niemand.)

ik zouhem gewoon eens zeggen dat je zelf met je eigen vriendengroep uit wilt gaan en duidelijk maken dat hij echt niet bang hoeft te zijn je te verliezen. En praat erover wat de reden is dat hij niet wil dat jij zonder hem gaat stappen? Best kans dat hij gewoon heel onzeker is en dat dat zijn vertrouwen dat jij altijd voor hem zal gaan een beetje schaad. Ik denk dat erover praten wel kan helpen. Elkaar leren begrijpen.

Hij moet je vertrouwen en je ook tijd gunnen met je vriendinnen, maar ik denk dat de enige manier hoe je dit hem duidelijk kan maken is met hem praten. Ik snap wel dat hij van je houdt, maar hij moet je ook niet gaan ‘claimen’ als het ware.

Zo was mijn ex ook en ik had een niet normaal zwakke persoonlijkheid want eigenlijk trok ik dat na een half jaar al niet meer en zijn we daarna nog zo’n beetje een jaar zo door gegaan tot ik eindelijk alle moed bij elkaar had geraapt om het uit te maken. Hij liep over me heen en ik kon niks zonder hem doen, hij jankte als hij zn zin niet kreeg, het leek wel alsof hij aan me vastgeplakt zat en nog wel wat meer dingen die er voor de rest niet toe doen.

Sorry dit zeg ik niet om je af te schrikken maar wil meer zeggen dat je er echt verandering in moet brengen en niet té lief moet zijn. Neem het heft in handen, wees weer de baas over wat JIJ wilt, wees onafhankelijk. Dat is heel belangrijk, ook in de toekomst. Hij heeft niet het recht je dat te verbieden en hij moet je vertrouwen in dat soort dingen. Je kan me altijd noten als je wilt :sob::muscle: