Zonder social media.

Ik kies er bewust voor om het wel te hebben(ik doe er niet heel veel mee, maar vind het gewoon af en toe wel leuk) Maakt mij niet uit als mensen het niet hebben en ik veroordeel die mensen dan ook totaal niet, maar ik vind het wel irritant als die mensen mij dan wel veroordelen omdat ik het toevallig wel heb(heb dat al meerdere keren meegemaakt)

I’m addicted to it. Maar vooral omdat ik fan acc’s heb en daardoor leer ik ontzettend veel nieuwe en leuke mensen kennen. En ook met bijv whats app, dat is ten eerste vele malen goedkoper dan telkens heen en weer sms’en of bellen. Ik snap wel dat mensen er voor kiezen om het niet te hebben, maar ik zou er never nooit meer zonder kunnen.

ik heb ig en fb, maar ik doe er bijna nooit iets mee. Het is niet zo belangrijk voor mij

Ik heb het wel, maar het is niet extreem belangrijk voor me. Tenminste, dat probeer ik. Mijn vriend vind het bijvoorbeeld vervelend dat als ik wakker wordt eerst even rustig Facebook langs ga scrollen. Maar dat is gewoon mijn vaste ritueel geworden, you know. Ik heb ook mijn grenzen, ik heb in een Girlscene whatsappgroep gezeten maar dat was veel te druk! Ook in je hoofd wordt het dan helemaal chaos. Maar als je met mensen bent enzo vind ik het gewoon onbeschoft om continu op je telefoon te zitten.

Ik heb Instagram en ik moet zeggen dat ik daar echt verslaafd aan ben, maar verder heb ik geen Facebook. Twitter heb ik wel, maar zit er nooit op.

Ik zit echt heel veel op facebook :’) Maar ik heb twitter en instagram nu wel verwijderd, wat ik voor mezelf een hele stap vooruit vind :slightly_smiling_face: En ach, als het alleen facebook is waar ik lichtelijk verslaafd aan ben, kan het vele malen erger. Plus dat ik whatsapp eigenlijk niet meer gebruik, maar altijd facebookchat gebruik.

ik heb twitter, facebook, instagram en tumblr. ik ben verslaafd aan twitter tbh, maar ik zit echt bijna nooit op facebook en instagram heb ik vrijwel alleen om mensen te stalken. en met tumblr doe ik vrij weinig

Ik zit alleen op facebook om bereikbaar te zijn. Bijna iedereen kan je contacteren op fb. Vroeger was ik verslaafd aan tumblr maar nu heb ik daar geen tijd meer voor en mijn laptop maakt anders teveel lawaai :p.
Misschien gaat heel internet ooit naar de klote en hebben we al onze leventjes voor niks op internet gezet.

Ik heb veel vrienden in het buitenland dus voor mij is social media, met name facebook, erg belangrijk aangezien ik zo met ze in contact blijf. Al leg ik mijn telefoon wel weg als ik met vrienden ben.

Ik had 384 vrienden op fb. Ook hier van gs heel veel mensen en familie. Maar fuck mijn familie en die neppies hier van gs, nu heb ik er nog maar 84. Plus niemand kan wat op mijn tijdlijn zetten, en ja… De meeste mensen zijn social media geil.

Sorry dat ik dat zeg, maar ik ga WA ook voortaan zo min mogelijk gebruiken en gewoon oldskool smsen en bellen. Hebben mensen hier geen begrip voor jammer dan. Ik wil geen slaaf worden van de social media van JE MOET JE MOET JE MOET.

Ik moet niks ik reageer wanneer ik wil hoe ik wil.

^Wat maakt het nou uit of je iemand WhatsAppt of SMSt? Ik snap het verschil met bellen, maar zowel WhatsApp als SMS is texting het een is alleen goedkoper.

Ik maak veel gebruik van social media, gewoon omdat ik het leuk vind maar inderdaad vooral omdat je anders zóveel mist. Ook heb ik veel familie in het buitenland en vrienden die ver weg wonen, dus zo blijf ik met ze in contact.

Ik heb Facebook, Twitter en Instagram. Vooral aan dat laatste ben ik behoorlijk verslaafd, haha. Facebook vind ik voornamelijk praktisch, omdat je zonder echt teveel mist… Twitter gebruik ik niet vaak, gewoon voor de fun.

Voor mij is sms net zo goedkoop als whatsapp ik heb onbeperkt smsen. De meeste mensen die ik ken ook dusja. Plus dan ga ik telkens niet over mijn bundel heen als 3G aanstaat en iedereen whatsappt me.

Maar dat is precies hetzelfde als mensen die wel willen whatsappen. Die hoeven niet te smsen omdat jij per se wilt smsen. Of op te nemen omdat jij per se wilt bellen.

Ik vind social media heerlijk, ik ben vooral actief op FB en ik heb een insta account voor mijn kat (die ik nu verwaarloosd heb). Ik twitter alleen als ik echt niet anders kan. En snapchat etc is niets voor mij.

Maar ik ondervind eigenlijk alleen vooral veel positieve dingen, ik vind FB een positief medium en ik zou de benefits die het geeft missen (de contacten, artikelen, etc)

Alsof al die 384 man mijn nummer hebben… Nee hoor :wink:. Degene met wie ik het allermeeste app is mijn vriend en hij denkt er het zelfde over als ik. Wij bellen ook vaker ipv appen. En verder app ik alleen iemand hej wil je vanavond gamen? En verder app ik bijna met niemand meer. Plus ik heb een iphone meeste mensen die ik in mijn telefoonlijst heb staan hebben een iphone en imessage dus gratis smsen zonder kosten :wink:.