Zonder social media.

Hey,

Ik ben 15 jaar oud en heb geen social media(Twitter, Facebook, Instagram etc) . Niet omdat dat niet kan, maar omdat ik er bewust voor kies. Ikzelf ben van mening dat als ik iets te vertellen heb, ik veel liever met iemand afspreek of bel.

Vrijdag zat ik in de Kuip. Ik ben een grote Feyenoord supporter en vind het geweldig om wedstrijden te bezoeken. Voor mij zat een vrouw(met haar vriend). Ze zat serieus 70% van de wedstrijd op haar telefoon te praten over dat ze er was inplaats van dat ze er eigenlijk was, snap je? Ik vind dat dus verschrikkelijk storend.

Nu vraag ik ma af hoe jullie denken over social media, ben ik de enige die er bewust voor kiest om het niet te hebben? Want zo voelt het vaak wel. Xx

Ik heb ook geen twitter/facebook/instagram (of nouja dat laatste wel maar dat is puur om mensen te stalken, heb geen eigen foto’s erop)

Maar ik vind het persoonlijk niet raar, maar snap wel dat het raar wordt gevonden aangezien 98% van de mensen hier dat wel heeft. Mij boeit het niet dus er is geen probleem :’)

Ik heb facebook. In principe zou ik zonder kunnen. Ik vind het ook veel fijner om gewoon af te spreken, ipv te chatten. Alleen is het zo dat ik ook vrienden in het buitenland heb en die dan helemaal niet meer spreek. Of vrienden die ik weinig zie vanwege school/werk/tijdgebrek. Dan is facebook toch wel een uitkomst.

Echter, het nadeel van social media is, vind ik, dat het verschrikkelijk verslavend is.
Het slurpt enorm veel tijd en dat is behoorlijk zonde!

Ik had whatsapp, facebook, instragam en tumblr een jaar geleden allemaal niet, vond het niet nodig. Maar ik kreeg ontzettend veel dingen niet mee.

Bijvoorbeeld: Zitten twee vriendinnen naast je te praten over die ene foto van die jongen op fb, meepraten kan je niet want je hebt geen foto gezien/

Of op school, een ziekmelding van een leraar was aan 1 iemand doorgegeven in de klas, dat word in de fb klas gegooid. ik wist nergens iets van.

DUS ik heb maar facebook aangemaakt en whatsapp gedownload.

ik heb fb, twitter, instagram, whatsapp, tumblr. Vind het niet raar als mensen t niet hebben opzich, ieder z’n eigen ding.

Ik heb alleen facebook, maar dat komt omdat ik geen zin heb om moeite te steken in een twitter, tumblr,… Ik heb facebook ook alleen maar om met mensen in contact te blijven. En te stalken uiteraard :’) Maar veel vind ik er niet aan.

Ik heb wel FB en Instagram (geen Twitter, dat vind ik iets onnozels)
Maar ik begrijp je wel.
Ik was laatst bij een concert en iedereen stond continu alles te filmen.
Super zonde, want dan maak je het volgens mij veel minder mee.
Ik maak op zulke momenten 2x een filmpje en berg dan mn telefoon op.

Ik had het eerst ook niet, zo’n jaar geleden en mensen keken gewoon raar op. Ik heb nu instagram om gewoon leuke foto’s te delen en facebook om in contact te blijven. Tja twitter, tumblr en dat soort sites boeien mij niet echt.
Maar je ziet ook wel eens langskomen van ‘Je krijgt 3 miljoen als je een maand zonder social media kunt’ als grapje bedoeld, maar serieus zo moeilijk is dat toch niet lijkt mij? Ik kan makkelijk zonder sociale sites vind gewoon afspreken met elkaar toch wat gezelliger :slightly_smiling_face:
Ik snap je wel ja.

Ik denk dat het afhankelijk is van hoe je ermee omgaat. Ik vind social media op zich niet verkeerd, het probleem is echter dat menesn zich anders gaan gedragen door Facebook op je telefoon. En dat is het hem eigenlijk, Facebook zelf is niet zo erg maar tegenwoordig heeft iedereen een smartphone waarmee die altijd online is waardoor je de hele dag op Facebook kan zitten. Als je dat ook heel letterlijk gaat doen, dan raak je in dat probleem dat jij aankaart.

Ik vind het fenomeen zelf wel erg interessant. Ik hou zelf mijn scriptie over de gevolgen van texting, wat ook een beetje op hetzelfde neerkomt: men text elkaar vaker dan dat ze echt afspreken. Op zich is het medium niet slecht, als je er goed mee kunt omgaan snap ik best dat het een verrijking op je leven is. Maar als je merkt dat je meer met social media bezig bent dan met het ‘echte leven’ dan zie ik dat niet als een pluspunt.

Overigens is het wel zo dat al mijn vrienden van ‘vroeger’ die geen social media hebben ik niet echt meer kan rekenen tot mijn vrienden. Onze vriendschap is verwaterd, ik zou niet weten hoe ik met hen in contact moet komen. Al ga ik met mijn andere vrienden niet dagelijks socializen, ik heb wel het idee dat ik weet wat er omgaat in hun leven en dan voel je je toch wel verbonden. Mijn familie woont ook in het buitenland en mijn ma heeft haar Facebook verwijderd. Heel irritant, want mailen doen we eigenlijk niet vaak genoeg en van Skype komt het nooit. Via Facebook had ik nog het idee dat ik alles kon volgen, maar nu lijkt het soms alsof ik nooit wat van ze hoor.

Ik heb facebook en twitter, vind alleen dat ik er wel minder op mag zetten / minder verslaafd zijn. Maar das nog behoorlijk moeilijk. Ben er wel eens helemaal mee gekapt omdat veel dingen ook anders/gemeen overkomen op social media. Maar ik merkte tegelijkertijd dat ik veel dingen niet meer mee kreeg, mensen niet meer sprak en het idee had dat er over mij geroddeld werd omdat ik niet kon zien wat er op fb en twitter stond.

Al is dat laatste best wel belachelijk.

Oja. Instagram heb ik maar daar ben ik niet echt verslaafd aan dat ik constant overal foto’s van moet maken en dingen moet liken. Kijk er misschien 2x per dag op. Vind het heel leuk om artiesten te volgen op instagram, beautybloggers en fotograven.

Mensen laten het hun totale leven overheersen. Als jij niet eens even twee uurtjes zonder kan, mankeert er wel iets aan je vind ik.

Ik heb facebook en twitter. Facebook ook voornamelijk voor bepaalde praktische zaken en daarnaast vind ik het fijn om zo nu en dan alles even te checken als ik me weer eens verveel. Zelf zet ik er vrijwel nooit wat op, behalve dan dat ik geslaagd was voor m’n diploma. Twitter heb ik ook puur voor het feit om andere mensen te volgen.

Ik ben verslaafd aan sociale media, met name Facebook & tumblr.

Ik heb facebook en tumblr. Dat is het qua social media. Ik kan ook makkelijk zonder alleen vind ik het rot dat je tegenwoordig niets meekrijgt zonder. Zoals vorig jaar dat ik nog op school zat, soms was er een leraar ziek of hadden we vrij, en dan werden we niet meer gebeld maar stond het op facebook. Als ik er niet op had gekeken had ik het niet geweten.

Ik heb Facebook en Instagram. Maar als ik met vrienden afspreek, ligt mijn telefoon ergens anders.
Ik vind niet dat het alle aandacht moet opeisen in het echte leven

ik heb facebook, instagram en whatsapp (telt we heart it ook mee?) maar ik kan prima zonder. als mijn vriendinnen er zijn kan ik hem ook prima wegleggen :slightly_smiling_face:

Social media is kut! [s]Het maakt ook vaak relaties kapot.

Ik ga ook voortaan zo min mogelijk op fb zitten etc.
[/s]