Zonder reden avond apart zijn

Hoi,

Ik wil graag een paar meningen over iets horen. Mijn vriend (23) en ik (19) zijn nu ongeveer een half jaartje samen, en het gaat echt super! Heb al een aantal relaties gehad, maar nog nooit zo soepel als deze. Verder gaat alles helemaal top dus. Ik heb nu alleen een klein probleempje, en ik vind het heel moeilijk uit te leggen, en ook heel erg moeilijk om te beslissen of het onzin is of niet.
Hij wilt namelijk soms zonder reden niet afspreken. Dan heeft hij verder niets gepland die avond (na werk dus), en toch heeft hij dan geen zin om te komen. Dit steekt mij totaal niet als hij iets met vrienden heeft afgesproken ofzo, of een andere verplichting heeft. Maar als hij net zo goed gewoon wel kan komen word ik daar zo door gekwetst! Omdat ik er zo emotioneel op reageer, kan ik dus ook echt niet bepalen of dit nu super overdreven is of niet. Het is alleen zo, dat ik echt nooit zomaar geen zin zou hebben om naar hem toe te gaan, alleen als ik boos op hem zou zijn ofzo. Misschien dat ik daartussen de link leg. We zien elkaar trouwens meestal 3 of 4 keer in de week, en slapen dan ook samen, dus erg veel! Misschien dat ik het juist daarom zo hard opvat, omdat ik er zo aan gewend ben dat hij er is. In ieder geval, ik zou het heel fijn vinden als jullie kunnen zeggen of jullie hier ervaring mee hebben, en of jullie vinden dat ik overdrijf of niet. Thanks voor het lezen!

Ik vind dat gewoon normaal. Ben zelf ook heel erg gehecht aan wat tijd voor mezelf gewoon. Sommige mensen hebben dat niet, maar je vriend dus wel. Zeker als jullie elkaar al 3 of 4 keer per week zien incl overnachting kan ik me dat heel goed voorstellen.

3 tot 4 keer per week is best wel veel dus ik denk dat hij ook gewoon een avondje ‘rust’ wil

Sommige mensen hebben nu eenmaal tijd voor zichzelf nodig. Jouw vriend is daar waarschijnlijk een van! Waarschijnlijk is er niks aan de hand, maar moet hij gewoon even bijkomen van de drukke dag ofzo.

Ja, ik denk dat daar ook de catch zit, dat ik het een rotidee vind dat een avond met mij dus blijkbaar geen avondje rust is. Dat zal dan wel aan verschillende manieren van denken liggen. Tips om het niet als een negatief iets te zien?

Ik snap absoluut hoe je je voelt. Ik kon er ontzettend verdrietig van worden als mijn ex me een keer niet wilde zien omdat ik hem het liefst zo veel mogelijk zag (bij ons was het dan ook wel zo dat we elkaar dan gelijk twee hele weken niet zagen). Alleen sommige mensen hebben gewoon iets meer rust nodig. Hij wil waarschijnlijk gewoon even een avondje doen waar hij zelf zin in heeft.

Dan kan jij lekker veel girlsnights doen!!! :grinning:

Wat vind je er vervelend aan? Hij vindt je niet minder leuk om een avond niet af te spreken. Tijd voor zichzelf. Heb jij geen behoefte aan een avond voor jezelf of met vriendinnen? Dus vanuit mijn mening vind ik het erg overdreven hoe je reageert. Even op adem komen en zelf rommelen is alleen maar goed.

Mijn vriend heeft dit ook :slightly_smiling_face: in het begin vond ik het echt ontzettend moeilijk maar nu probeer ik het als iets positiefs te zien en zelf ook iets leuks te doen op zo’n avond! Quality time in de badkamer, een leuke meidenfilm kijken met mijn moeder, langsgaan bij een vriendin, cupcakes bakken of mijn kleerkast opruimen, … Probeer zelf ook een invulling te geven aan je tijd zodat je niet afhankelijk word van je vriend. Zelf heb ik het hier ook soms nog moeilijk mee hoor maar het helpt om wat meer in je eigen leven te investeren!

Dit heeft mijn vriend ook. In het begin kon ik me daar ook wel ‘druk’ om maken (want heuj, hij wil toch gewoon bij mij zijn? Of niet? Of wel?), maar inmiddels kan ik me er wel in vinden. Wat bij ons helpt is om soms wel samen te zijn, maar niet per se iets samen te doen (dan studeren we bijvoorbeeld samen, maar doen wel allebei ons eigen ding. Of hij zit te gamen terwijl ik aan het bloggen ben). Soms zelfs in andere ruimtes, maar dan wel samen slapen. Zo heeft hij zijn ‘tijd voor zichzelf’ en hoef ik me niet afgewezen te voelen.

Het is in elk geval geen negatief iets, soms heb je gewoon even tijd voor jezelf nodig.

Dit inderdaad. Daarnaast is het ook belangrijk om zelf een leven naast je vriend te hebben en niet afhankelijk van hem/elkaar te worden. Hij wil gewoon een avondje ‘rust’ en tijd voor zichzelf, niks mis mee. Dat hebben mijn vriend en ik ook allebei.

Heel erg bedankt, dit helpt een hoop. Grappig om te zien dat de helft hetzelfde denkt als mijn vriend, en de helft hetzelfde als ik. Ook gelukkig dat ik niet de enige ben, want ik begon al te vrezen dat ik mega overly attached was :flushed:

Een vriend van mij heeft dit ook, die heeft zelfs een keer z’n vriendin een week genegeerd (hij is 22 ofzo) omdat hij even alleen tijd nodig had. :’) Is uiteindelijk wel in een mega ruzie uitgelopen geloof ik, maar uiteindelijk allemaal goed gekomen. Maargoed, wat ik wil zeggen is dat het echt niet raar is!

Ik vind het heel normaal/gezond als je een keer een avond zonder elkaar wilt zijn. Ik zou er nu ook geen trek in hebben om mijn vriend echt iedere avond te zien. :’) En je ziet hem al 3x of 4x in de week + slapen, dat is al heel veel! Ik geef je vriend groot gelijk dat hij af en toe tijd voor zichzelf wil, dat is ook belangrijk!

Dit helpt inderdaad ook ontzettend.
Mijn ex en ik waren normaal alleen in het weekend samen. Alleen als we dan in de vakantie opeens een week of twee weken samen waren was dat echt heel veel. Dus we gingen vaak gewoon ieder ons eigen ding doen. Hij gamen en ik een boek lezen. Allebei gamen. Huiswerk maken inderdaad ook.

Ik heb precies wat jij hebt! Ik ben het liefst ook wanneer het kan bij mijn vriend. Het is niet zo dat ik nooit iets zonder hem doe, maar als ik anders niks te doen heb ben ik liever wel bij hem!
Dus je bent zeker niet de enige!

Ik herken me wel een beetje in je vriend. Ik vind het ook heerlijk om af en toe even tijd voor mezelf te hebben. Ik heb er zelfs ook gewoon echt behoefte aan, anders word ik chagrijnig. Het is mijn manier om me een soort van weer even op te laden. Natuurlijk kan hij zich ook ontspannen bij jou, maar hij vindt het vast ook heerlijk om zo nu en dan even helemaal zijn eigen ding te kunnen doen. Ik zou er absoluut niks negatiefs achter zoeken en proberen zelf ook een beetje te genieten van het momentje voor jezelf (of met je vriendinnen)!

hahaha als ik een relatie zou hebben zou ik hem echt niet meer dan 2 avonden per week willen zien.

hij heeft gewoon even tijd voor zichzelf nodig. Ik begrijp dat helemaal!!

Ja dit, en mijn vriend heeft dit ook wel eens. Wij hebben wel vaker avonden waarop we allebei ‘niets’ doen maar dan toch niet afspreken, daar zit verder ook helemaal niets negatiefs achter. Ik zou je er niet druk om maken en die avonden lekker iets voor jezelf gaan doen, kan ook heerlijk zijn :slightly_smiling_face: