Zonder producten

Hoi

Ik ben iets aan het proberen om van mijn onzuiverheden af te komen.
Ik ben sinds donderdag helemaal gestopt met het gebruiken van gezichtsproducten en ik kom ook niet meer aan mijn gezicht. Alleen de allergrootste witte pukkels knijp ik nog voorzichtig uit, maar vooral niet met mijn nagels en wel met wattenstaafjes/tissue. Verder ga ik alleen 1 keer per week mijn gezicht stomen, scrubben en een kleimasker gebruiken (en evt gebruik ik dan nog een poriestrip).

Ik ben eigenlijk benieuwd of er meer mensen zijn die al zo veel verschillende producten hebben geprobeerd en ook het roer helemaal om willen gooien. Kijken wat je huid zelf doet als je er niets meer op gebruikt.
Ik laat wel weten hoe het bij mij gaat. Ik ga het minstens een volle maand, dus tot 3 maart, doen. Als ik geen verbetering zie ga ik weer producten gebruiken, maar ik heb het gevoel dat mijn huid nu al beter is.

Goed. Lang verhaal, wie doet er mee?

Nee sorry, ik doet niet mee.
Mijn nivea clean deeper werkt te goed :slightly_smiling_face:

Nee sorry, zoiets kan ik nooit volhouden. Maar succes in ieder geval (:

Ik ga eerst nog iets van nivea gebruiken, en als dat niet werkt doe ik zeker mee! Succes! :slightly_smiling_face:

hmm dan zou ik eigelijk helemaal stoppen, ook niet uitknijpen enzo Ö
ik heb het ook gedaan, in het begin hielp het maar later kwam het weer terug.

Dit masker is ook heel goed voor je huid!

Dat doe ik ook, behalve de allerergste die niet minder opvallend worden met concealer. Van te voren kwam ik zelfs aan pukkeltjes die nog nauwelijks op waren gekomen en aan mee-eters, maar nu stop ik daarmee.
Alleen wil ik niet rondlopen met een ongelooflijk beschamend gevoel als ik een uit de kluiten gewassen vriend op mijn gezicht heb, dus die haal ik wel weg.

Ik doe alleen een groene klei masker en een zalf die ik krijg van de dermatoloog. Ideale combinatie (:

Naar het schijnt is scrubben niet goed voor je gezicht omdat je huid daar te gevoelig is.

Je hebt speciale, hele fijne, gezichtsscrub/wash peelings daarvoor.

Ik gebruik zelf van alles van nivea; dag- en nachtcreme, tonic en een dagelijkse wash peeling. En bij mij werkt het goed.

Edit: Ik doe ook een keer in de week een maskertje trouwens.

Ik heb nog 2 volle flacons vichy normaderm dagcrème staan, dus ik kan voorlopig niet meedoen:p Als deze op zijn wil ik wel graag overstappen op natuurlijke producten.

Net nieuwe dagcrème gekocht (:
Eigelijk heb ik al redelijk zuivere huid en ik gebruik helemaal niet zo heel veel producten

Je gebruikt geen producten meer, maar nog wel make-up?
Ik zou dan juist geen make-up gebruiken :stuck_out_tongue: iig niet op je gezicht.

Maarja, ik ben van mn acne af door spul van de dokter :grinning:

Je gebruikt dus nog wel make-up? Want daar zou ik ook mee stoppen. (Tenminste, je had het net over verbergen met concealer)

Ik had ook hele erge puistjes, stopte toen ook een tijdje met producten en make-up (behalve mascara e.d) en toen werd het écht minder!

Daarna ging ik aan de pil, en verdwenen m’n puistjes als sneeuw voor de zon. Dus dat kan ik je het allermeest aanraden. :wink:

Ik gebruik geen foundation en al die rommel hoor. Ik snap dat concealer ook niet ideaal is, maar soms heb ik maar 1 of 2 plekjes die ik verberg. Als mijn huid er goed uitziet gebruik ik geen concealer. Als ik mijn ergste puistjes niet bedek kan ik niet goed van mijn huid afblijven omdat ik het telkens zie. Als ik echter voor die plekjes een uitzondering maak en concealer gebruik, blijf ik wel van mijn huid af.

En @scrumptious
Ik ben al heel lang aan de pil (de gewone, ethinylestradiol/levonorgestrel) en daar lijkt het erger van te zijn geworden. Dus dat helpt helaas in mijn geval niet.

Ik twijfel al een tijdje of al die chemische spullen wel werken…
Dus ik ga nu proberen -moet m nog bestellen, dus kan nog niet vertellen of t werkt- met Ghassoul! Dat is een soort klei uit Marokko, en daar maak je een papje van, en dus een masker! Is dus volledig natuurlijk, dus zou kunnen goed zijn…
Of het echt werkt tegen pukkels weet ik niet, maar het is iig voedend voor de huid!

(Het wordt ook wel een gebruikt om haren mee te wassen, maar dat durf ik nog niet zo xD)

Ik zeg, ga naar de docter en vraag een pil die als bijwerking tegen puistjes helpt. Ik ben al heel snel overgestapt naar een wat zwaardere pil vanwege de puistjes. Helpt echt super!

ik had van mijn 10e tot mijn 14e altijd heel erg last
ik heb van alles geprobeert en niks werkte eigenlijk
alleen iets waar veel alchol in zat
maar dat schijnt weer de puistjes te laten komen
ik heb geen zin om het allemaal te typen wat ik gebruikt heb…

maar nu doe ik alleen mijn gezicht goed 's avonds wassen en 1x per week scrubben
verder je make -up goed eraf halen
ik weet niet hoe oud je bent want het kan ook gewoon door de puberteit komen.
heb nu bijna niets
maar puistjes uitknijpen is ook niet echt goed…
en zo min mogelijk aan je gezicht zitten want het vuil van je vinger toppen was er ook niet goed tegen

De pil helpt niet bij iedereen hoor. Ik slik diane 35, echt veel zwaarder dan ik eigenlijk nodig heb en zelfs die helpt niet tegen puistjes. Dus ik zou zelf eerst nieuwe producten proberen en als niks helpt pas de pil!

@BlingBlingPurse
Ik ben 18 en ik heb het sinds uh… al een jaar of vijf. Het is tussendoor periodes erger en minder erg geweest.
@TheTeachersPet
Dat stadium van telkens nieuwe producten gebruiken ben ik dus al voorbij :wink: Het hele idee is dat ik denk dat mijn huid verbetert als ik er niks meer op gebruik qua gezichtsproducten.