Zonder jou

mijn eerste verhaal hier op girlscene. ik hoop dat jullie het leuk vinden, kritiek is altijd welkomm’x

Heb jij ook weleens het gevoel dat je helemaal alleen bent, ook al zijn er nog zo veel mensen om je heen? Alsof je alleen op de wereld bent te midden van iedereen? Het is niet dat je alleen bent omdat er geen mensen zijn, maar omdat je, je alleen voelt in je hart. Het gevoel dat je iemand mist. Als je dat weleens hebt, weet je hoe ik me nu voel.
Eindelijk, pauze. Samen met Carla en Mindi loop ik naar de kluisjes. Gauw pak ik mijn brood en achtervolg ze naar de aula. Daar ploffen we neer aan onze eigen tafel en algauw voegen Lieka en Suus zich bij ons. Ik kijk naar de nog overgebleven stoel. Carla ziet mijn gezicht betrekken en legt even haar hand op mijn arm. Ik glimlach geruststellend, ik ben oké. “Nog wat beleefd meiden? Het is de laatste tijd een beetje stil rond de Gevaarlijke Zes,” zegt Mindi lachend. “Haha, goede oude tijden. Lang geleden dat we een missie hebben gehad zeg. Ik weet nog zo goed dat we de Gevaarlijke Zes verzonnen in groep 5. Tot vorig jaar hebben we nog missies uitgevoerd,” zeg ik. We lachen, de sfeer is ontspannen nu. Dat mag ook wel, na deze hectische weken. De Gevaarlijke Zes bestaat als sinds groep 5, we zaten met zijn alle bij elkaar in de klas. Toen we naar de middelbare school gingen hebben we gezworen dat de Zes zou blijven bestaan. Tot aan vorig jaar toe is het ons gelukt. In de eerste hadden we nog onze speciale missies, de uurtjes afspreken en het vele roddelen. Vooral roddelen. Onze missies hadden we zo’n 1 keer per maand. En die missies bestonden vooral uit jongens achtervolgen die dan een van de Zes leuk vond. Wat hebben we een hoop afgelachen! Nu als ik aan de Zes denk bekruipt me een somber gevoel, de Zes is naar vijf gegaan. Het zal nooit meer hetzelfde zijn. Lieka onderbreekt mijn gepeins. Ze heeft weer eens een jongen op het oog. Het zal eens niet. Ik moet al lachen als ik er aan terugdenk dat we bijna elke maand jongens voor haar achtervolgden. “En hij is zo leuk! Hij heeft grote bruine ogen en prachtig haar. Hij is vast Italiaans ofzo?” zegt ze zwijmelig. “Weet je zijn naam al?” vraagt Suus lachend, de beste vriendin van Lieka. Opeens kijkt Lieka beduusd. Ik weet het antwoord al, nee dus. “Nou, daar kom ik wel achter! Zullen we weer eens op een missie gaan, Gevaarlijke Zes?” zegt ze strijdlustig. “Je zal het met ons vijven moeten doen schat, het is vanaf nu toch echt Gevaarlijke Vijf,” zeg ik.

verderr?