Zo'n zere keel.

Zoals de titel al zegt, Ik heb een zere keel. Het is nu al twee dagen bezig. Echt jezus, het doet zo’n pijn.
Elke keer als ik slik doet het pijn. Met praten valt het wel mee, maar als ik mijn mond opentrek doet het al pijn. Ik heb het ge-googled maar ik krijg steeds andere verhalen. Weet iemand hoe je dit kan ‘verzachten’ ?
Alvast bedankt.

Een huisarts kan ernaar kijken en de juiste medicatie geven. Zo’n pijn is niet zo erg normaal denk ik :’)

Paracetamol slikken, keeltabletjes nemen, thee drinken, zoute drop eten. En mocht het aan blijven houden, kun je altijd even langs de huisarts.

Ja daar dacht ik ook aan, maar dat was voor mij een laatste optie. Bedankt voor je reactie .

Naar de huisarts zou kunnen ja, maar ik weet niet of het echt nodig is. Misschien is het na een paar dagen alweer voorbij, maar als het niet overgaat of erger word zou ik dat zeker doen. Wat verder helpt is:

-Lepel honing eten(verzacht het)
-Thee drinken(vind ik tenminste fijn)
-Van die rode keelsnoepjes(je weet vast wel welke ik bedoel:P)
-Gorgelen met zout water werkt ook heel goed!

Verder kan je ook pillen kopen, maar dat raad ik je af. Ik heb heel vaak trachitol geprobeerd maar het hielp helemaal niks bij mij. Verschilt natuurlijk per persoon. Maar de bovenste dingen werken evengoed als die medicijnen, en je hebt ze meestal gewoon in huis.

Beterschap ermee!:slight_smile:

Dankjewel. Ik ga kijken of ik een keeltabletje heb.

Haha bedankt !

Ik weet niet hoe oud je bent. Maar een dikke slok Stroh rum werkt altijd bij mij. :'D

Ik heb ook al n paar dagen heel erge keelpijn en ik drink af en toe een kop thee met honing en soms zo’n strepsil.
't helpt alleen nog niet echt

Ik zou het een dag of 5 aankijken. Goed warmhouden met een sjaal ofzo erom, lekker veel thee met honing drinken en keelsnoepjes/trachitol (bij mij helpt het wel). Anders even langs de huisarts gaan!

Salie- of kamillethee werkt echt heel goed (met honing erin).
Verder inderdaad goed warm houden en als het aanhoudt naar de huisarts.

Bedankt voor jullie tips allemaal. Ik sliep gisteren wat vroeger dan gewoonlijk en probeerde mijn keel niet zo erg te belasten. Ik heb geen paracetamol hoeven drinken maar na één nachtje goed slapen gaat het nu stukken beter. Slikken doet echt veel minder pijn en ik kan gewoon weer eten zonder een hele ninja-beweging te maken, haha. Nogmaals bedankt iedereen :grinning: