Zo'n groot probleem dat ik niet meer weet wat ik moet doen.

Heey,

Ik zit gewoon heel erg met het hele verhaal, dus dit is ook even voor mezelf om het van me af te schrijven. Hulp en advies is altijd fijn <3

Oke. Ik heb nu sinds 2 maanden een vriendje. Hij zit bij mij op tennis, elke maandagavond, en ik vond hem al een tijdje leuk en ik was ook echt heel erg blij toen we wat kregen, maar na een week of 2 kreeg ik er eigenlijk al ene beetje genoeg van… Ik erger me er aan als ie me wéér smst, of als ie wéér wat wil afspreken en ik verheug me er ook helemaal niet op om hem te zien, ik ontloop hem gewoon liever. Alleen als we bij elkaar zijn vind ik het wél heel gezellig, en ben ik echt helemaal gek op hem. Maar als ie dan weg is ben ik een paar uur helemaal gelukkig met hem maar daarna krijg ik weer een knoop in mn maag als ik aan m denk; “nee hé, binnenkort moeten we wéér wat afspreken…”

En nou zit er bij mij op school een jongen die ik écht al heel lang leuk vind, en nu merk ik dat ik steeds vaker op school kijk waar hij is, ik probeer om dezelfde tijd als hij uit te zijn, zoek in de pauze’s op waar hij staat er loop dan langs hem, en ik zit elke dag met hem in de bus, en dna is het heel gezellig. Hij vind mij ook leuk. Maar de groep vriendinnen die er ook altijd bij zit, gaan dan natuurlijk naar mijn vriendje vragen… Dus ik poeier ze altijd af, omdat de jongen die ik leuk vind niet weet dat ik een vriendje heb, en ik wíl ook niet dat hij het weet want ik vind hém leuk en mijn vriendje niet meer!

Dus, uitmaken, zou je denken. Maar dat kán ik echt niet. Mijn vriendje is helemaal dol op me en ik kan het hem gewoon niet aandoen om het uit te maken… Ook zitten we met tennis in hetzelfde team, dus daar kan ik hem écht niet ontlopen en dat word echt vreselijk als t uit is… Plus dat ik aan al mijn vriendinnen vertel hoe leuk ik hem vind, dus als ik t nu in 1 keer uit zou maken zouden zij dat ook raar vinden. En ik ben, om eerlijk te zijn, een heel klein beetje bang dat als het uitgaat hij heel vervelend tegen me gaat doen, omdat hij op zijn school niet echt een geweldig persoon is, zeg maar… Zo doet ie nu helemaal niet tegen me, maar ik ben bang dat als het uit is hij dat wel gaat doen…

Ik heb hem nu al een paar dagen niet meer gezien, maar maandag dus wel weer. En in de kerstvakantie waarschijnlijk ook, want ik ben gewoon 2 weken thuis dus ik kan dan niet zeggen dat ik geen tijd heb… Ik mis gewoon mijn vrijheid van toen ik nog single was en wil die terug, liefst voor de feestdagen zodat ik daar gewoon van kan genieten, want nu zie ik er alleen maar tegen op… Maar uitmaken durf en kan ik echt niet doen :frowning_face: Ik ben echt helemaal depri hierdoor, ik raak in paniek van alles wat met liefde te maken heeft, zoals kerstliedjes, verhalen, enz… Best triest, maar ik kan er echt niet meer tegen!

Dit was het hele verhaal, lekker onoverzichtelijk en lang, maar ik hoop dat iemand de moeite neemt het te lezen, want ik zit er echt heel erg mee :frowning_face:

xxx

Wil je alinea’s maken?
Ik zal proberen het te lezen, maar dit ziet er niet bepaald aantrekkelijk uit om te lezen.

En maak het uit. Dat kan je wel. Het is zelfs eerder dat je die relatie niet in stand kunt houden.

sorry, heb ze even ingevoegt!

Je moet denk ik gewoon eerlijk tegen je vriendje zeggen dat je nooit echt zin hebt om af te spreken en dat je je vrijheid mist. En dat je het daarom wil uitmaken
Maar als je slim bent ga je daarna niet meteen met die jongen van je school, komt niet zo leuk over :wink:
Maar je kunt dit inderdaad wel, ookal is het moeilijk. Met piekeren kom je nergens

zeg dat je wel graag vrienden wilt blijven! Hopelijk begrijpt hij je, en accepteerd ie het, maar je moet hem daarvoor wel fv de tijd geven.

Misschien kun je tegen die jongen van school het een beetje uitleggen…?

Tuurlijk kan je het wel uitmaken. En ja dan vindt hij niet leuk, maar nu ga jij er aan onderdoor. Het is niet eerlijk tegenover hem om door te gaan en ook niet tegenover jezelf.

je moet gewoon eerlijk zijn, het zal wel moeilijk voor hem zijn maar uiteindelijk begrijpt hij het. maar ik zou niet gelijk met die andere jongen nemen… wacht gewoon een tijdje.

Ik baal daar ook van, voel me er ook heel schuldig over. Ik wíl hem niet aan het lijntje houden, maar het uitmaken is voor mij echt heel moeilijk, ik heb t zelf nog nooit uitgemaakt, ben de vorige keren gedumpt, 1 keer via sms en 1 keer via Hyves, dus ik heb er niet echt fijne ervaringen mee ofzo ;S Dus ik wil het eerlijk doen, voor hem, alleen ik weet écht niet hoe :frowning_face:

Als je het eerlijk wilt doen dan spreek je nog een keer met hem af en maak je het uit (met uitleg waarom). En dan begin je daarna niet meteen wat met de jongen die je nu leuk vind.

Het is beter dat je het uitmaakt, je houdt hem nu aan het lijntje.

Huh, dus je hebt verkering genomen met hem, terwijl je al heel lang een ander leuk vond? Dan wist je dat het zo ging aflopen. Wat slecht!

:ok_woman:

Je moet het echt uitmaken, dit is gewoon zielig. Je zegt zelf al dat hij helemaal gek op je is, graag met je wil afspreken en je graag ziet, en dan zeg jij hier dat je er tegen opziet om hem te zien en je aan hem irriteert. Dat is gewoon niet eerlijk, het klinkt als een lieve jongen, dus hij verdient het dat je eerlijk tegen hem bent. Zeg dat je je vrijheid mist en dat je er vaker tegen op ziet om hem weer te zien dan dat je er zin in hebt, en dat je het zo niet meer vindt gaan. En als hij dan boos/verdrietig is, tja, dat is dan zo, maar dan weet hij wel de waarheid.

En over die andere jongen: als je zo graag vrij wil zijn, waarom denk je dan dat dat wel gaat werken? Want hij wil ook met je afspreken, vind je hem dan niet irritant?

Uitmaken. Hem aan het lijntje houden is hartstikke egoïstisch!

Ik heb nooit gesnapt waarom mensen het niet “kunnen” uitmaken.