Zometeen sollicitatie gesprek, how??

Hee allemaal,
Vanmiddag heb ik een sollicitatie gesprek bij een kleding winkel en daarvoor werd ik net gebeld. Dus ik ben niet erg voorbereid en ook nog super zenuwachtig.
Ik zit ook erg in om iets raars misschien, het volgende namelijk: Als je binnenkomt wie moet je dan aanspreken want de persoon achter de kassa hoeft niet metteen de persoon te zijn met wie je het gesprek hebt en moet je die gene die je het eerst aanspreekt ook een hand geven en voorstellen etc…? Want stel dat zij wel degene is die het gesprek gaat leiden dan staat het nogal asociaal als je niet metteen voorstelde. Haha, nouja heeft iemand tips die wat aan het gesprek zouden toevoegen? Thank u!

Ik zou tegen het meisje achter de kassa zeggen dat je komt voor een sollicitatiegesprek, dan zal zij zelf wel zeggen ‘dan moet je bij mij zijn’ of ‘wacht ik haal … even’. Dat komt wel goed.

Voor de rest jezelf zijn en niet te zenuwachtig overkomen. Niet schelden/vloeken, negatief zijn over concurrenten, let op je houding en bereid niet voor wat je wil gaan zeggen dan gaat het juist fout.

Met een glimlach de winkel binnen lopen, probeer naar iemand toe te lopen waar geen hordes klanten bij staan en zeg ‘‘Hallo, mijn naam is Saar, en ik heb om …:… uur een sollicitatiegesprek met …’’ Dan zal zij de manager halen.

Moet je hierop wachten, niet tussen de rekken snuffelen, maar bekijk wel goed welke stijl kleding er in de winkel hangt. Zorg ook dat je kleding hiermee overeen komt.

Tijdens het gesprek : Een open houding aannemen, niet naar beneden kijken, je antwoorden toelichten ( zo min mogelijk met alleen ja/nee antwoorden), lachen!! Laat zien dat je enthousiast bent en niet verlegen (dat kan je niet gebruiken in een winkel wanneer klanten je iets vragen). Lees je veel magazines? zeg dat je ook daar veel de modepagina’s bekijkt en dat je bij oa Girlscene de laatste trends volgt. Eigenlijk samengevat dat je affiniteit hebt met kleding en mode.

Veel succes!!

En zorg er voor dat je er representatief uit ziet! Dus netjes opgemaakt maar niet te heftig, haren netjes vast oid en je kleding een beetje laten matchen met de stijl van de winkel/laatste trends.

Hierboven wordt eigenlijk al alles gezegd. Heel veel succes!

Succes! Laat je weten hoe het is gegaan? :slightly_smiling_face:

De tips zijn hierboven al gegeven, ik wens je in ieder geval succes!

Heb ik vorige week ook gehad. Ik kwam binnen en ze herkende me (van mijn foto’tje op mijn cv) dus ik schrok best wel :stuck_out_tongue:
Verder de tips die al zijn gegeven…

Heel veel succes! Gewoon rustig blijven, jezelf zijn en vriendelijk en open overkomen!

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek, dus ik blijf even nieuwsgierig. :slightly_smiling_face:

Het is helemaal niet moeilijk. Na 30 sec. beslissen ze zonder dat ze het zelf door hebben al of je wel/niet bent aangenomen. Dus spontaan (niet té) binnenkomen, open houding (let op je lichaamstaal), etc.

Vaak vragen ze wat je plus- en minpunten zijn, waar je niet tegen kunt (ik zei bij mijn gesprek dat ik niet tegen rommel kon), wat je bij dit werk aan trekt (waarom je hier wilt werken en bijv. niet bij de plaatselijke supermarkt).

Veel succes, let me know how it went!

Het is allemaal al gezecht. Hoe is je gesprek gegaan? weet je al of je aangenomen bent of niet?

@duCOQUELICOT, succes morgen!

Dankjewel :slightly_smiling_face:

Hoe is het gegaan :slightly_smiling_face: ?

Haha, thanks iedereen! Lees de meeste dingen nu pas was druk met klaar maken etc… Maar uiteindelijk ging het super goed! Was een heel gezellig goed gesprek en de vrouw met wie ik het gesprek had was heel positief:)
En maandag middag krijg ik het te horen dus spannend!
Ik had trouwens een dag voor ze me belde de brief gestuurd en diezelfde dag waren er al gesprekken bezig… dus dan moet ik zeker kans maken lijkt me;)

Mooi om te horen dat het gesprek goed ging! bij welke winkel was het eigenlijk?

Bij de Dolcis(:

Schoenenwinkel dus geen kleding winkel, heb ik verkeerd getypt in de beginpost

En ik ben aangenomen, bij de Manfield. @Saarrrrrr werken we dus bij hetzelfde concern :slightly_smiling_face: