Zomerwerk in het buitenland 2014

Hey meiden, ik vond dit onderwerp niet echt bij het algemene bijbaantjes topic horen aangezien het iets ander is dan solliciteren bij de AH om de hoek.
Het lijkt mij leuk om komende zomer 6 tot 8 weken in een club of bar in het buitenland te werken, denk aan chersonissos, ibiza, mallorca, blanes, sunny beach. Maar na veel googelen kom ik niet echt bij wat ik zoek. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of tips hoe ik zo’n baantje kan vinden, met dan accomodatie erbij het liefst? Of is december al te laat daarvoor?

Liefs !

Bij sommigen is dat idd al te laat :"). Maar je kunt geluk hebben, helaas staat de link voor dit werk op mijn andere computer, dus even 'n up dan maar :"D

Tegen dit soort dingen loop ik aan als ik google: http://ibiza-job-offers.ibiza4all.org/

Heb je daar wat aan? Heb gewoon: Ibiza bar vacature gegoogled.

Hmm ja dankje! Iemand nog ervaring met bar/club werk in t buitenland in de zomer misschien?

http://www.camel.gr/ Nederlandse bar in Kos :slightly_smiling_face:

kan me niet voorstellen dat dat al te laat is hoor. Behalve als je echt iets hebt waar je eerst een training voor krijgt. Ik wil trouwens een mailtje sturen naar een franse camping of café daar in de buurt, maar ik weet niet in welke taal ik het moet doen. Ik sprak ooit frans maar ik ben heel veel weer vergeten dus als ik het in het frans doe komt het er nooit goed uit, maar dat maakt misschien wel een betere indruk …

Ik zou gewoon Engels doen, omdat je dan toch wel beter kan zeggen wat je allemaal precies wilt zeggen. Misschien er onder nog in 't frans kort? Laat je wel gelijk zien dat je ook frans kan

Ja ik heb nu wat berichtjes gestuurd naar bars in Chersonissos via facebook, want de meeste hebben geen officiele website. Ook heb ik een sollicitatie ingevuld voor Starbeach, maar daar zullen wel nog 300 reacties naast die van mij voor zijn.
Nogmaals, iemand ervaring of iemand die dit jaar in het buitenland gaat werken in de horeca?

Ben benieuwd of het jouw al is gelukt? Ik ben ook opzoek naar zo`n baantje!

Hoe oud moet je eigenlijk zijn voor zo’n baantje in de zomer?

Oh oke, bedankt!

Je kunt natuurlijk ook voor een reisorganisatie als gogo, funtravel of x-travel ofzo gaan werken deze zomer (:

Ik vind het nog best lastig zoeken maar ik zou graag in een kroeg bar, aan de zee werken op een party bestemming, land maakt niet zo veel uit liefst spanje of griekenland, maar ik ben nog wel aardig jong (17), heeft iemand tips en/of links?

Je moet hier 18 voor zijn, dus gewoon nog 'n jaartje wachten?

Ja daar was ik dus al bang voor, zie het ook op veel site`s staan. Maar punt is dat ik dit jaar examen doe en dus een langere vakantie heb. Maar ik denk dat ik het gewoon probeer en dan hopen dat ze een uitzondering willen maken voor me. Een extra goede solicitatie schrijven dus!

Ik denk niet echt dat ze 'n uitzondering maken. Je wilt in een kroeg/ bar werken, wat betekent werken met sterke drank. Dat mag ook pas wanneer je 18 bent, wanneer zij controle krijgen, krijgen zij de boete. Plus dit werk willen zóveel meiden doen.

Maar succes als je het gaat proberen!

Moet je ook 18 zijn als je in een animatieteam in het buitenland wilt, ja zeker?

Ik heb afgelopen zomer in Sunny Beach gewerkt als promoter voor een club. Je bent nog lang te niet laat om te solliciteren. Ik heb ter plekke gesolliciteerd bij deze club omdat ik mijn andere werk zat was en ik werd gelijk aangenomen. De club waar voor ik werkte is nog niet met de sollicitaties begonnen maar zal dit binnenkort wel gaan doen. Ik wil eigenlijk komende zomer weer gaan, het is echt super leuk werk:). Je verdient niet bakken met geld maar het is vooral een leuke ervaring. Je ontmoet heel veel leuke en gekke mensen. Je hotel wordt meestal betaald door je werkgever. Eten en drinken in Sunny Beach is heel goedkoop en je krijgt vaak korting.

Het is trouwens allemaal zonder contract of iets. Dus als je naar huis wil kan je gewoon naar huis en je zit dus nergens aan vast.

Hoi!
Ik heb afgelopen zomer in Albufeira in Portugal gewerkt. In een strandtent (lunch en cocktailbar) en de laatste twee weken ben ik de nacht in gegaan en heb ik in Shooters gewerkt (shotbar).
Het is zeker niet te laat om te solliciteren.
Ik raad aan om via reisorganisaties en websites bij bestemmingen rond te kijken. Er word dan vaak wel wat verteld over de ‘hotspots’ van deze bestemmingen. Elke plaats heeft wel nederlandse barren en cafees. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is de website van deze cafees op te zoeken en ze een mailtje te sturen!.
Voor albufeira kan je solliciteren via: stappeninalbufeira.nl
Een geweldige tijd is gegarandeerd. Ook zijn ze blij met mensen die al in het voorseizoen kunnen komen werken ivm. de examenreizen.
Leeftijd is misschien inderdaad wel een probleem, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik denk dat dat per land verschillend is. Ze hebben natuurlijk te maken met de regels en wetten van een ander land.
Echter wie niet waagt, wie niet wint.
In albufeira kregen wij een appartement die je deelt met je collega’s, in de buurt van je werkplek. (Ik zat bijvoorbeeld midden op de strip, wat ideaal was, 1 trap op na een nacht stappen en ik was thuis) We kregen een fijn salaris waar je in ieder geval makkelijk van kunt rondkomen en daar kwam de tip nog bovenop. Je kan bij deze werkgever terecht komen in een viertal clubs/cafe’s en je bent met ongeveer 50 collega’s. Je hebt dan vooral veel te maken met je eigen team, maar op je vrije avonden ga je gezellig langs de andere tenten met de andere collega’s die vrij zijn en zo leer je eigenlijk iedereen kennen. Ik weet niet wat ik je nog meer kan vertellen, behalve dat je er een geweldige tijd gaat beleven, onwijs leuke mensen leert kennen, je in heerlijk weer zit en dat je alleen maar aan het genieten bent.
Als je vragen heb, hoor ik het wel.

Wat verdien je ongeveer en wat houdt je over (wat zijn de kosten die je hebt)?