Zomervakantie. Vriend vs vriendinnen???

Hallo,

Hopelijk kunnen jullie me helpen, ik weet het namelijk niet meer.

Mijn ouders, zusje en ik hebben vorige zomer een geweldige vakantie gehad samen met mijn twee beste vriendinnen. Het was onvergetelijk. Ik was toen vrijgezel. We hebben daarna direct afgesproken om volgende zomer weer daarheen te gaan, weer met mijn vriendinnen erbij.

4 maanden geleden heb ik een geweldige jongen leren kennen. We hebben sindsdien een relatie en het gaat eigenlijk heel erg goed. Mijn vriendinnen mogen hem graag. Ik zou heel graag willen dat hij dit jaar mee op vakantie gaat, samen met mijn vriendinnen, omdat ik ook jarig ben in die twee weken en het gewoon met iedereen wil vieren van wie ik hou. Mijn vriendinnen zien dit echter niet zitten, omdat ze het ‘meidending’ dan missen.

Ik heb aan mijn vriend voorgesteld om dan 1 week mee te gaan, zodat mijn vriendinnen alsnog een ‘meidenweek’ hebben en ik hem ook niet teleurstel. Helaas ziet hij het anders, hij voelt zich nu ongewenst en vind dat hij zich moet aanpassen op mijn vriendinnen.

Ik weet het niet meer. Het komt er uiteindelijk op neer dat ik moet kiezen tussen mijn vriendinnen en hem, omdat ik hem teleurstel als hij niet meegaat en ik hen teleurstel als hij wél meegaat.

Misschien komt dit over als een heel stom probleem, maar ik zit er écht mee. Ben ik nu aan het veranderen door mijn vriend, door hem gelijk te geven? Of verwachten mijn vriendinnen te veel van me en moeten zij zich ook wat aanpassen nu ik een serieuze relatie heb?

Reacties zouden heel fijn zijn, alvast bedankt.

Liefs.

Probeer je vriend duidelijk te maken dat dat meidending totaal niet aan hem ligt. Ik snap je vriendinnen bijv heel goed, dat gaat hij ook wel doen, als je het goed aan m uitlegt. Hij zou toch ook niet willen dat als hij met al zn vrienden naar lloret de mar (of zo’n andere partyplek), dat jij dan mee zou gaan? Dat is een vrienden ding en het is zo anders als je vriendje/vriendin dan meegaat.

Ik snap heel graag dat je je vriend er graag bij wil hebben op vakantie, helemaal met je verjaardag, maar ik snap je vriendinnen ook heel goed.
Het meidending is wel echt weg (denk ik in elk geval) als je vriend erbij is, plus dat je dan je aandacht zult moeten verdelen. De sfeer is in elk geval anders, en daar zijn je vriendinnen waarschijnlijk bang voor.

Natuurlijk verander je door je vriend, dat is logisch. Je houdt rekening met hem, en dat is goed in een relatie. Hij houdt echter ook rekening met jou door te zeggen dat je gewoon met je vriendinnen op vakantie moet gaan, en dat vind ik goed van hem.

Natuurlijk zou het fijn zijn als het allebei kon (zoals één week), en daar kun je het nog zeker met je vriend over hebben (het is nog geen zomer), maar verder heb je een luxe-probleem, hihi. Maar wel heel lastig, snap ik.

Wat jij moet doen, weet ik niet, maar persoonlijk denk ik dat ik gewoon lekker met m’n ouders en vriendinnen op vakantie was gegaan, en als je dan weer terug bent lekker met je vriend een dag weggaan om je verjaardag te vieren o.i.d.
Succes in elk geval! :sob::muscle:

Ik snap je vriendinnen eigenlijk ook wel. Ik heb zelf ook een aantal keer moeten kiezen tussen vakanties met vriendinnen of met mijn vriend. Daardoor heb ik ook een aantal keer mijn verjaardag moeten vieren zonder mijn vriend erbij. Ik zou zeggen: kies voor je vriendinnen, als het serieus is met jou en je vriend komen er nog genoeg vakanties samen aan :slightly_smiling_face: Mijn ervaring is dat tegen de tijd dat jouw vriendinnen ook allemaal een vriend hebben er een grote kans is dat er geen ‘vriendinnenvakanties’ meer gaan komen.

Ik zou me ook ongewenst voelen en niet meegaan. Ik zou je verjaardag met hem later vieren, ik zie mn vriend dit jaar ook niet in de zomervakantie als we 1 jaar samen zijn. Jammer, maar ik ga er niet alles voor verzetten. Je bent op vakantie met je vriendinnen dus ga daar gewoon lekker van genieten! Je vriend loopt niet weg. :slightly_smiling_face:

heel eerlijk gezegd, als ik met vriendinnen op vakantie zou gaan en één van hun wil ineens haar vriend meenemen heb ik liever dat ze gewoon niet mee gaat. Dus ik zou gewoon later nog wat met je vriend doen voor je verjaardag.

Ik zou mijn vriendinnen ongeloofelijke jankers vinden als ze hier een probleem van maken eigenlijk. Ze zijn vorig jaar toch al alleen met je mogen meegaan? En nu mogen ze weer mee, maar is je vriend er gewoon bij? Ja, geen meidendingen, dat zul je door het jaar wel al genoeg doen, denk ik. En zij kennen hem goed, en vinden hem aardig. Dus ik kan hun eigenlijk niet goed begrijpen.

Zij moeten ook snappen dat je graag je vriend mee wilt. Het is ook meer een gezinsvakantie waar zij te gast zijn. Als het nu echt een meidenvakantie was zonder je ouders, dan snapte ik hun ook, maar nu niet.

En welke ‘‘meidendingen’’ zouden ze mislopen? Als je met vriendinnen zou gaan en hij gaat nu ook mee, moeten niet alleen zij zich een beetje aanpassen maar hij ook. Als jullie gaan tutten wacht hij maar eventjes :wink: Laat hem gewoon iets meenemen om op te gamen of een leuk boek en dan kan hij ook zijn ding doen terwijl jullie voor de spiegel staan. En als ze over jongens willen kletsen, wat is er beter dan het advies van een jongen erbij! Ik zou gewoon nog eens met elkaar om de tafel zitten en vragen wat ze dan precies verwachten en denken mis te lopen, er is vast wel een oplossing op te verzinnen waarmee iedereen het naar z’n zin heeft.

Afgelopen zomer ben ik samen met twee vriendinnen op vakantie geweest. Elke dag heb ik geskyped met mijn vriend.
Ik zou mijn vriend niet hebben meegenomen als ik mijn vriendinnen had beloofd om met hen mee te gaan.
Zoals al eerder is gezegd, er komen nog meer vakanties aan met je vriend.
En als de anderen ook een vriend hebben, komt het wel goed. :slightly_smiling_face:

Hier ben ik het niet mee eens.

Je hebt nog heel kort met je vriend. Je had je vriendinnen al beloofd dat zij mee mochten. Het gaat gewoon heeel anders worden wanneer je vriend ook meegaat. En je zegt nu waarschijnlijk ‘neee dat ga ik niet doen’, maar geloof me. Je gaat een hoop aandacht aan je vriend geven dan en weinig aan je vriendinnen. Als zij nou ook vriendjes mee zouden nemen is het wat anders, maar niet maar eentje haar vriend mee. Dat werkt gewoon niet in mijn ogen. Ga later gewoon een keertje met hem een weekje weg.

Ik vind dat zowel je vriend als vriendinnen niets te zeggen hebben. Jij kiest wie je mee wilt en wanneer - ze zouden al blij moeten zijn dat je hen erbij wilt. Dit vind ik echt zoiets van een hand krijgen en een arm willen nemen. Doe gewoon wat jij wilt en dan hebben zij zich er maar naar te schikken toch? Tenslotte nodig jij hén uit en niet omgekeerd :slightly_smiling_face: Was het echt een vakantie met alleen je vriendinnen geweest, dan had ik ook gezegd dat je je vriend beter thuis zou laten, maar dit is gewoon een gezinsvakantie waar zij meegaan.

Ik zou gewoon met je vriendinnen gaan. Afgesproken is afgesproken. Snap dat het je leuk lijkt om met je vriend te gaan/hem mee te nemen, maar je bent nog niet zo lang samen en daar krijg je nog zomervakanties zat voor. Ik heb deze zomer 3 jaar met mijn vriend en hij is de afgelopen 2 jaar ook met vrienden gegaan, omdat hij dat afgesproken had en min of meer toegezegd had. Het was niet anders. Je vriend zal ook wel begrijpen dat als je vriendinnen de tussenoplossing niet zien zitten, je met hen gaat als je uitlegt dat dat al heel lang afgesproken was, neem ik aan. Leuk is anders misschien, maar je hebt daarnaast nog zat weken met hem over, om af te spreken, toch? :slightly_smiling_face:

Ik begrijp je vriendinnen, ik zou ook niet met mijn vriendinnen en vriendje samen op vakantie gaan. Het is óf óf. Want inderdaad, je moet dan de aandacht gaan verdelen en dat is gewoon vervelend, want als jij met je vriendinnen bent dan is je vriend alleen. Dat kan je gewoon niet combineren, geloof me.
Ga lekker met je vriendinnen op vakantie want dat had je afgesproken en anders ga je lekker met je vriend in de herfst/kerst/voorjaar/mei vakantie een weekje weg, naar bv turkije dat is best wel goedkoop in die periode of naar centerparks kan ook.

Vriendinnen een week mee en dan zij naar huis en dan je vriend voor een week laten komen. Zo heb je privé tijd met iedereen.

Hmm. Ook ik vind dat de keuze aan jou en de rest van jouw gezin is. Het is immers jullie vakantie, waar jouw vriendinnen deel van mogen uitmaken. Ik snap best dat jouw vriendinnen jouw vriend zien als een “bedreiging” voor jouw aandacht voor hen, en afspraak = afspraak.

Maar toen deze afspraak werd gemaakt, was je nog vrijgezel. Nu ben je “bezet”, en zal de zomer er hoe dan ook anders uit gaan zien. Jij zult weinig / geen aandacht hebben voor de mannen, in tegenstelling tot jouw vriendinnen. Een avond op “mannenjacht” is niet langer aan jou besteed. Realiseren jouw vriendinnen dit zich?

Eigenlijk heb je zelf al een best goed voorstel. Maak je vriend gewoon duidelijk dat je het beide erg graag wil, en dat dit een middenweg is voor iedereen. Misschien begrijpt hij het wel als je het nog eens goed uitlegt!

als je nou een meidenvakantie had met 8 meiden en jullie gingen zonder ouders dan zou ik het helemaal begrijpen. Maar je gaat met je ouders, je zusje en twee vriendinnen. Dan vind ik het heel goed kunnen dat je vriend gewoon mee gaat hoor. Ik zou het zelf echt wel gezellig vinden als een de vriend van iemand erbij was. jouw vriendinnen gaan mee met jouw ouders dus ik vind dat zij zich ook een beetje moeten aanpassen. Daarnaast zal jouw vriend zich ook moeten aanpassen aan hen want jij kan nu niet de volle aandacht aan hem geven.

Ik zou het er zelf nog eens goed over hebben met je vriend en je vriendinnen ook

Ik zou het eigenlijk ook niet zo waarderen als ik een vakantie met vriendinnen geplanned zou hebben en één van hen zou dan opeens haar vriend mee willen nemen.

Jij en je vriend zijn nog maar een korte tijd samen (voor jullie voelt het langer. Ik weet het. Ik ben nu ook net 4,5 maand samen) en jullie willen waarschijnlijk nog veel tijd met elkaar doorbrengen, maar ik zou toch gewoon even die weken zonder hem doen. Dan zet je ook gewoon gelijk voor de rest van je relatie vast dat jullie ieder je eigen ding kunnen doen en niet één persoon zijn.