Zomervakantie Tenerife

Heee allemaal!

Ik ga dit jaar in de zomervakantie naar tenerife toe, en ik vroeg me af of daar nog leuke dingen te doen zijn?! weet iemand misschien een leuke stad of leuke plek om heen te gaan? En voor in de avond een leuke bar of gezellig restaurant?:slightly_smiling_face:

xxxxx

Waar ergens in Tenerife ga je naartoe?

Ik ben er vorige week geweest (: Wij zaten in Playa Las Americas.
's Avonds vond ik het er tegenvallen: er waren heel veel bars, maar het gemiddelde publiek was 50+ en overal had je van die typische “charmezangers” of schlagerzangers. Niet echt iets voor de jeugd dus. We zijn dan uitgeweest bij Veronicas, het enige wat wel iets voor de jeugd is, het was op zich wel leuk maar voelde me er niet echt veilig. Je moet in Tenerife ook 18 zijn om te mogen drinken en ze controleren streng, dat was wel jammer voor mijn broer en neefje. Er zijn ook enkele bars waar je waterpijp kan roken, maar het kost er wel veel (in vergelijking met bij ons).

Wat je zeker moet doen: banana boat, de Teide bezoeken (en doe zeker eens een wandeling in het natuurgebied er rond, veel mensen vergeten dat), de Masca-kloof bezoeken, boottochtje tussen dolfijnen. En evt. surfen als de golven goed zijn. Shoppen is er ook leuk: de Zara en Mango zijn groot + goedkoper. De markten in Tenerife zijn trouwens ook heel leuk. Je kan er ook pure Aloë Vera kopen, maar let wel op bij wie je het koopt (kijk naar de ingrediënten: het enige wat er in mag zitten is Aloë Vera, en verder niets: zelfs geen water!).

Wat NIET aan te raden is: Loro Parque, Aqualand en Siam Park. Daar zitten er namelijk dolfijnen en zeehonden in gevangenschap en ze worden er niet goed behandeld (moeten kunstjes doen, kleine bassins, etc.). Orka Morgan zit bv. in Loro Parque. Je zal zien dat er OVERAL in Tenerife reclame voor gemaakt wordt, maar doe het aub niet. Het is zo zielig voor die beestjes…

Ik vond Playa Las Americas en de stadjes ernaast trouwens heel toeristisch: je ziet alleen maar grote luxehotels, pittabars, schlagerzangerbars en van die kleine winkeltjes met strandgerief. Ik ben een keer naar de Drakenboom gaan kijken. Die boom op zich is niet zo speciaal, maar het stadje waarin hij staat is heel gezellig. Iets helemaal anders dan al die hotels enz dus zeker een aanrader!

Je hebt ook veel nepcamera’s in Tenerife (digitale camera’s van bekende merken voor 30 euro en spiegelreflexen voor 50 euro). Ooit zijn mijn ouders er in getrapt om zo’n camera te kopen, maar die werkte niet goed. Mijn advies is dan ook om er geen te kopen.
En koop ook niets bij zo’n man die zonnebrillen e.d. langs straat verkoopt. Dat is ook heel zielig: ze worden via mensensmokkelaars naar Tenerife gebracht en moeten dan verplicht van 's morgens vroeg tot 's avonds laat werken en ze verdienen zelf bijna niets. Ze verkopen van die nep Ray Bans e.d. voor weinig geld. Het is een soort maffia, als je daartegen bent, koop dan ook geen zulke zonnebrillen.

Ik ben er al 5 keer geweest ofso haha. Het is echt heel leuk!
Al het bovenstaande dus. Alleen het loro parque en het siam park vind ik echt wel leuk!het siam park zijn alleen wateratracties? geendieren of iig weinig? en het loro parque ben ik al een tijdje niet geweest… maar dat vind ik echt meervallen… ik vond het persoonlijk niet zo overdreven toeristisch. ik vind het bovenstaande met sommige dingen wel erg overdreven hoor… maar dat is mijn mening :’) Ik heb iig echt hele toffe herrinneringen aan het siam park! Het is echt een geweldig park! haha:) En je moet sowieso de winkels langs het strand even af! Het is een heel tof eiland:)
O ik zat de laatste keer in het hotel van iberostar en dat was overal vlakbij. we konden alles wat we wilde doen lopend af. het ligt dus allemaal redelijk dicht bij elkaar:)

Siam Park werkt samen met Loro Parque en bovendien zitten er zeeleeuwen in Siam Park.

En overdreven of niet: je moet zelf beslissen of je mee wil werken aan dierenmishandeling (ja, dolfinariums zijn dierenmishandeling) en mijn keuze is duidelijk.

En overdreven toeristisch: ik zei alleen dat ik dat vond van Playa Las Americas en omgeving, niet van heel Tenerife.

Ik heb geen zeeleeuw gezien? maar kan best hoor:P
Maar suggereer jij nu dat ik meewerk aan dierenmishandeling? pardon? Als het echt zo erg was had er wel eenofandere dieren instatie op af gkomen denk ik…
En echt niet alle dierenparken, dolfinariums enz. zij dierenmishandeling hoor!
Dat is echt onzin… tuurlijk er zijn soms wel parken waar het gebeurt maar lang niet alle!
En ik had het over het deel waar ik was dat ik het wel vond meevallen;)

maargoed ieder zijn mening, even goede vrienden;p
Ik wens de ts iig een leuke vakantie:)

Volgens het plannetje de site zijn er zeeleeuwen. Ik had er ook eerst overgekeken, maar ze zijn er dus blijkbaar wel.

Neen, ik zeg helemaal niet dat jij meewerkt aan dierenmishandeling. Ik zeg gewoon dat ik persoonlijk zulke parken niet wil steunen vanwege de dierenmishandeling en dat ik andere mensen aanraad om hetzelfde te doen. Want veel toeristen betekent dat ze deze praktijken kunnen verderzetten. Indirect werkt elke bezoekers van zo’n park er dus aan mee, tenzij je duidelijk laat blijken dat je het er niet mee eens bent.
En idd, deze parken komen regelmatig in opspraak door dierenrechtenorganisaties (het geval van orka Morgan is het meest recente denk ik), daarom dat ik het zeg.

Het valt natuurlijk te zien wat je zelf onder dierenmishandeling ziet, maar ik vind dolfijnen in gevangenschap (terwijl ze evengoed in het wild kunnen leven) + in kleine bassins + het feit dat ze kunstjes moeten opvoeren + het feit dat er dierenrechtenorganisaties de toestanden aanklagen dierenmishandeling.
Als het nu gewone dierenparken zijn (bv. de Zoo) waar ze beschermde diersoorten intact houden en goed verzorgen heb ik er veel minder problemen mee.

Ik vind dat, als je toch dolfijnen wil zien, je beter een boottocht doet waarbij je ook kan duiken, dan zie je ze in het wild i.p.v. geforceerde kunstjes.

Maar je hebt gelijk: ieder zijn mening en ik bedoel dit niet persoonlijk op jou :slightly_smiling_face: Alleen vind ik bovenstaande allemaal wel belangrijk om te vermelden.

Ik ben er eens geweest, op dat playa las americas zat mijn hotel. Grote groep snobs met designerkleding bij elkaar, geen aardige, sociale mensen. De Teide is inderdaad een aanrader. Aan dolfijnen kijken heb ik geen fijne herinnering, er stonden lage golven en na een kwartier was de helft van de mensen op de boot aan het overgeven in vuilniszakken. Recht voor mijn neus. En toen waren we nog niet eens op de helft :")

@VintageROCKS Ja okee, ik geef je volkomen gelijk hierin. Ik heb het zelf niet heelerg meegekregen in het Siam park, en het loro parque is al een tijd geleden.
Maar je hebt idd volkomen gelijk wat betreft dieren in gevangenschap. maar zolang ze gewoon goed behandelt worden is er niks aan de hand vind ik:)
En het is idd wel belangrijk om te vermelden.

ot: Vlakbij het siampark en het strand daar vind ik de mensen gewoon erg vriendelijk. Er zijn genoeg leuke dingen te doen die je allemaal ook bij de reisorganisatie daar kunt regelen. Dus ik wens de ts nogmaals veel plezier:)

ohh dat is iid wel zielig voor die dieren!! Dan ga ik daar maar niet heen. Ik zit trouwens in Los Cristianos, zijn daar ook nog leuke en gezellige restaurantjes ofzo? Wel jammer dat er niet zoveel voor jongeren te doen is… maarja, ik vermaak me wel!:slight_smile: haha.
Ohh gelukkig kan je er wel shoppen, dat is altijd leuk!
Is er ook nog ergens een heel mooi/rustig strandje ? xxx

Ik wil je niet ontmoedigen, maar verwacht maar een enorme toeristische trekpleister…Een wandelingetje in het natuurgebied van El Teide is inderdaad aan te raden! Ik vind Playa de Las Americas wel leuk, maar het is er sterk op achteruit gegaan. De winkels zijn wel goed en een banaantje doen op zee of windsurfen ofzo zijn echt aanraders! Veel plezier!

En omg, had ik dat geweten van Loro Parque was ik nooit gegaan. Ik was wel 6 jaar ofzo, maar toch!

Dankjewel!!:slight_smile:
Jaa het zal idd wel druk zijn, maar we gaan een beetje aan het einde van de zomervakantie dus ik hoop dat het dan wat rustiger is. Maar ik vind drukte evengoed wel leuk en gezellig hoor, maar niet te druk…
Het lijkt me ook echt super leuk om weer eens te gaan windsurfen, heb het ooit 1x gedaan en vond het toen echt heel leuk! ik hoop dat ik het nog kan, haha…

Tenerife is leuk :slightly_smiling_face: lekker warm! Wij hadden toen een boottocht gemaakt, en met een jeep meegereden, zijn leuke dingen om te doen. is al paar jaar geleden dus weet niet meer alles precies :stuck_out_tongue:

Ohmygaawd, ik dat stadje oid heb ik een paar jaar terug ook gezeten. Weet er alleen niet super meer van, maar wat me bijgebleven is dat we met een boot dolfijnen gingen kijken, echt super leuk. En er is ook een enorm zwemparadijs.

Eigenlijk alles wat hierboven al gezegd is (:

Tenerife is zoooooo leuk, ik wil echt super super graag weer terug!!

Tenerife is leuk, maar heeft veel stijle hellingen.
Ik vind het uitgaansleven er niet zo denderend. Tenminste, nu ben ik wat ouder en ga met vriendje, dus dan boeit het me niet meer zo.
Maar ik heb Tenerife toch ingeruild voor Rhodos.
Volgende keer eerst de volledige omgeving checken voor je boekt.

lekker hoor

Jaa weet ik, maar mijn ouders hadden geboekt, en ik vroeg me gewoon af wat er allemaal te doen was! :slightly_smiling_face: En ik had ook al op internet gekeken enzo, maar daar lees je niet echt de ervaringen van mensen…