Zomervakantie baantje; animatie team in buitenland: hulp?

ik heb wel eens gehoord van mensen die in hun zomervakantie in het buitenland gingen werken, op een camping/bungalowpark zoiets, in een animatieteam. (team dat voor leuke activiteiten, vooral voor kinderen, op een camping oid. zorgt)
dit lijkt mij persoonlijk echt superleuk! de baan zowiezo, maar ook omdat je dan hoogstwaarschijnlijk met andere mensen van jou leeftijd zit de hele zomer en het buitenland is natuurlijk ook altijd leuk.
ik spreek geen frans, wel goed engels en nederlands natuurlijk, maar vaak zijn het van die campings waar ze nederlands spreken en waar alleen nederlanders komen.

heeft een van jullie hier ervaring mee of weten jullie waar dit kan?

ik ben dan, in de zomer, 16, en ben 7 weken beschikbaar. ik zit op het vwo dus heb geen opleiding. wel een beetje ervaring met kinderspelweken begeleiden. ik wil wel in het buitenland, al is nederland ook goed hoor, als er maar onderdak enzo bij zit.

dankje :slightly_smiling_face:

up voor mezelf omdat ik te ongeduldig ben en zo achter de pc weg moet.

mijn collega heeft 3 maanden in italië gewerkt C= ze vond het helemaal geweldig!
al heeft ze wel aparte verhalen verteld over wat zij daar heeft meegemaakt xD elke avond met een andere jongen zoenen/naar bed… naakt dronken over de camping rennen…

nou dat klinkt me geweldig in de oren haha.
maar weet je waar ze dat heeft gedaan dan?

lijkt me inderdaad geweldig :’)

niemand weet het? :frowning_face:

ook niet iemand die weet waar ik op kan googlen? xd

ik heb geen idee op welke camping ze heeft gewerkt… maar je kan gewoon animatieteam+land intypen en er komen wel wat sites tevoorschijn…

Lijkt mij ook heel leuk! Maar moet je daar geen opleiding voor doen? Recreatie ofzo?

Volgens mij moet je daar sowieso 18 voor zijn. Ik weet niet of je dat bent? En gewoon zoeken op vakantiewerk buitenland oid?

nee want een meisje die vorig jaar havo eindexamen deed was 17 en had dat ook een zomer gedaan. zonder opleiding ook dus.

ik heb de opleiding activiteitenbegeleiding gedaan!
haha
maargoed,
denk dat je voor zoiets idd recreatie moet studeren,
of naar wat organisaties moet mailen?

oh leuk, dat wil ik ook doen.
Wij hebben hier een boekje van SVR.
Ik weet niet of je die gewoon kan aanvragen ofzo, maar wij zijn lid van svr (camping gedoe).
En euhm, sommige campings vragen gewoon enthousiaste jongeren. Hoeft niet perse 18+ te zijn. :stuck_out_tongue:
Je hoeft ook niet perse een diploma hebben van een bepaalde opleiding.

Lijkt me echt superleuk!
Heb daarom ook een beetje research gedaan
Het komt erop neer dat je;

• geen opleiding nodig hebt
  • meestal 18+ moet zijn, 17+ met uitzondering maar wie weet als je contact op neemt
  • vaak de reiskosten heen en terug ook vergoed krijgt, dus let daar wel even op.
  • ook op kost en inwoning moet letten, anders blijft er nog niet veel over van het geld dat je verdient.

Lijkt me echt super leuk om te doen! Lekker goedkope vakantie, (leuke jongens), zon!, omgaan met kinderen (wil PABO doen) en nog een lekker zakcentje

het kan toch niet dat niemand dat hier ooit heeft gedaan? :frowning_face:

lijkt mij inderdaad ook erg leuk, ben wel benieuwd naar ervaringen!

ik en een vriendin van mij wilden dit ook super graag doen maar ook eerst info van andere meiden!

----
zie dit maar als een upje! xd

http://www.doublea.nl/gsp.dll?sid=157&pid=4

Die site had ik net nog gevonden!