Zomerstage

Hee,

Ik ben (nu al, ja!) op zoek naar een zomerstage voor zomer 2012.
Ik doe dit jaar examen voor VWO, en ik ga natuurlijk slagen, hihi. En dan heb ik komende zomer dus 3 maanden zomervakantie.
Ik heb nog géén idee wat ik wil doen, maar de journalistiek heeft mij altijd aangesproken. Ik schrijf zelf ook voor de plaatselijke krant (2 columns) en dit jaar wordt er op school een schoolkrant opgericht waar ik dan samen met een vriend eindredacteur van wordt.
Nu leek het me dus leuk om voordat ik een keuze ga maken (ik denk sowieso dat ik een gapyear neem) een zomerstage te gaan doen bij een tijdschrift/krant/tv-programma etc. In ieder geval iets wat met journalistiek te maken heeft!
Nu snap ik natuurlijk dat dat moeilijk is met weinig journalistieke ervaring, maar ik vind het ook geen probleem om bijv. assistente te worden van een redacteur/journalist. Om maar even van het leventje te ‘proeven’, zeg maar.

Om een lang verhaal wat korter te maken, ik wil dus graag een zomerstage in de journalistiek. En daarom had ik wat vraagjes aan jullie:
Heb jij ooit een zomerstage gelopen? In de journalistiek of ergens anders? Hoe beviel dat? En het belangrijkste, waar ik het meeste moeite mee heb: hoe ben jij daar terecht gekomen?

Heel erg bedankt voor jullie tijd en moeite!

Kim

Ik heb er helemaal niks mee gedaan, maar mijn zus deed grafisch vormgeving en liep toen (een gewone) stage bij zo’n kranten bedrijf. Zij doet natuurlijk wel andere opleiding, maar voor haar was het er al moeilijk om te komen.

Maar misschien weet je school iets?

misschien gewoon bedrijven benaderen? heel enthausiast zijn en en werk van jezelf laten zien/opnoemen. misschien mag je wel girlscene?

Haha, ik had inderdaad ookal aan girlscene gedacht :wink:!
Maar het is sowieso nog een heel geregel want ik woon natuurlijk in het pitoreske Drenthe en het centrum van Nl ligt toch in het Groene Hart. Dus wordt nog even slaapplek enzo regelen ook nog!
Maar bedankt voor de reacties!