Zomerslank! 2013

Lovehandle oefening

Pak een stok (bv van een bezem)
en ga op het punte van een stoel zitten met je benen in 90 graden(dus gewoon recht op zetten)

leg de stok in je nek en houd de stok vast met je handen.
Focus je nu op 1 punt recht voor je en draai je romp naar links blijf naar dat enne punt kijken!
doe nu hetzelfde naar rechts.
herhaal deze oefening 3 sessies van 15 x
Doe deze oefening op een normale snelheid!

.

dankjewel! deze ga ik zeker doen.

Hoelahoepen is weer goed voor een slanke taille(zeggen ze)
dat ga ik in de zomer lekker buiten doen:P

Veel meiden hebben last om van al dat lekkers af te blijven heeft iemand daar misschien tips voor?

Je bent helemaal niet zwaar (;

-Hoe heet je? naomi
-Hoe oud ben je?bijna 15
-Wat is je gewicht? 62
-Hoe lang ben je? 1.73
-Wat is je BMI? 20.7
-Hoeveel wil je afvallen of wil je alleen spieren trainen? Ik wil een aantal kg afvallen en iets meer spieren.
-Wat zijn je probleem zones (waar wil je strakker worden)? heupen, billen, buik.
-Waar heb je moeite mee? kcal uitrekenen en ik weet nog niet zo goed hoe je nou ‘gezond’ moet afvallen, wat je wel mag en wat je niet mag
-En wat je zelf nog kwijt wilt!ik fiets iedere school dag 24km en op donderdag avond ga ik naar zumba

Eet voor het eten een groot glas water dan zit je eerder vol!
Misschien een handige tip!

Tips om van snoep af te blijven ;

• Koop géén snoep, en vraag aan je ouders of ze het ook niet willen kopen en als ze het doen dat ze het verstoppen , zodat jij er niet van kunt eten .
  • Poets je tanden, door de smaak van de tandpasta heb je er geen trek meer in .
  • Ga een sporten of wandelen, zo doe je iets anders zodat je je niet verveeld .
    Of zorg dat je altijd bezig bent, want de meeste mensen gaan eten als ze zich vervelen .
  • Neem een kauwgompje, daar kan je lang op kauwen en het is ook een snoepje maar dan met heel weinig kcal!
  • Neem nog een boterham of meer, dat vult goed en is gezond!

Nice topic!

-Hoe heet je? Marianne
-Hoe oud ben je? 18
-Wat is je gewicht? 63
-Hoe lang ben je? 167
-Wat is je BMI? 23
-Hoeveel wil je afvallen of wil je alleen spieren trainen? beide, maar wil eigenlijk wel 5 kg afvallen :pensive:
-Wat zijn je probleem zones (waar wil je strakker worden)? lovehandles, buikje en benen…
-Waar heb je moeite mee? te weinig motivatie… durf ook tegen niemand te zeggen dat ik wil afvallen en durf dan ook moeilijk nee te zeggen als iets lekkers wordt aangeboden :pensive:
-En wat je zelf nog kwijt wilt!
Ik heb ook zo veel zin in de zomer! hopelijk gaat het me lukken beetje strakker te worden (A)

Ik heb eigenlijk wat vraagjes…
als iemand die wilt beantwoorden zou ik heel blij zijn.

Mag ik melk, zoja, hoeveel per dag?
is optimel beter of is gewone halfvolle melk beter?
mag ik boter op mijn boterhammen?
zoja, magerine of halvarine?
hoeveel boterhammen moet ik bij de lunch eten?
wat is mager beleg, kan je een paar voorbeelden noemen?
met het avondeten is vlees volgensmij heel vet, klopt dat?
hoeveel vlees moet ik dan eten?

alvast bedankt! <3

Hier een aantal handige Tips misschien zit er wat tussen!

Vermijd suikers en snelle koolhydraten

Voor veel mensen zijn suikers en snelle koolhydraten echte dikmakers. Snelle koolhydraten zijn o.a. witbrood, witte rijst, pasta’s, frites, gekookte/gebakken aardappelen, vruchtensappen, suikers. Ze zijn nuttig voor sporters die deze suikers verbranden, maar zeer schadelijk voor mensen die weinig beweging krijgen. De aanjagers van overgewicht en suikerziekte.

Drink 2 tot 3 liter water per dag

Water is essentieel voor het afvoeren van afvalstoffen en allerlei processen in je lichaam. Drink je te weinig water dan zul je ook sneller ophoping van afvalstoffen, hoofdpijn, misselijkheid etc krijgen. Vaak is trek of vermoeidheid ook een gevolg van behoefte aan vocht.

Drink altijd aan het begin van de dag een glas water (ivm nacht zonder vocht) en voor het slapen, ook vochtrijke voeding zoals komkommers, tomaten en appels zijn aanraders. Zorg dat je voor 12 uur 's middags al 1 liter water hebt gedronken.

Vitamine weetjes

Het is ongelofelijk wat vitamines allemaal kunnen doen voor uw hersenen en uw humeur…

Wist je bijvoorbeeld de volgende dingen?

* Hoge doseringen vitamine B6 en B12 hebben een pijnstillende werking
* Twee theelepeltjes lecithine (ca. 15 gram) per dag kunnen het geheugen aanzienlijk verbeteren. Lecithine is een stof die bestaat uit vetzuren, fosfor en vitamine B. Lecithine is er zowel in poeder- als in korrelvorm.
* Een extra inname van vitamine C kan helpen bij perioden van veel stress... neem een dagelijkse dosis van 1000 mg.
* Extra hulp bij stress: een dagelijkse dosis van vitamine B-complex, ter bevordering van de stofwisseling
* Moe, lusteloos zonder dat je daar een verklaring voor hebt? Wellicht is een tekort aan vitamine C dan de oorzaak. Het kan ook een tekort aan vitamine B6 en B12 zijn. Ook regelmatig gebruik van vitamine B5 (pantotheenzuur) kan lusteloosheid en (geestelijke) vermoeidheid verdrijven.
* Het slikken van vitamine B12 kan helpen bij het bestrijden van depressieve gevoelens.

NB: slik nooit grote hoeveelheden vitamines op eigen houtje, maar overleg met uw huisarts of een orthomoleculair deskundige.

Kauwgom bij het afvallen

Het kauwen van kauwgom kan een manier zijn om af te vallen. Dr. Levine ontdekte dat het eten van kauwgom de stofwisseling verhoogt. Proefpersonen die kauwgom kauwden verbrandden gemiddeld 11 calorieën meer in 12 minuten dan personen die geen kauwgom kauwden. Dit kan op jaarbasis wel vijf kilo schelen. Het kauwen van kauwgom wordt echter afgeraden, aangezien de alvleesklier die verteringsenzymen aanmaakt bij het kauwen in de war wordt gebracht. Het lichaam kan hierdoor uit balans raken.

Tips voor een optimale spijsvertering

* Train jezelf om te eten met je aandacht erbij. Eet zeker niet staand of lopend. Eet niet voor de TV of terwijl je werkt of leest.
* Eet je belangrijkste maaltijd rond het middaguur. Op dat moment werkt je spijsvertering optimaal. Gebruik kleinere maaltijden als ontbijt en avondeten.
* Eet niet als je boos, gestresst of op een andere manier emotioneel onrustig bent.
* Drink niet te veel bij de maaltijd. Vermijd koude drankjes of drank geserveerde met ijsblokjes. Deze “doven het vuur van de spijsvertering”.
* Voeg kruiden en smaakmakers toe die de spijsvertering bevorderen.
* Probeer iedere ochtend wat lichte lichaamsoefeningen te doen.
* Drink veel water de hele dag door.

Tuurlijk mag je melk ik zou wel half volle melk nemen en optimel is ook prima optimel bevat tegenwoordig zelf 0% vet (de meeste producten)
Boter is ook altijd goed becel schijnt heel goed te zijn!
Het ligt er een beetje aan hoe oud je bent en hoeveel je normaal eet ik denk dat 3 a 4 boterhamme wel normaal zijn op een jonge leeftijd als lunch(ik zelf krijg dat niet weg dan zit ik al vol dus dat ligt een beetje aan jezelf)
magereproducten zijn bv kipfilet(voor brood) 20+kaas of smeerkaas magere smeerworst vruchtenhagel(alleen niet tevaak) tomaat komkommer etc.

en vlees hoeft niet vet te zijn zoals roodvlees is altijd wel goed voor je en kipfilet is mager nou ja vis is ook mager
ik zelf neem altijd gewoon 1 stuk vlees omdat ik het lekker vind zou er iig geen 2 nemen!dan word het teveel.vlees zitten eiwitten in en die zijn goed voor je!

Hee ik doe ook mee! :slightly_smiling_face:

Mijn naam is Femke, Ik ben zeventien jaar.
Ik weeg 58 kilo en ben 1.70 lang.
Mijn bmi is twintig.

Ik wil maar een klein beetje afvallen, ongeveer 4 kilo.
Ik wil mijn bovenbenen en billen strakker krijgen.

Ik heb moeite met gezond te eten ipv ongezond eten.
Vooral als ik op school zit heb ik de neiging om veel koekjes etc. te eten ipv gewoon brood.

Dus ik hoop dat ik hier wat lekkere gezonde dingen tegen kom!

Tropische fruitsalade
Ingrediënten voor 6 personen

2 kiwi?s
-1 mango
-1 papaja
-1 kleine ananas
-lychees
-1 pompelmoes of sinaasappel
-enkele blauwe druiven
-2 passievruchten
-sap van 2 limoenen
-2 eetlepels kokos
-2 koffielepels kirschessence
Bereidingswijze

1. Schil de kiwi?s, mango, ananas en de papaja. Snijd ze daarna in stukjes. Schil de pompelmoes of sinaasappel zodanig dat het witte vlies ook weg is. Snijd de partjes tussen de vliesjes los en vang het sap dat vrijkomt op. Doe alle vruchten in een kom en overgiet met het limoensap en het sinaasappel- of pompelmoessap.
  2. Snijd de druiven in tweeen. Pel de lychees, haal de pit eruit en snijd ze in stukjes. Meng dit fruit ook door de salade.
  3. Bestrooi het geheel met het kokos en de kirschessence. Laat een tijdje rusten in de koelkast.
  4. Verdeel de fruitsalade net voor het opdienen over 4 borden, schaaltjes of coupes. Garneer met een halve passievrucht en bestrooi licht met wat kokos.

dit is echt goed, want ik zit nu al een lange tijd bij het afval topic! maar ik heb mn streefgewicht behaald en ik mag niet meer afvallen.
ik denk dat ik hier niet zoveel ga posten als daar omdat ik het daar zo gewend ben en iedereen al ken.
maarja ik kan hier wel wat tips enzo posten en gewoon meelezen (schrijven).

-Hoe heet je? Christina
-Hoe oud ben je? 14
-Wat is je gewicht? 53.5?
-Hoe lang ben je? 175
-Wat is je BMI? -
-Hoeveel wil je afvallen of wil je alleen spieren trainen? ik ben al 10 kilo afgevallen sinds november, ik wil nu mn spieren trainen.
-Wat zijn je probleem zones (waar wil je strakker worden)? mn buik is bijna strak als ik wil, maar toch wil ik iets meer vet eraf en dan is het gewoon perfect.
-Waar heb je moeite mee? nergens, ik heb al super veel motivatie.
-En wat je zelf nog kwijt wilt! good luck girls, ik red me eigenlijk wel en ik zit bij het afval topic maar iedereen weet daar dat ik en sommige andere niet meer willen afvallen maar gewoon strakker willen worden.

Heel erg bedankt! 4 boterhammen krijg ik ook niet weg eigenlijk maar 3 wel denk ik en op een schooldag is dat ook wel goed want ik fiets ook anderhalf uur :]

@naomiehh:

Mag ik melk, zoja, hoeveel per dag?
ja je mag melk, melk is goed voor je! ik eet altijd melk (of magere yogurt) bij mn ontbijt (special K kellogs).
is optimel beter of is gewone halfvolle melk beter?
geen idee, maar in optimel 0% ofzo zit geen vet, en melk een beetje maar dat maakt niet uit! je moet ook vetten binnen krijgen en het zijn bovendien goede vetten.
mag ik boter op mijn boterhammen?
zoja, magerine of halvarine?

ja, ik neem zelf altijd alleen boter als ik vlees of kaas producten erop doe. bij smeerbare producten zoals jam/appelstroop/honing hoef ik geen boter.
hoeveel boterhammen moet ik bij de lunch eten?
hmm, wat eet je bij je ontbijt? als bijv. in de ochtend 2 volkoren boterhammen eet en bij de lunch 3 is het goed! als je in de ochtend ontbijtgranen neemt of special K kellogs of brinta ofzo vervang je die door je 2 boterhammen.
wat is mager beleg, kan je een paar voorbeelden noemen?
halva jam, appelstroop (veel ijzer is goed), kaas (is niet mager maar wel gezond), 20+ smeerkaas of kaas, kipfilet, americain filet.
met het avondeten is vlees volgensmij heel vet, klopt dat?
hoeveel vlees moet ik dan eten?

je moet per dag een aantal hoeveelheid vetten binnen krijgen! ook als je wilt afvallen. in de avond neem je gewoon een stuk vlees netzoveel als je ouders nemen ofzo. en zorg dat je het niet altijd bakt in te veel vet en olie. probeer ook 1x per week vis (vette vis), kip en ook iets vegetarisch te eten voor de afwisseling.

ik hoop dat je hier iets aan hebt :wink:.

Wauw bedankt voor de link! ik ga dit echt doen :wink:

-Hoe heet je?
iris

-Hoe oud ben je?
17

-Wat is je gewicht?
54

-Hoe lang ben je?
1.68

-Wat is je BMI?
19

-Hoeveel wil je afvallen of wil je alleen spieren trainen?
Ik vind zelf dat ik wel aardig veel sport, dus ik wil alleen nog wat afvallen
4/5 kilo?

-Wat zijn je probleem zones (waar wil je strakker worden)?
Boven benen

-Waar heb je moeite mee?
om 3x per dag te eten, ik wil het altijd verspreiden over heel de dag.

-En wat je zelf nog kwijt wilt!
Ik ben al sinds half de zomervakantie bezig en ben al 6 klo afgevallen (: