Zomerslank! 2013

Dit topic is Geen afvaltopic.

Dit is een topic voor meiden die wat motivatie nodig hebben om een mooi figuur te krijgen voor de zomer!

Voor wie is dit topic geschikt?
Iedereen mag mee doen maar het topic is bedoeld voor mensen die een gezond BMI hebben en gewoon een strakker figuur willen en het dus binnen 3 maanden gezond kunnen afvallen.

Waarom weer een topic?
De andere topics zijn afval topics en daar hoor je veel kritiek als je al op een gezond BMI zit vandaar dat ik een topic heb aan gemaakt voor de mensen die daar buiten vallen!

Wat kun je in dit topic verwachten?
Gezonde en lekkeren Recepten.
Motiverende peptalk
Goede oefeningen voor thuis
lijstjes van wat men op een dag eet
eigenlijk alles wat jullie kwijt willen!

Even voorstellen…

Misschien is het ook leuk om te weten wie er allemaal mee doen.
Dus stel je zelf eventjes voor voorbeeld:

-Hoe heet je?
-Hoe oud ben je?
-Wat is je gewicht?
-Hoe lang ben je?
-Wat is je BMI?
-Hoeveel wil je afvallen of wil je alleen spieren trainen?
-Wat zijn je probleem zones (waar wil je strakker worden)?
-Waar heb je moeite mee?
-En wat je zelf nog kwijt wilt!

Ik hoop dat jullie begrijpen dat dit niet een topic is om naar het ondergewicht te streven misschien dat je nog 3 a 4 kilo kwijt wil maar let erop dat je een gezond BMI houd!20 is een gezond BMI hier kan je eenvoudig je BMI berekenen: http://212.78.187.13/bmi/

Lijstje met dingen die je kan doen:

  • hoelahoepen
  • fitness
  • hardlopen
  • wandlen
  • fietsen
  • move that body
  • zumba
  • buikspieroefeningen
  • zwemmen
    -Touwtje springen

Succes!

sorry je zegt dat dit geen afval topic is maar je vraagt wel hoeveel je af wilt vallen of alleen strakker wilt worden? is niet zo slim en ik kijk wel even of ik mee doe;)

Ik zal wel even beginnen met mezelf voor te stellen!

-Hoe heet je?Melanie
-Hoe oud ben je?20
-Wat is je gewicht?57
-Hoe lang ben je?167
-Wat is je BMI?21
-Hoeveel wil je afvallen of wil je alleen spieren trainen?2 a 3 kilo wil ik eraf en me buikspieren trainen
-Wat zijn je probleem zones (waar wil je strakker worden)?Mijn buik en boven benen
-Waar heb je moeite mee?om niet te snoepen en vette dingen te eten ik heb heel de dag honger en vind het afentoe moeilijk om dan niets te pakken
-En wat je zelf nog kwijt wilt!
ik hoop dat het me lukt om een zomerslank figuur te krijgen!

Het is niet zo zeer een afvaltopic omdat je geen 10 kilo af moet vallen!
alleen afentoe moet je toch een beetje dat vet weg krijgen en dat lukt niet alleen met trainen.
er staat duidelijk dat het maar om een paar kilo gaat toch omdat je niet naar het ondergewicht toe moet gaan!

-Hoe heet je? Samantha
-Hoe oud ben je? 15
-Wat is je gewicht? 51
-Hoe lang ben je? 1,57
-Wat is je BMI? 21
-Hoeveel wil je afvallen of wil je alleen spieren trainen? 3/4 kilo afvallen en mijn buik, bovenbenen en billen trainen
-Wat zijn je probleem zones (waar wil je strakker worden)? Vooral Bovenbenen, dan buik en billen
-Waar heb je moeite mee? mezelf motiveren om oefeningen te doen

Hi
-Hoe heet je? Margot
-Hoe oud ben je? 15
-Wat is je gewicht? 51kg
-Hoe lang ben je? 1.68
-Wat is je BMI? 18
-Hoeveel wil je afvallen of wil je alleen spieren trainen? Ik wil mijn spieren trainen én een betere conditie krijgen. En ook gezonder eten.
-Wat zijn je probleem zones (waar wil je strakker worden)? Dijen?
-Waar heb je moeite mee? Gezond eten, want meestal is gezond eten niet altijd even lekker en houd ik dat nooit vol.
-En wat je zelf nog kwijt wilt!
Ik heb zin in de zomer!!!

Geen slecht plan! Opzich heb ik geen slecht figuur maar sinds ik aan anticonceptie doe ben ik ik 3 kilo aangekomen en ik zou wel weer iets strakker in mijn vel willen zitten (zonder er meteen als een skelet uit te zien)! Die drie kilo mogen er dus weer af.

Ik ben Cavalerie(als je mijn naam echt wil weten kijk maar op mijn profiel ofzo), ik ben 17, nu weeg ik 60 kilo en ik ben 1.71 meter.
Mijn BMI is dan ook rond de 20-21(volgens Wii-fit en jouw meterding)
Ik hoef niet heel per se mijn spieren te trainen maar ik wil gewoon wat strakker bij mijn BBBzones:P Ik heb vooral moeite niet hele chipszakken en koekvooraden in mijn eentje op te eten, sporten lukt me nog wel. Ik heb sinds enkele weken mijn hardloopschema weer opgepakt dus opzich moet het lukken, maar misschien is dit wel een soort stok achter de deur! (en ik hoop op leuke tips als tussendoortjes die wel lekker zijn maar niet al te vet)

Groetjes!

Oh nog een tip voor mensen die ook willen hardlopen maar die schema’s toch saai vinden:
www.dutchrunners.nl/vgz
hier kun je tracks downloaden met leuke muziek en wordt je week per week door het schema geholpen zonder geklungel met horloges. Geen slechte muziek ook!(oké de vrouwenstem is lichtelijk irritant maarja)

ohhh oke want dat verstond ik dan verkeerd ik vul mijn lijstje vanavond wel ik ik ga nu naar het bos een lekker wandeling maken en daarna lekker door fietsen naar het strand

*en het is gratis

Ik ben neit te zwaar (vind ik zelf)
Want ik ben 15, 1,73m,58kg, met een BMI van 19
Maar ik heb van me zelf hele stevige bovenbenen en een buikje.
Welke oefeningen zijn er om die weg te krijgen?
Nja niet weg, maar dat het platter is?
Ik wil gezonder eten en een betere conditie.
Ik kan niet van chocola en vettige dingen afblijven als ik boos ben xD
Maar als ik echt honger heb ook niet…
Wat kan je hieraan doen?

-Hoe heet je?
Tea
-Hoe oud ben je?
15
-Wat is je gewicht?
61
-Hoe lang ben je?
1.66
-Wat is je BMI?
22
-Hoeveel wil je afvallen of wil je alleen spieren trainen?
Hmm geen idee, wil het strakker hebben. Kan 1 kilo zijn, maar ook 5.
-Wat zijn je probleem zones (waar wil je strakker worden)?
Buik, love handles en bovenbenen. (ehm waar niet dus xD)
-Waar heb je moeite mee?
Geen snoep
-En wat je zelf nog kwijt wilt!

-Hoe heet je? Mariska
-Hoe oud ben je? 13 volgende weer 14 xd
-Wat is je gewicht? 48
-Hoe lang ben je? 172
-Wat is je BMI? I don’t know xd
-Hoeveel wil je afvallen of wil je alleen spieren trainen? 2 kilo der af denk ik xd
-Wat zijn je probleem zones (waar wil je strakker worden)? buik en bovenbenen
-Waar heb je moeite mee? van ut eten af teblijven xd
-En wat je zelf nog kwijt wilt!
Ben ik te dik ? :anguished:?

xxx

Ligt eraan heb je echt vet op je buik of is het gewoon plat maar flubbert het bv?

En met dat eten hbe ik ook erg last van haha!

je moet niet afvallen! Je staat al op het randje van gezond gewicht en ondergewicht… je kan wel je spieren gaan trainen, maar afvallen is niet goed denk ik

Je zal niet te dik zijn je heb een gezond BMI je zit bijna tegen ondergewicht aan dus.
als je die 2 kilo wilt afvallen dan moet je zorgen dat je dat omzet in spieren dus dan blijf je wel op het zelfde gewicht alleen je vet word spier…!anders heb je ondergewicht en dat is weer slecht!

-Hoe heet je?
-Hoe oud ben je? 15
-Wat is je gewicht? 60
-Hoe lang ben je? 1.70
-Wat is je BMI? 21
-Hoeveel wil je afvallen of wil je alleen spieren trainen?Ik wil het allebei wel spieren trainen : billen.bovenbenen, buik … en afvallen 55 wegen.
-Wat zijn je probleem zones (waar wil je strakker worden)? kijk hierboven.
-Waar heb je moeite mee?met dingentjes eten…
-En wat je zelf nog kwijt wilt!
Ik vind het een super idee!

liefs.

Hoe heet je? Jasmijn .
-Hoe oud ben je? 13 jaar, bijna 14 .
-Wat is je gewicht? 55.9 kilo .
-Hoe lang ben je? 170 .
-Wat is je BMI? 19 .
-Hoeveel wil je afvallen of wil je alleen spieren trainen? ik wil graag naar de 53 en als dat is gelukt naar de 50 .
-Wat zijn je probleem zones (waar wil je strakker worden)? bovenbenen, heupen, billen en buik .
-Waar heb je moeite mee? Niets .
-En wat je zelf nog kwijt wilt!

Ik doe het voor de meivakantie 53 en 50 voor zomervakantie, dan ga ik ook veel eten op de cruise lekker patat enzoo en veel aan het zwembad dus wil wel strak zijn!

Als je ondergewicht hebt is dat erg slecht voor je gezondheid ? :blush:

Buikspieroefeningen

Crunches

Eén oefening voor de bovenste buikspieren, crunches. Op de grond liggen, handen gekruist over de borst of als je wat verder bent achter het hoofd, buikspieren heel hard aanspannen zodat de schouders los van de grond komen, een tel vasthouden en weer ontspannen. Meer dan tien centimeter beweging zit er niet in.(begin met 4 series van 15 x met een minuut pauze ertussen)

Omgekeerde crunches

Doe zo vier series van 10 tot 15 herhalingen. Dan de onderste buikspieren, daarvoor doe je omgekeerde crunches. Ga weer op je rug liggen, knieën gebogen en bovenbenen loodrecht ten opzichte van de vloer. Til je heupen van de vloer door langzaam je knieën naar je borst te brengen en laat ze dan weer langzaam zakken. Ook weer 4 series van 10 tot 15.

Schuine buikspieren

Tenslotte de schuine buikspieren. Ga op je rechterzij liggen met de benen op elkaar en de knieën licht gebogen. Houd je linkerhand losjes achter je hoofd. Kom nu zijwaarts omhoog, zo ver je kunt. Doe dat tien keer en ga verder met de andere kant. Iedere kant vier keer. Dat is alles om je buikspieren te verstevigen.

Doe deze oefening om de dag want je spieren hebben een dag rust nodig!

-Hoe heet je? Yadee
-Hoe oud ben je? 13
-Wat is je gewicht? 65
-Hoe lang ben je? 1.76
-Wat is je BMI? 21
-Hoeveel wil je afvallen of wil je alleen spieren trainen? ik wil 60 kg wegen
-Wat zijn je probleem zones (waar wil je strakker worden)?; buik en bovenbenen
-Waar heb je moeite mee? lekkere dingen
-En wat je zelf nog kwijt wilt! nietss (: