Zomerbaantje in Spanje

Het lijkt mij leuk om deze zomer ergens in de bediening te werken in Spanje, en dat het liefst bij bekende vakantiebestemmingen zoals Blanes of Lloret de mar.

Ik vroeg me af of iemand dit eerder heeft gedaan en hoe je dat dan geregeld hebt. Zat je bij een organisatie of ben je er gewoon naar toe gegaan om daar te solliciteren? En werd er dan een appartement voor de werknemers geregeld?

Ik zou graag jullie ervaringen horen!

up

Ik zou gewoon de café’s/clubs zelf benaderen. Even een mailtje sturen of een facebook berichtje. Vaak heb je bij de grote clubs in de grote steden wel accommodatie voor het personeel. Ik denk dat je het meeste kans hebt bij Nederlandse bedrijven!

Er zijn verschillende sites die zoiets kunnen regelen voor je. Even googlen!

Ik heb dit afgelopen zomer gedaan in Malgrat de mar. Ik kwam een advertentie tegen op Facebook dat zij nog mensen zochten en ben uiteindelijk ook aangenomen. Ik weet dat ze nu ook weer op zoek zijn. Zoek op FB maar eens op ‘eetcafe zomers lloret de mar’. De eigenaren daarvan hebben 7 restaurants/bars over de hele Costa. Je kunt ook gewoon googelen op werken in spanje of werken aan de Costa ofzo. Of gewoon een bepaald restaurant of bar opzoeken op FB.

Ik heb het daar echt superleuk gehad maar het is ook heel heel hard werken, daar moet je je niet op verkijken. Ik ben er 7 weken geweest en heb elke dag zonder uitzondering 9 uur gewerkt. Dagjes vrij zijn alleen mogelijk in mei of september maar in het hoogseizoen niet. Ook verdien je erg weinig, dus daar hoef je het niet voor te doen. Vlucht moest ik zelf betalen. App. werd door hun geregeld en in het restaurant waar ik werkte kreeg ik 50% korting op het eten.
Zoals gezegd heb ik er een toptijd gehad maar dat komt voor een groot deel omdat ik echt geluk heb gehad met mijn toffe collega’s. Als die er niet waren geweest weet ik niet of ik het had volgehouden.
Als je je erop instelt dat het hard werken is en je weet dat je dit kan is het echt heel leuk. Ik heb een zomer gehad om nooit te vergeten en er ook leuke vrienden aan overgehouden.

Ik zou ook op zoveel mogelijk dingen reageren want dit soort baantjes zijn heel populair. Ik hoorde dat er voor mijn baantje vorig jaar 1200 reacties waren en volgens mij hebben ze rond de 500 gesprekken gehad met mensen. Je moet er dus wel echt vol voor gaan.