zomer probleem

ik heb tips nodig als je alleen met je ouders op vakantie gaat naar een land waar je de taal niet spreekt (dus geen vrienden) en je elke dag niks aan het doen bent… dus eigenlijk overlevings tips!

aaah, dit ga ik volgen

zit je in een huisje/hotel/camping?

zit je in een huisje/hotel/camping?
inderdaad, we kunnen je pas helpen als je een beetje meer informatie geeft over je 'leefomgeving'.

ligt er heel erg aan hoe toeristisch het is…meestal zijn er wel meer nederlanders! en ander.s…een héleboel boeken lezen (voor school alvast?)

Je gaat toch wel ergens naar toe met je ouders ?
De omgeving bekijken, een keer winkelen enzo?
Vaak zit er ook wel een zwembad bij een hotel (als je daar naar toe gaat), en een dagje strand is ook altijd leuk.
Ik weet niet of je van lezen houdt, maar je zou ook wat boeken mee kunnen nemen.
Houd je niet van lezen, zie deze kans dan als een mooie aanleiding om te gaan lezen.

veel muziek, veel boeken en misschien kan je een laptop ofzo meenemen. ga je doelloze verhalen schrijven, of op zoek naar een wifi spot. misschien sims ofzo installeren en veeeeeel films.

• Ga lekker op een rustig plekje zitten (meertje, bos) en neem pen en papier mee. Er komt vanzelf wel wat in je op: tekening, gedicht, verhaaltje.
  • Andere dingen om te maken: armbandjes, kettinkjes etc.
  • Koop een stapel tijdschriften of leen boeken bij de bieb.

Verder zou ik gewoon niet gaan zitten mokken, maar lekker met je ouders mee gaan wandelen, zwemmen, naar het dorpje. Probeer positief te blijven en toch te genieten van je vakantie. Kijk bijvoorbeeld eens goed om je heen, er is vast een mooie natuur bij de camping!

waar ga je heen?

Je kunt natuurlijk zelf ook googlen of er iets leuks te doen is in de buurt van jouw camping! (en dan je pappie en mammie lief aankijken)

ga foto’s maken van het mooie uitzicht? Als er mooie uitzicht is

koop ‘hoe overleef ik mijn vakantie’ :tipping_hand_man:

thaanks people,

nouu ik gaa naar een klein toeristenstadje genaamd utronie morskie @ polen…
mijn moeder komt daar namelijk vandaan en we werken elke vakantie aan het vakantiehuis wat er is, we verhuren kamers.

dus ik ken het gebied uit mijn hoofd en er zijn wel dingen om te doen, maar ik doe graag niet dingen alleen, zoals alleen op het strand liggen of alleen shoppen…

Kun je niet aan je ouders vragen of je een vriendin mee mag nemen?

jaa dat idee had ik ook al, maar niemand van mijn vriendinnen kan/mag… :frowning_face:
maar ben blij met jullie reacties, want ik heb nu wel een paar ideeën wat ik kan doen. en zou graag meer ideeën willen horen . :slightly_smiling_face:

Heb je geen laptop die je mee kunt nemen? Dan kun je series kijken oid. Puzzelboekjes meenemen, leesboeken, een camera om daar foto’s te maken? Misschien kun je een beetje pools leren zodat je daar met wat mensen kunt praten?

laptop neem ik sws mee, maar helaas hebben we daar geen wifi omdat we anders internetverslaafd worden, woorden van mijn vader haha.
puzzelboekjes gaa ik opzoek! leesboeken heb ik genoeg want ik lees ze nooit dus misschien nu wel. camera heb ik ook altijd bij me, en pools leren is best een goed idee… want ik stopte er mee rond groep 8 want het is een rottaal, erger dan duits en frans haha. bedankt! <3

Maar je hebt niet per se internet nodig om je te vermaken, download glee -of een andere serie- en je vermaakt je prima :slightly_smiling_face:

aah slim! en waarschijnlijk gaa ik ook sims 3 lenen van een vriendin! dan gaa ik maar de hele 3 weken op mijn kamer zitten films kijken en gedichten schrijven enzo hihi