Zomer beauty dingen/tips!

Post hier al je tips wat je zou moéten inslaan deze zomer,
of tips om je haar gezond te houden in de zomer of nadat je in de zee bent geweest, oid.

Ik ben zelf echt vet op zoek naar de laatste zomer inkopen,
voor op vakantie. Gewoon handige dingen die het dagelijks (vakantie) leven makkelijker maken!

Ik wist niet echt een topicnaam, dus we moeten het hier maar mee doen!:blush:

hoera voor de zomer!

• Koop een masker als je op vakantie gaat zodat je haar niet dood wordt, ik ben zelf dol op maskers van gliss kur.
  • wegwerpwashandjes zijn altijd érg handig, zelfs in een hotel
  • Zonnebrandcreme en aftersun (logisch, maarja)

Ik doe niks extras, behalve zonnebrand.

• als je niet lang op vakantie bent is het makkelijker om die mini’s van bepaalde producten te nemen
  • fijne deo ( altijd handig)
  • blotingpaper voor je gezicht ( als je last hebt van een glimmende t-zone)
  • een lipbalm met een zonfactor
  • shampoo, douchespullen etc
  • een klein manicuursetje voor je nagels

Weten jullie een goede lipbalm met zonfactor iets?
ik had er eentje van labello maar die maakt je lippen beetje wittig, en dat vind ik niet mooi.

Mijn tips;

• Als je een keertje snel wilt, "droog"shampoo (te koop bij etos bijv.)
  • Een goede waterproof mascara
  • Goede hydraterende bodylotion

Ik heb gewoon de etos lipbalm. Maakt het ietsie pietsie wittiger, maar het valt best mee. Ik vind hem heerlijk naar kokos / vanille ruiken! Helemaal in de zomer stemming, ookal is het een ski lippenbalsem x’]. Factor 25.

• Lichte en luchtige kleding!
  • Schoenen die gewoon open zijn. Dus niet echt ballerina’s. Vind ik nooit zo fijn, wegens stinken en zo x’]
  • Ja genoeg zonnebrand natuurlijk. Anders komen we 10 jaar ouder ogend terug!
    - Geen bak olie (oijfolie, zonnebloem olie, arganolie etc!) smeren als je wil gaan zonnen! Dan heb je het braadpan effect en dat is dus echt NIET goed voor je huid!

Mjaa that’s it for now. Ik moet leren voor toetsweek -.-"

*als je voor het zonnen even je huid gaat scrubben wordt je huid sneller&egaler bruin en blijft de kleur langer behouden(niet te veel scrubben dat is ook weer slecht)
*zoete bodylotion kan fijn zijn maar er komen snel insecten op af
*je kunt beter speldjes dan elastiekjes gebruiken, je haar beschadigt al door de zon
*als je oogschaduw gebruikt, gebruik dan poeder en geen crèmevorm deze loopt sneller uit bij warm weer

bij de schoenmaker enzo zijn wel inlegzooltjes te koop met badstof, hiermee kun je met blote voeten in je schoenen, je zweet minder én (die van mij tenminste) kunnen op 40 graden gewoon in de wasmachine gegooit worden.

ik zal ook eens wat posten:

• Shampoo of leave in conditioner met een UV-factor gebruiken voor je haar, anders beschadigd het te erg in de zon!
  • Voor je in het water gaat, je haar nat maken, zodat het meer ‘proper water’ kan absorberen dan ‘vies water’: (chloor, zout water)
  • Leave in conditioner tegen beschadigd haar gebruiken voor je gaat slapen, na een dag van zon en zee/chloorwater.
    ^ Dit hoeft natuurlijk allemaal niet, maar als je het wil laten groeien, verzorg je je haar best een beetje, anders kan er weer een heel stuk na de zomer van je haar af!

en ook nog:

• Je hoeft geen dagcrème te gebruiken in de zomer, een zonnebrand die speciaal dient voor het gezicht (dus de kleinere tuubjes) is ook al goed genoeg.

Shampoo e.d. in vaste vorm meenemen, van Lush, scheelt ruimte in je koffer.

haarmaskerss <33

Oh oh oh, je hebt van dat spul voor in je haar zodat je haar niet verbrand. Daar denken veel mensen niet aan, maar je moet je haar dus ook tegen UV-straling beschermen.

*haarmaskertjes (voor droog/beschadigd haar door zon, zee ect.)
*uv-bescherming voor je haar (bijv. zo’n spray, je hebt er eentje van nivea)
*bodylotion/aftersun voor je lichaam, elke dag smeren! (tegen uitgedroogde huid)
*lipbalm met uvprotector
*goede waterproof mascara
*veel water drinken, tegen uitdrogen door warmte
*niet teveel makeup gebruiken, en zeker geen foundation

Ik heb laatst een mascara gekocht, echt al mn vriendinnen (inc ikzelf) zijn er weg van: l’oreal paris falsh lash effect (wel de waterproof versie)
Hij is echt zo goed, en ook nog super goeie waterproof!

up!

uuuup :grinning:

[i]- hoedje of petje voor als je snel hoofdpijn krijgt in de zon.
-als je echt naar een warm land gaat (turkijë ,amerika,spanje,…) zonnecréme/zonneolie 40° factor. (gebruik ik)
-licht en luchtige kleding.
-open schoenen , zeker geen ballerina’s (die gaan STINKEN)

• vooral je bikini niet vergeten :dancing_women:[/i]

WAT factor 40? dan wordt je toch nooit bruin?!

Weet iemand toevallig een goede;
zonnecreme voor een vette huid ? Van mijn zonnecreme voor me gezicht nu, word mijn gezicht heel snel vet en glimmend.

en;
zonnebescherming voor je haar? Ik weet echt niet welk merk/hoe het heet.

aub voor allebei beetje goedkoop als het kan? (: