Zomaar opeens over.. Ik snap er niks van?

Hee meiden,

Ik hoop dat iemand een verklaring of advies bij dit verhaal heeft, of een oordeel. Ik moet het gewoon van een objectief iemand horen.

Ik kende hem 2 jaar, waarvan 1,5 relatie. We waren niet alleen ‘lovers’, maar ook beste vrienden. We vertelden alles aan elkaar, konden lachen en huilen met elkaar. We wisten alles van elkaar, geheimen, nare gebeurtenissen… We waren een team.

Het ging de laatste maand wel slechter tussen ons, doordat hij veel stress had. Examens, werk, druk van ouders enz. We zagen elkaar weinig en hadden meer ruzie.
Desondanks was het nog steeds superfijn als we elkaar zagen en hadden we het heel erg leuk met elkaar. We wilden laatst nog een avondje bios plannen en misschien nog met elkaar op vakantie deze zomer.

Laatst heeft hij het op een avond dat ik bij hem was plotseling uitgemaakt. Ik had het totaal NIET aan zien komen. We hebben de hele avond gewoon geknuffeld, hij zei dat hij van me hield en me mistte… En dan opeens op het eind van de avond maakt hij het uit, toen we een gesprek hadden over dingen die we niet leuk vonden.

Zijn reden? Hij zei gewoon keihard dat hij niks meer voor me voelde. Dat hij ook niet meer van me hield. En dat had hij even in een weekje tijd besloten. Na 2 jaar elkaar kennen, elkaar fulltime zien, elkaar steunen en alles van elkaar weten, laat hij het gewoon vallen?! Terwijl hij dezelfde avond nog had lopen zeggen dat hij van me hield, me knuffelde, we dingen hebben gedaan…

Hij is zo veranderd. Hij was zo’n lieve jongen, gevoelig ook, had zoveel respect voor me, hij was romantisch, eerlijk, gewoon goed. En nu opeens, binnen 2 weken, is hij veranderd in een ongevoelige zak?!
Een paar dagen nadat het uit was ging meneer alweer vrolijk verder met zijn leven. Zowat elke avond uitgaan met z’n vrienden, beetje foto’s van meisjes liken en leuk socializen met iedereen…
Zo was/is hij helemaal niet. Het lijkt alsof hij zichzelf niet is.

Hij is zo veranderd. Ik herken hem niet eens meer. Zijn gedrag is ook zo veranderd. Hij is opeens veel ‘stoerder’ of zo, meer met zijn vrienden etc… Ik zit met allemaal vragen.
Is dit normaal? Zijn jongens zo? Was ik te veeleisend? Ik bedoel, ik vond het niet leuk als hij met andere meisjes ouwehoerde of foto’s van ze liked of zo… Nu het uit is, doet hij niet anders…
Ook is het zo dat hij het heeft uitgemaakt vlak voordat zijn zomervakantie begon, waarin hij gaat feesten met zijn vrienden en ook op vakantie met ze gaat en zo.
Wil hij gewoon vrijheid?
Maar waarom dan, wat heb ik verkeerd gedaan? Hij zei de laatste tijd constant nog dat hij zoveel van me hield, dat hij het zo leuk met me vond. Dat hij me niet kon missen.

Laatst was ik bij hem thuis en hij bij mij, om afscheid te nemen van de ouders enz. Omdat je na 1,5 jaar toch wel een band opbouwt met die mensen. En toen heeft hij me constant geknuffeld, en zei hij dat hij het fijn vond. Ook keek hij me vaak aan. Ook keek hij naar me als hij dacht dat ik niet keek, en als ik dan terugkeek, keek hij weg. Alsof hij twijfelde. Of ligt dat aan mij? En toch blijft hij volhouden dat zijn gevoel totaal over is, na 1,5 jaar relatie… kan dat?
Ook zei hij tegen mij dat hij al zijn tijd ‘volplande’ omdat hij niet niks wilde doen. Hij wil niet alleen zijn. Volgens mij doet hij dat gewoon om niks te voelen.

Heeft hij deze beslissing met het volle bewustzijn genomen? Of heeft het grote stressniveau van de laatste tijd zijn parten gespeeld in deze keuze? Wil hij gewoon vrijheid, of is zijn gevoel echt over?
Ik kan het hem wel vragen, maar het enige antwoord wat ik dan krijg is; ja het gevoel is gewoon over… Hoe kan dat?! In 1 week tijd?! Na 1,5 jaar relatie?! Is zijn gevoel echt over of weet hij niet waar hij mee bezig is? Ik herken hem niet meer… Wat moet ik nu denken?

Help…

Lieve schat,

stop met bedenken waarom hij het uitgemaakt heeft. Of hij zichzelf niet was of is. Hij heeft een beslissing gemaakt, en of hij daar nou helemaal achter staat of niet het is nu eenmaal zo. Hij moet dat zelf nu bekijken. Je moet er daarom niks van denken. Ik kan me voorstellen dat het heel zwaar is, maar je moet hem met rust laten en zelf gaan “rouwen” Jij moet het nu ook verwerken en al weet ik dat het veeeeel makkelijker klinkt dan gezegd. Wat zijn reden ook is, hij wil momenteel geen relatie meer en dat moet je accepteren.

Laat het los , dat is moeilijk ik weet het.
En als dat niet gaat zit er maar één ding op: Vraag het hem.
Sterkte…

Ik snap dat het onzettend lastig is, hem te moeten verlaten.
Zelf heb ik dit ook meegemaakt.
Maar hij heeft al een beslissing gemaakt, dat zou jij ook moeten accepteren hoe moeilijk het ook is.
Dat je zegt dat zijn gedrag onzettend veranderd is, dat hij zich stoerder arroganter gedraagt, het zou kunnen dat dit zijn ware gedrag is.
Alleen dat liet hij waarschijnlijk niet merken, als jij bij hem in buurt de was.
Het zou kunnen, dat hij er gewoon geen zin meer in heeft, en dat laat zien dat hij niet veel om je gaf.
Dit is dus al een teken, dat je hem opzij moet duwen, en moet afwachten voor een betere die meer moeite voor je zal doen ;’)
Ik zou zeker afleiding zoeken.
Zorg ervoor dat je altijd bezigblijft in wat je leuk vind, dan zullen die gedachten ook sneller verdwijnen.
Het zal nog wel in je achterhoofd zitten, maar je hebt er niet veel aan, hij zal daar niet om terugkomen.
Je verdient wel een betere.
Gewoon afwachten, en afleiding zoeken! Dan zal je je al stukker beter voelen.