Zomaar met hem praten??

Hey allemaal,
Ik maak mezelf echt gek met een dilemma.
Ik vind een jongen namelijk al een tijdje leuk, ik zag hem wel eens in de schoolgang ( hadden soms oogcontact). Het plan was om iets te ondernemen, bv “hoi” tegen hem zeggen. Maar dat is nooit gebeurt en het is nu al weer vakantie ( hij gaat naar een andere school). Ik heb dus nog nooit met deze jongen gesproken en miss kent hij me nog geeneens.
Toch wilde ik het proberen door een gesprek met hem te beginnen op facebook, ik dacht aan:

Hey, ik wou je eens wat beter leren kennen dus ik dacht ik begin een gesprek met je, is dat goed?

Maar is het niet raar als ik opeens tegen hem begin te praten?
Straks zit hij helemaal niet op me te wachten of staat er alleen: gezien, maar anders zal ik het nooit weten…

Kunnen jullie me pleassse helpen?

P.s ik ben 16

Zeg gewoon alleen hoi fzo, en als ie vraagt waarom je hem aanspreekt kun je altijd zeggen waarom.

Ik zou t niet op die manier zeggen denk ik, ik zou meer gaan voor:

Hee, hoe is jou vakantie?
Of
Hee, wat ga je nu doen, nu je geslaagd bent?

Tenminste, ik neem aan dat ie geslaagd is dat ie van school gaat? haha

Succes!

Dat “vind je dat goed?” kun je beter weglaten… je zou wel kunnen voorstellen om elkaar beter te leren kennen en iets leuks te gaan doen met zijn 2en. Succes! :wink:

Hij is niet geslaagd :blush:
Hij moet van de school af haha

Maar stel dat jullie zeg maar opeens zo’n bericht kregen van iemand waarmee je nog nooit gesproken hebt, wat zou je dan normaal vinden?

Doen! Ik zou het heel erg leuk vinden als iemand me zo’n berichtje zou sturen haha.
En hij gaat toch van school af, dus stel het gaat mis, niemand komt het te weten en je ziet hem nooit meer terug.
Doen doen doen doen!

Ik zou meer een berichtje van:
Hee

‘‘normaal’’ vinden, en erop reageren. Als wanneer een jongen stuurt van ik wil een gesprek, vind je dat goed… Ik denk dat ik dan wel reageer, maar het gesprek niet eens een goed/fijn gesprek wordt omdat het zo nep is (ik weet niet waarom ik dat denk)

Ik zou gewoon een simpele ‘hoi’ zeggen. Niet teveel poespas want anders dan is het denk ik té. En dan áls hij reageert gewoon zeggen waarom je hem hebt aangesproken en vragen hoe het gaat. Zo zou ik het doen (:

Dit dus.

Thanks for de tips so far.

Oke stel dat hij antwoord:
Ja is goed ( of ja ofzo iets)
Dan kan ik het gesprek verder gaan met:
Weet je wie ik ben?

En zo zouden we dan een gesprek kunnen beginnen?
Of ben ik nu raar aan het denken :blush:

Zeg eerst gewoon es hoi.

Hoi kan idd ook,
En daarna?

Niet druk maken, zeg eerst hoi en wacht of ie uberhaupt wel reageert (:

vraag wat voor school die gaat doen?

Ja das waar. niet reageren zou echt een faal zijn… Dat hoop ik echt niet, dan nog liever een negatieve reactie :blush:

Ik zou gewoon beginnen met hoi, zat jij niet op het naam school…

Dat vind ik wel een goede!

Ik denk dat ik het gesprek zo ga beginnen.
Zucht ik vind het zo eng, kan iemand me moed inpraten?:frowning_face:

EN?!