Zolder als jouw slaapkamer.

Ik krijg binnenkort onze smalle zolder als slaapkamer.
Alleen het nadeel is hij is smal met over heel de lengte aan een kant een schuine muur (dak).
Hebben jullie misschien nog ideen hoe ik het kan inrichten… :sunglasses:

Dit moet er echt in ;
2persoonsbed
Tv
Nachtkastje
Kledingkast
En kastje waar ik me opmaak.

Alvast bedanktt x

En zonder afmetingen van je spullen.

Jaa dat is waar, maar het is ongeveer 5,5 meter lang, en 3 meter breed.
En misschien tips om het groter te laten lijken :wink:

simsalabim

Om groter te laten lijken
Veel wit gebruiken & ook witte meubels en dan natuurlijk leuke decoratie’s in andere kleuren
Wat ook helpt is alle muren wit alleen de achterste muur in een leuk kleurtje

Ik heb ook een zolder met een schuine wand, maar wat misschien een tip is wat ik ook heb is om een 2 persoonsbed tot het schuinestuk te doen, en dan bij het schuine stuk een nachtkastje, onbruikbare ruimte bruikbaar te maken

Je kunt je bed met de kop tegen de achterkant van je kamer doen, en alles wit verven natuurlijk vooral het dak dan, zelf houd ik niet van hele witte kamers maar zo is het wel ruimetelijker of alleen het rechte stuk een kleurtje geven.

Misschien een witte muur, donkere laminaat/houten vloer en witte meubels? Ik weet totaal niet wat je smaak is hoor, maar daardoor lijkt je kamer wel groter. Een witte laminaat/houten vloer kan ook maar daar moet je van houden.

Verder kun je misschien een bed nemen dat qua afmeting tussen een een- en tweepersoonsbed in zit? Dan past er meer in je kamer.

Mijn oude zolderkamer had trouwens het bed in het midden van de kamer tegen de achterste muur. Daar tegenover de kaptafel tegen de voorste muur. Daar naast de tv op een klein tafeltje (uit de tijd van de beeldbuis, haha) dus ik keek vanaf mijn bed schuin op de tv. Tegen de niet-schuine muur mijn bureau, maar daar kun jij dus je kledingkast doen en naast mijn bed twee nachtkasjes die je ook onder het bed kon schuiven. Volgens mij was mijn kamer ongeveer even groot als die van jou.

Verder is een kamer inspiratie topic waar je misschien kunt kijken voor kleuren e.d.

ik adviseer je om de kast horizontaal te plaatsen.

grapje. voor er allemaal ‘da fuq’-reacties volgen

Ik slaap op zolder en heb ook een schuine wand. Gelukkig is mijn vader heel handig, en die heeft zeg maar van de grond tot ongeveer een meter hoog een kast tegen de schuine wand gebouwd. Dus daar staan mijn boeken in. En mijn bed staat aan de andere kant.
Oke ik kan het echt niet uitleggen :’).

Teken een vriekant op papier, met in verhouding dezelfde afmeting als je kMer. Doe dit ook met al je meubels en ga schuiven! Dan kom je vanzelf op ideen

Je zou je bed bij de schuine muur kunnen zetten. En je kledingkast op een plek waar de muur niet schuinloopt of waar het dak hoog is. En de tv zou je ook onder de schuine wand kunnen zetten

Groter laten lijken: Lichte kleuren gebruiken (wit helpt het meest)

Dankjewelll allemaal,
Ik ga sws me bed tegen de achterste muur zetten (niet schuine dak)
En voor de rest ga ik alles beetje verschuiven tot het perfect staat x

Verf alles wit, dan lijkt het groter :grinning:

Je hebt ook van die bedrijven die kasten op maat maken.
Dan kun je dus een kast laten maken die precies past. (met dus aan weerszijden een schuine kant) Op die manier benut je de ruimte optimaal.

• Wij hebben dit thuis op onze overloop en het is echt ideaal!

Mijn vader heeft mijn kledingkast zelf gemaakt met een schuine bovenkant,
zodat ie onder de schuine wand past. Misschien een beetje veel gedoe maar ik vind het wel reuze handig haha. verder zijn de meeste tips al gezegd.

Ik heb ook eigenlijk een schuine muur, maar mijn oom heeft -toen hij in dit huis woonde- van die kledingkasten ingebouwd. Zo heb links plek om m’n jassen op te hangen en m’n schoenen neer te zetten, in het midden zijn allemaal plankjes waar m’n kleding op kan en rechts gebruik ik als opbergruimte voor van alles en nog wat. Super handig en het scheelt ook veeeel ruimte!

http://img141.imageshack.us/img141/1632/zolder.png

ohja, en sorry voor dat spookje :’) Ik zat even te spelen met m’n instellingen en nu kreeg ik hem niet meer weg xD

Ik heb geen zolderverdieping, maar wel 2 schuine muren. Je kan gewoon speciale kasten laten maken daarvoor :slightly_smiling_face:

Ik ga binnenkort naar zolder. Hij is best groot de zolder.
Maar ik weet niet hoe ik het moet doen ongeveer.
Hier is een slordige plattegrond haha.

http://3.media.hyves-static.net/1533835554/6/1H22/0/img1533835554.jpeg

Duss euh. [size=18pt]TIPS ZIJN WELKOM!

Inspiratie foto’s ook altijd welkom.

Bedankt iedereen :DDD