'zogenaamde' vrienden

Ik heb een meisje in de klas; ze heet Sofie, veel vrienden, hogen cijfers, lievelingetje van de leraren; en ze vindt haarzelf perfect.
Ik, had een beste vriendin (Tessa) maar we zijn uit elkaar gegroeeeid.

Vorig jaar was ik goed bevriend met Sofie maar nu niet meer, geen diee waarom, ik hielp haar met heel veel dingen maar nu ngeert ze me.
Ik heb best veel meegemaakt dus ikkan er niet tegen als iemand zegt; IK LIJK WEL PERFECT.

Nu doet ze heel slijmerig met Tessa, ikben niet jaloers, maar Sofie doet gwn anders voor dan ze werkelijk is.
EN als ik dat eerlijk zeg dan komt er ruzie, en ikheb al genoeg problemen.

Soms huil ik snachts en denk ik; waarom lijk ik niet op haar?

Iemand tips; hoe ik er beter mee kan omgaan?
Liefs :couplekiss_man_woman:

Eh, denken aan jezelf en laat haar lekker ?

Blijf je zelf
laat haar lekker dat noem je geen vriendin

Ligt echt niet aan jou. Die Tessa is zo te zien ongelofelijk onzeker en probeert er dus bij te horen. Laat haar gaan, ze is niet goed genoeg voor jou.

dat is echt vervelend, maar ik zou niet gaan zeggen; negeer het. want dat kon je zelf wel bedenken, of niet? het is juist toch het probleem dat je eraan denkt? nou; ik zou het tegen een goede vriendin vertellen, enja hier dus typen. en vaak het klinkt stom maar het helpt. en ik zou vooral jezelf eens een leuk dagje voorschrijven. alleen films kijken en lekker veel lekkere dingen eten, haha. eerst had ik ook jou probleem, ik moest op het begin ook vaker huilen. en dan kwamen er ook andere dingen bij, kleine dingen die samen een hele hoop vormen. alle kleine probleempjes worden dan opeens supergroot en dan barst je in tranen uit. ik zou op zo’n moment naar buiten gaan, en als er niemand kijkt met stenen naar iets gooien. of binnen met deuren slaan, tegen je kussen slaan , al je woede eruit gooien, want soms voel je die gewoon. nou, ik hoop dat je hier wat meer aan hebt. :’)
x.

dankjewel voor je reactiee, ikheb al heel veel vervelende dingen meegemaakt en begon dus met snijden (halfjaargeleden, nu al gestopt) en wat je zrgt over goede vrienden, ikweet niet echt wie iknog moet vertrouwen.
maar nog bedankt (:

http://i53.tinypic.com/vevo7k.jpg

het komt wel goed!(L)

In je eigen ogen lijkt het leven van een ander vaak beter. Maar dat is helemaal niet zo. Blijf lekker jezelf ! Ik had eerst ook een aantal ‘vriendinnen’, maar opgeven moment deden zij ook niet echt aardig meer tegen mij. Daar ben ik ook heel verdrietig om geweest. Maar toen ben ik meer met andere mensen om gegaan, die wel aardig deden. En echte goede vriendinnen komen vanzelf, dat heb ik zelf ervaren.

@Charcoal&&Minkaaa; bedankt!
Minkaaa; mooie tekst op het plaatje (:
Charcoal; idd zal ik proberen!

Probeer met Tessa te praten, gewoon onder 4 ogen. Zeg tegen haar wat je voelt, en dat je het niet leuk vindt dat jullie uit elkaar zijn gegroeid etc. En, net zoals iedereen hier zegt: Blijf jezelf!
Alles komt goed :slightly_smiling_face:
x

zit je in groep 8? het is namelijk een beetje zo’n verhaal en dan zie je die meisjes NOOIT MEER(of bijna nooit meerXD) in je leven, en lach je er over een jaar om dat je je hier ooit druk over hebt gemaakt.

ikzit in de tweede klas&ikben een gevoelig persoon die al heelveel heeft meegemaakt in mn leven, dus ja ikkan er ookniks aandoen.