Zoenvrees

Nou kijk ik zit dus met een probleem, omdat ik een jongen ontzettend leuk vind en ga heel veel met hem om, maar zodra hij dichterbij komt, dan probeer ik afstand te houden want dan vind ik het eng worden!
Ik durf gewoon niet te zoenen.
En bij mijn ex wel altijd.
Hebben meer mensen dit ?

misschien moet je hem gewoon beter leren kennen, en echt verliefd worden :slightly_smiling_face:

Ja maar ik ga al 4 maanden met hem om en ken hem al een jaar. ;p
Kijk, ik wil wel zoenen, maar ik heb het lef niet ervoor op 1 of andere manier.

ik durfde het eerst ook niet, totdat ik in de bioscoop zat, dan ziet alles er heel anders uit, heb je dat al geprobeerd?

nee eigenlijk niet! wel een goede tip van je.
maar hij en ik hebben het er nog niet over gehad of we elkaar leuk vinden. maar het is wel een beetje te merken aan hem soms (: dan zegt hij iets heel liefs alleen maar om me te laten blozen.
en ik durf dan eigenlijk niet te vragen of hij mee wil naar de bioscoop, omdat hij me straks helemaal niet leuk vindt en ik het me maar verbeeldde ofzo ;p

schat, dit zegt toch genoeg? een gewone vriend zou dat echt niet doen hoor! en je kan toch ook gewoon als ‘vrienden’ naar de bioscoop gaan, en als jullie elkaar leuk vinden gaat het vanzelf!

Okee, ik zal het een keer vragen aan hem!
Hoe ging het bij jou eigenlijk? Vond je het in het begin van de film eng?

ja, ik vond het wel eng, want ik had daarvoor nog nooit gezoend. maar ik vond hem heel leuk en in de bioscoop was het donker en ‘rustig’. op een gegeven moment voel je gewoon de vibe en gaat het vanzelf.

Oke ja ik heb zelf al eerder gezoend, maar het is altijd spannend om weer met een andere jongen te zoenen want dat is dan zegmaar je eerste kus met hem. ;p
maar bedankt voor je goede tip noa1!

ik had het in het begin met mn vriend. we hadden nog niks…( zelfde avond nog wel). maar die dagen daar voor was hij bij me. en mn hart zat in mn keel wanneer hij dichter bij kwam. maar op n dag. begon hij allemaal kussen op mn wang te geven. en ik dacht shit shit shit… wat moet ik nu doen:O durfde echt niet:|. uiteindelijk wel gedaan. maar heb het soms nog steeds. dan wil k m gewoon niet zoenen omdat ik bang ben dat het verkeerd gaat. dat terwijl we nu bijna een jaar samen zijn…

Ik heb dat nu de laatste tijd heb al bijna 20 maanden met mijn vriend en ik trek altijd snel weg na een korte zoen.

ik kom niet verder dan mijn ontzettend goede tip; alcohol.

niet te veel, maar het helpt meert relaxed te worden. niet dat ik een alcoholist ben ofzo, en dit was serieus bedoeld maar ik weet niet hoe oud je bent. xD

Ik herken het probleem haha!
Maar uiteindelijk heb ik het gewoon op me af laten komen, dit was wel bij een jongen die ik ook echt superleuk vond

ja wat inspiratieloos2 zegt is wel waar het gaat allemaal makkelijker dan
maar volgens mij hebben heel veel mensen dit wel, hoe zenuwachtig je ook bent laat het gewoon op je afkomen en go with the flow. je zal vast blij zijn als het is gebeurt

oef, dat lijkt me een probleem… Bij mijn vriend en mij, tsja, we wouden elkaar wel zoenen, maar durfden dat bijde niet… Op het einde moest hij weg, en was zijn trein er, en ik sloeg mijn armen om zijn nek, en toen zoenden we elkaar, ik hoefde er niet eens bij na te denken. Dus het is gewoon een kwestie van doen denk ik… Ik wist ook niet of hij me leuk vond hoor. Het was eigenlijk de eerste keer dat ik hem zag…

Ga samen naar een discotheek, met drank durf je veel meer! :beers:

haha ik ben 16. Maar zelf drink ik niet echt veel altijd. Hij houdt ook niet van dronken meisjes die heel klef zijn. Dat vertelde hij me een keer.
maar bij mijn ex toen hij me voor het eerst een kus gaf op mijn mond, bleef ik ook staan en ik werd superrood en mijn hart zat echt in mijn keel. Maar daarna had ik ineens lef op 1 of andere manier.
maar deze jongen die ik nu leuk vind, die durft het volgens mij ook niet gelijk. anders had hij wel een poging gedaan denk ik haha ;p

ik denk dat dus ook, van ja shit straks gaat het verkeerd ofzo xD of straks vindt hij dat ik het niet kan

ach gewoon doen,
en je zegt: straks vindt hij dat ik het niet kan.
maarals hij je leuk vind maakt het hem echt niet uit , en misschien kan hij het wel helemaal niet? haha
en je heb dus al is gezoend: geef toe, het is leuk :grinning_face_with_smiling_eyes:

geef jezelf de tijd.
dat gaat vanzelf over, ik had er ook last van.
dan ben je er gewoon ‘nog niet klaar voor’ (hoe gek dat ook klinkt)