Zoenen

Ik ben 16 (bijna 17) en ik heb nog nooit gezoend. Al mijn vriendinnen al wel en als ze vragen met wie ik al ben geweest dan praat ik er altijd maar wat omheen. Ik ben ook best wel bang voor de eerste keer… Hebben jullie nog tips ofzo?

Het gebeurt vanzelf.

Algemeen zoen topic.

Maar even een ding; schaam je daar niet voor. Het is echt niet erg. En je kan het waarschijnlijk ook best toegeven tegen je vriendinnen, wedden dat ze er gewoon relaxed over doen?

Let it go with the flow. Ga niet tijdens het zoenen denken: Oke stap 1. Oke stap 2. Dan word je eerste zoen een fail.

En als ze er niet relaxed over doen zijn ze triest bezig.

Je moet er niet naar gaan zoeken ofzo, dus wanhopig een jongen vinden zodat je kan gaan zoenen.
Het komt wel. :slightly_smiling_face:

ik en mijn bff ook niet, wij zijn daar trots op :slightly_smiling_face: ik ben 16 btw :stuck_out_tongue_winking_eye:

Is toch helemaal niet erg?!
Ik heb voor het eerst gezoend met mijn vriendje, op mijn 17de.
Liever voor het eerst zoenen met een leuke jongen dan random iemand uit de discotheek.

Ik heb liever dat je respect hebt voor jezelf dan dat je met iedereen zoent.
Way to go, girl. :slightly_smiling_face:
Ik zou nog maar even wachten met zoenen totdat je iemand echt leuk vind.

Ik heb ook nog nooit gezoend ben 18 :’) Maak me er niet druk om gebeurt vanzelf wel een keer hoor :wink:

Meisjes zijn net als appels aan de bomen. De beste hangen hoog in de boomtoppen, verborgen. Mysterieus als ze zijn willen jongens de beste niet plukken, omdat ze bang zijn om naar beneden te vallen en zichzelf pijn te doen. In plaats daarvan nemen ze gewoon de verrotte appels beneden die niet lekker zijn, maar makkelijk te krijgen (plukken). De appels hoog in de bomen denken dat er iets mis met ze is, maar niets is minder waar: zij zijn fantastisch! Het enige waarin ze moeten blijven geloven en het enige wat ze moeten doen is wachten op de ‘ware’ die moedig genoeg is om helemaal naar boven te klimmen.

En af en toe hebben we iemand nodig die ons hieraan doet herinneren.

Heb ik niet zelf bedacht hoor, maar altijd als ik dit lees gaat het *ik heb nog niet gezoend en ik ben 16 (ook bijna 17)* ‘probleem’ weer naar beneden. Dan vind ik het stiekem wel leuk om zo’n mooie, lekkere appel te zijn. YAY!

hoezo dat deed ik en die jongen ben ik nog een tijd mee geweest dus daar is toch ook niks ergs aan? xD leuke jongens zijn weleens random jongens in de discotheek.

maar je hoeft je dr niet voor te schamen ofzo, komt wel. En als je net als mij erg nieuwsgierig bent dan doe je het wel met de random jongens in de disco haha, schaam ik me ook niet voor. Slet ben ik toch niet als ik dat 1 keer doe kom op zeg :stuck_out_tongue:.

wooow mooi gezegd serieus :ok_woman:

wat LoveFun zegt.
Ik ben ook pas gezoend op mn 16e maar je kan beter wachten tot je iemand vind die echt leuk is. Dat zeg ik nou ook achteraf, maar nu denk ik wel; de helft van die jongens waar ik mee heb gezoend waren het niet waard. En geloof me je komt nog genoeg leuke jongens tegen.

Ik heb ook vorig jaar pas voor het eerst gezoend en was toen 17,5! Maak je daar echt niet druk om en het is helemaal niet raar. Zoenen is niet zomaar iets wat je met iedereen doet, dus doe het voor de eerste keer met iemand die je echt leuk vindt :slightly_smiling_face: en trouwens, ik was ook echt bang voor de eerste zoen. Je moet het gewoon over je heen laten komen en na de eerste keer dacht ik ook van volgens mij deed ik het helemaal fout, maar na een paar keer weet je wel beter wat je moet doen!

@Inspiratieloos2. Ja true, maar alsnog; over het algemeen zijn het vaak dronken jongens en players.
-Sorry als ik nu over 1 kam scheer hoor-
Maar dat is mijn mening.
Maar ik snap jou wel hoor :stuck_out_tongue:

Die opmerking van ‘ga niet zoeken, het komt vanzelf’ vind ik eigenlijk niet zo waar, want als je 24/7 op je kamer zit ontmoet je niemand. Dus als je echt iemand wil vinden, niet wanhopig gaan zoeken, maar wel een beetje je best er voor doen. Ga uit, naar de stad, een beetje sociaal zijn op school, dan heb je in ieder geval meer kans om een leuke jongen te scoren! (:

Het komt wel dat heeft tijd nodig.

Ten eerste snap ik niet waarom je dat niet eerlijk tegen je vriendinnen vertelt? Ik bedoel, een van mijn vriendinnen is nog niet ontgroend en dat weten wij gewoon, vinden dat ook niet erg en hebben het er dus niet met haar over.
Maar de eerste keer hoef je echt niet bang voor te zijn, het gaat allemaal vanzelf, en het is helemaal niet zo bijzonder als je je misschien voorstelt, wat ik ook deed haha.

Ik snap niet waarom mensen het zo raar vinden dat ze niet hebben gezoend :S
Dan nog als smoes gebruiken ‘en al mijn vriendinnen wel…’
Als je vriendin ooit poep heeft gegeten ga je het toch ook niet doen?
Als je vriendinnen jou gaan pesten omdat je nog nooit hebt gezoend zijn ze echt heel laf.