zoenen....

hallo, ik ben 14 en heb nog niet gezoend… mijn vriendinnen wel bijna allemaal dus nu heb is zoiets van jaa… ik nog niet. En eerlijk gezegd vind ik het ook wel eng…

Dat is niet zo vreemd hoor. Heel veel kinderen liegen ook dat ze al gezoend hebben terwijl dat niet zo is. Iedereen krijgt/kreeg ooit die eerste zoen, en bijna iedereen vond het waarschijnlijk eng. Ik vond het achteraf gezien heel erg meevallen :slightly_smiling_face: Zorg in ieder geval dat je geen wasmachine bent.

Ik word echt zat van dit soort topics.

‘Ik ben 6 en ik heb nog nooit een vinger in het stopcontact gestoken maar mijn vrienden wel’

Je moet je niet druk maken! Gewoon doen als je een leuk en lief vriendje hebt gevonden met wie je wilt zoenen. Niet zomaar omdat je denkt van “Ja, laat ik het ook maar gaan doen”. Verder hoef je het echt niet eng te vinden, het gebeurd allemaal vanzelf en het stelt niet zoveel voor!

hahaha, ja sommige kinderen?

alles op zijn tijd :wink:

ik denk moest ik iemand zoenen dat ik het niet kan.

het lijkt me zo moeilijk

Nee, dat moet je echt niet doen. Dat deed ik wel en ik heb nu zwaaaar spijt. Ik wou dat mijn 2e zoen mijn ontgroening was.

ik ben bijna 16 en heb ook nog nooit gezoend omdat ik liever wacht op een jongen die ik echt leuk vind :blush:

Je hoort te zoenen omdat jij daar zin in hebt, niet omdat je vriendinnen al wél gezoend hebben, alles op zijn tijd hoor, maak je niet druk!

Ik heb een vriendin van 16 en die heeft ook nog nooit gezoend ze wacht gewoon op een hele leuke jongen, dus iedereen op z’n tijd.

-

wat hebben wij aan deze informatie?

Nou en. Ik was 18. En zoenen gaat vanzelf daar moet je niet over nadenken.

Heh? :’’)…

Het komt vanzelf…

Precies het zelfde^^ … ik zeg nu ook tegen vriendinnen, gewoon wachten op een leuke date of jongen. en niet zoenen voor het zoenen.

haha Ik ben er voor je

Zoenen is niet eng, ooit is de eerste keer. Gewoon wachten op een leuke jongen, ik heb ook absoluut spijt van mijn eerste zoen hoor. Ik ken ook een jongen die bijna 19 is en laatst pas is ontgroend en hij is gewoon een hartstikke leuke aardige jongen alleen hij zag het nut niet zo in van het zoenen met iemand die hij toch niet echt interessant vond.

Dit topic is 2 jaar oud, we zijn nu het bang-voor-1e-zoen tijdperk toch wel uit?