zoenen?

Hey ik wil even iets weten;

Kun je iemand met herpes op zijn lip zoenen? Of krijg je het dan ook?
Kun je heb uberhaupt zoenen dan?

Reageer alsjeblieft!
liefss -F

Als degene een koortslip op dat moment heeft, is het besmettelijk ja. Ik zou het niet proberen om te zoenen, want als je eenmaal besmet bent ben je levenslang drager.

Dus als hij op dat moment niks heeft, (dan zie je dus niets) kun je hem zoenen?

Heeft iemand misscien nog wat tips met wat ik wel en niet moet doen in deze situatie?

Ik ben zelf ook drager van de herpes variant die koortslip veroorzaakt, en als ik inderdaad geen koortsblaar heb kan ik gewoon kussen :slightly_smiling_face: Maar het kleinste plekje kan al voor een besmetting zorgen.

Hoelang blijft zo’n plekje meestal? (sorry voor de vele vragen hoor hihi)

Bij mij start het, begint het te jeuken en heb je een blaartje. Na twee dagen wordt het echt een dikke koortslip en na 7 dagen is hij vaak wel zich terug aan het trekken.

Ik gebruikte trouwens wel eens Compeed pleistertjes voor koortslip, die plak je erover heen :’)

Dat wat hier boven al wordt vermeld, + veel mensen zijn drager van dat virus, maar bij veel mensen komt het nooit tot uiting, dus het kan goed zijn dat je er “immuun” voor bent!
Mijn moeder bv/ ze heeft het en ook doorgegeven aan mijn broer en mij, maar mijn vader heeft het niet, ook al heeft hij haar al veel gekust toen ze besmettelijk was.

(maar dat wil niet zeggen dat je iemand met een koortslip moet gaan zoenen, beter gewoon wachten tot het weg trekt.)