Zoenen

Hey!

Ik ben een meisje van 15 jaar en ik heb nog nooit gezoend… :flushed:
Al mijn vriendinnen hebben al wel gezoend en dan zeggen ze dat ik snel iemand moet vinden zodat ik niet de enige ben die nog nooit heeft gezoend. Ik schaam mij er ook best voor, want ik ben bijna de enige uit de klas. Er zijn wel jongens die met mij willen zoenen maar ik wil dat het moment speciaal wordt, is dat vreemd? Of zal ik gewoon met iemand zoenen zodat ik het gehad heb? :hugs:

xxxx

Vind het juist heel tof dat je weet wat jij wil. Je laat je niet beïnvloeden door groepsdruk. Houdt het inderdaad speciaal! Dat is tenminste iets waar je later graag aan terugdenkt. :slightly_smiling_face:

Als jij wilt dat het een speciaal moment wordt, moet je zeker wachten. Dom ook van je vriendinnen dat ze zeggen dat je snel iemand moet vinden, zodat je niet de enige bent die nog niet gezoend heeft. Wat boeit het.

nah ik zou niet zo maar met iemand zoenen zodat je gezoend heb, zeker niet als je zelf graag wil dat het speciaal is
+ 15 is geen rare leeftijd om nog niet ontgroend te zijn

Ik zou wachten totdat je iemand hebt gevonden die speciaal genoeg is om mee te zoenen. 15 jaar is geen rare leeftijd om nog niet ontgroend te zijn inderdaad.

Nee, gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Het is helemaal niet erg als je nog even wacht.

Je moet het zelf weten wanneer en met wie je zoent, laat je vriendinnen je niet dwingen! Als jij je nog niet fijn bij iemand voelt, moet je het gewoon niet doen. Zoenen doe je met iemand die je leuk vindt. Dus wacht er gewoon op en ga niet zoeken, het komt vanzelf wel! Ik heb zelf btw ook nog nooit gezoend haha!

Bedankt voor de reacties! Doet me goed!! :slightly_smiling_face: x

Zit in precies dezelfde situatie hahah. Ben ook 15 en nog nooit gezoend. Ik wil ook niet zomaar zoenen om het zoenen zoals sommige van mijn vriendinnen wel doen. En ik geloof dat het vanzelf wel goed komt met ons al lijkt het me wel eng hahaha

Hahahah ja, precies!!

Helemaal mee eens!

Ik heb met mijn vriend voor het eerst gezoend, en hij ook met mij. We zijn er allebei heel blij mee, het maakt het heel speciaal.

Leeftijd maakt echt niks uit hoor. Ik was ook pas 17 met mijn eerste zoen. :slightly_smiling_face:

Kunnen we alsjeblieft een sticky topic openen met dat het volkomen normaal is dat je, op welke leeftijd dan ook, nog niet hebt gezoend/seks hebt gehad/of een relatie hebt gehad? En dat het vanzelf wel komt? En dat je anders gewoon iets van het leven moet maken en niet moet wachten op een jongen?
Serieus.

Je moet ook helemaal niet zoenen om het zoenen.

Mijn eerste zoen was dan wel toen ik 14 was. Alleen ik was gek op die jongen. Ik weet nog precies hoe het ging en hoe ik me er bij voelde.

Tot op de dag van vandaag ben ik blij dat het niet zomaar met iemand tijdens het uitgaan was.

Ik was 13 of 14 toen ik voor het eerst zoende. Ik zou niet eens meer zeker weten welke van de twee, das intussen alweer aardig wat jaren geleden… :cold_sweat:

Een vriendin van mij is nu 21 en zij heeft nog nooit met een jongen gezoend. Ze wacht gewoon af tot ze een leuke jongen leert kennen, en ze zeker is dat ze hem vertrouwt en ze het echt wil, voor ze dat wil gaan doen. Ik vind het helemaal niet raar hoor, bij haar niet en bij jou zeker ook niet.

Iedereen is anders. Als jij wilt dat je eerste kus echt speciaal is, dan kun je het beste gewoon afwachten tot je de juiste persoon tegen komt, en dan gebeurt het vanzelf! Dat is helemaal niet iets om je voor te schamen, en daar mag je ook gewoon duidelijk en eerlijk over zijn tegenover je vriendinnen, vind ik. Ik vind het juist stoer dat jij zoiets hebt van “nee, ik wil gewoon dat het speciaal is, en niet zomaar met iemand.” want een heleboel mensen doen dingen maar, om mee te lopen met de rest.

Ik ben 16 en heb ook nog nooit gezoend hoor! Het is gewoon normaal, ik begrijp je heel goed maar wacht gewoon. Who cares dat je 15 bent, als je vriendinnen je daardoor stom vinden, dumpen die handel :grinning_face_with_smiling_eyes:

nou ik zal is even vertellen, ik werd in de discotheek op mn 14,5 ontgroend op de minst bijzondere manier en die jongen negeert me nu. was totaal nie speciaal… niet dat dat mij boeit ofzo. daarna nog wel met 2 andere mensen die mn vriendje waren. Maarja komt nog wel een keer maar nie alle zoenen zijn bijzonder bedoeld maar die avond dat je ontgroend word door random persoon ben je echt wel blij enzo. zoenen met speciale persoon is leuker :kissing: :dancing_women: was in een discotheek namelijk. :metal: