zoenen?!

Ik ben een meisje van 17 en ik heb nog nooit gezoend.
Ik heb sinds november een vriendje die wilt natuurlijk verder dan alleen handjes vast houden en kusjes geven (ik zelf ook).
Maar elke keer als hij mij begint te zoenen haak ik af terwijl ik wel benieuwd ben van hoe dat is.
Aangezien ik het nog nooit heb gedaan ben ik er okal onzeker over want mijn vriend heeft al meerdere vriendinnen gehad en weet al helemaal hoe t moet.

Hebben jullie tips voor me hoe ik t zou moeten doen (klinkt nogal raar sorry) en waar ik op moet letten
Thnx :slightly_smiling_face:

Je kunt toch met hem bespreken dat je het eng vindt? Dan snapt ie heus wel dat het niet zo perfect zal gaan.

jaa idd bespreken met hem
en anders als je daar van houd miss met hem uitgaan, dan gaat het miss vanzelf(bij mijwel, wel wat drank op)

ik weet precies wat je bedoelt… ik heb nu sinds anderhalve maand een vriend en hij is mijn eerste. ik heb dus met hem ook voor het eerste gezoend. ik weet dat hij al eerder vriendinnen heeft gehad en ook met hen heeft gezoend, en dus was ik ook een beetje bang om met hem te zoen. echter, ik heb het wel gewoon gedaan, het gebeurde gewoon. geloof het of niet maar ik vind t nu echt superlekker om met m te zoenen. dus mijn tip is: ga er gewoon voor :wink:

Maar op dat moment trek ik mezelf terug…
Terwijl ik het juist wil. Mezelf dwingen lukt niet.
En mn vriend zegt dat hij gwn wilt wachten tot dat ik er klaar voor ben maar na 6 maanden wil ik echt wel verder. En ik vind t nogal sneu voor hem sls ik me terug trek zie ik aan zn gezicht dat hij echt baalt :’)

huh
je bent 17, hebt al sinds november een relatie maar nog niet gezoend?
Ben ik de enige die dat raar vindt? Als je 13 was oké maar 17…

Verder is zoenen echt niet eng en je kan maar weinig fout doen. Kwijl niet te veel, duw je tong niet in zn keel en gedraag je niet als wasmachine.

Succes!

Als je 17 bent betekend dat niet meteen dat het normaal is als je ‘‘al’’ gezoend hebt, want bij iedereen is dit anders.
Doe het pas als jij er aan toe bent en niet wanneer de deadline volgens andere mensen is…

Misschien helpt het als jij hem dit verteld?
Succes in ieder geval. xxx

Ik zelf vind t okal raar bijna een half jaar een relatie en dan nog steeds niet gezoend

En ik heb het er wel eens met hem erover gehad en hij reacties daar op met dat hij wacht tot dat ik er klaar voor ben zelfs als we al bejaard zijn ( :’) ) en daf hij mij nergens naar toe dwingt.

Aah dat is wel lief van hem in ieder geval!

Tja, ik zelf ben ook 17 maar heb er helemaal geen moeite mee (gehad). Als je uitgaat gaat het sowieso al vanzelf, vind ik…

Maak je niet druk, is nergens voor nodig :wink:. Oefening baart kunst en iedereen zoent anders. Begin gewoon met een paar kusjes geven en de rest gaat vanzelf. Niet teveel bij nadenken.

Het kom van zelf wel dat zoenen, niet alles gaat in 1 keer al perfect Dat komt heus wel goed.

Als je al zo lang met hem hebt, is het wel bespreekbaar te maken toch? Gewoon uitleggen dat je het nog nooit gedaan hebt en onzeker bent, dan kan hij je “tips” geven etc.

hij vind het niet erg om te wachten, dus dan vind die het vast ook niet erg als je niet meteen perfect zoent de eerste keer! bovendien kun je vrij weinig fout doen volgens mij…

bovendien ‘stuurt’ hij je vast wel een beetje aangezien hij al wel meer ervaring heeft haha

praat er over met hem, ik weet zeker dat hij alle tijd ervoor zal nemen. Ga er gewoon voor, maak het niet te moeilijk voor jezelf, hoe meer je nadenkt hoe moeilijker het word. Laat je gaan in het moment, hij zal je er heus wel doorheen lijden

Ondanks dat ik het. Met hem het bespreek. Houd iets me tegen en hij weet ook dat ik t graag wil maar t niet lukt

Vertel hem gewoon dat je nog nooit hebt gezoend en dat je het spannend vindt. Snapt hij vast wel.

Laat je meeslepen met zijn bewegingen.