zoenen voor huwelijk

ik heb een probleempje… ik vind een jongen bij mij op school leuk, maar hij is moslim.
ik weet dat hij zich wel aan de regels houdt (ramadan, geen seks voor huwelijk, geen varkensvlees eten etc) maar hij is opzich redelijk ‘‘westers’’. hij gaat ook wel gewoon om met meisjes net zoals nederlandse jongens en zijn vrienden zijn ook nederlands. hij gaat niet echt uit maar als iemand een feestje geeft gaat hij daar wel gewoon naartoe.
maar ik heb gehoord dat moslims niet mogen zoenen voor het huwelijk. is dat waar?? want als dat zo is kan ik hem maar beter uit mijn hoofd zetten :frowning_face:

Ik weet er niet heel veel vanaf, maar ik dacht dat moslims wel mochten zoenen voor het huwelijk? Alleen geen seks.
Maar aangezien ik het niet echt weet, beschouw dit maar als een upje :slightly_smiling_face:

Ligt er denk ik aan hoe streng je in de leer bent. Sommige meisjes mogen niet eens naar jongens kijken terwijl anderen best wel mogen zoenen en verkering mogen hebben. Vraag maar aan die jongen hoe het bij hem thuis zit.
Jongens mogen meestal “alles”, dus ik denk dat je je daar eigenlijk voor niks druk over zit te maken.

Ze mogen vast wel zoenen, vraag is meer of hij met jou wil zoenen.

Wat een onzin, lekker vooroordeel weer. Dat in sommige culturen/families jongens meer mogen heeft niks te maken met het feit dat hij moslim is

Tegenwoordig doen bijna alle moslim jongeren dingen die niet mogen. Denk aan roken, alcohol, seks etc. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar als je hem niet goed kent dan is het moeilijk in te schatten hoe hij met zijn geloof omgaat. Waarom probeer je hem niet gewoon beter te leren kennen? Dat is ook beter dan om meteen met hem te gaan zoenen toch?

Ja ik ken hem wel redelijk goed, ik praat wel eens met hem. Maar ik vind het alleen een beetje raar om te vragen ‘Goh mag jij eigenlijk zoenen?’ dus vandaar dat ik het hier vraag:)
Maar roken en drinken enzo doet hij sws niet.

Ik merk toch wel dat juist in dat soort culturen jongens veel meer mogen dan meisjes, zelfs als ze jonger zijn.

upje

Ik zou juist zo’n vraag stellen haha. Ook omdat je je dan in hem en zijn geloof interesseert.

Volgens mij mag een moslim wel zoenen? Al weet ik het eigenlijk niet, haha! Stel het is zo hoef je hem om die reden toch niet uit je hoofd te zetten? Al is niet zoenen voor het huwelijk wel moeilijk en snap ik dat je daar van zou balen. Als het zo is denk ik dat elke moslim die regel overtreedt trouwens.

Volgens mij lappen al die jongens de regels sowieso aan hun laars als het daarom gaat en dus al helemaal over zoenen. Echt ik heb het al aan zóveel moslims gevraagd en roken, drinken en zoenen lijkt soms echt geen probleem te zijn. Vraag je het aan de meiden, tja krijg je een heel ander verhaal te horen…

En zolang je maagdenvlies niet scheurt van zoenen zal het wel goed zijn.

Ik heb eens gezoend met een Marrokaanse jongen, hij dronk geen alcohol dus ik denk dat hij redelijk “moslim is” of hoe je dat moet noemen. Het ligt natuurlijk per persoon hoe nauw ze de regels uit de Koran opvolgen, maar als hij redelijk westers gedraagt zoals jij beschrijft, denk ik wel dat hij mag zoenen. Maar je moet hem eerst leren kennen en dat zoenen komt later wel. Als dat je tegen houdt om hem te leren kennen is dat erg zonde.

Ik heb nog nooiy gehoord dat ze niet mogen zoenen dus ik denk van wel
Maar eigenlijk weet ik er niets van

Als je hem ooit gaat zoenen dan denk ik wel dat je het ziet aankomen of hij ook terug gaat zoenen. Oke dit klinkt stom maar als je hem gwn een kusje geeft (ipv zoen) dan kun je zijn reactie bekijken of hij het misschien erg vond of niet. Maarja ik vraag me af wie tegenwoordig niet zoent in een relatie

Een beetje een rare vraag, net zoiets alsof christenen mogen zoenen voor het huwelijk. Iedereen gaat anders met zijn geloof om, dus het is niet echt te zeggen wat wel en niet “toegestaan” is in zijn familie/omgeving.

Heejj, meid.
Normaal gezien mag je NIET zoenen, maar tegenwoordig zoent iedereen.
Zoenen is nu alsof je gedag zegt, iedereen doet het.
Ik wens je succes meid… :beer: