Zoenen met man van 50+

Oké, ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: ik heb een vriendin van me betrapt toen ze stond te zoenen met een ‘oude’ man.
Toen ik haar hierop aansprak zei ze dat ze hem al haar hele leven kent en het een soort tweede vader is voor haar. Vervolgens zei ik dat dit echt niet normaal is en dat ze vriendjes moet zoeken van haar eigen leeftijd, maar ik dring niet echt tot haar door.

Wat kan ik doen om wel tot haar door te dringen? Alle hulp is welkom!!

Hoe oud is ze?

Ik weet niet hoe oud ze is, maar ik zou dit ook heel raar vinden. En waarom doenden ze? Omdat ze ‘verliefd’ zijn of ‘zomaar’?

18!

En hij 52 volgens mij

Heeft ze een slechte band met haar echte vader? Het is vaak dat als meisjes een nare ervaring hebben gehad met hun vader dat ze naar een vader-figuur zoeken. Dit is natuurlijk niet altijd het geval. Kijk het even aan of ze het nog eens doet, want inderdaad een man van 50 zoenen… is een beetje raar. Praat nog een keer met haar?

Nouja ik vind het sowieso apart dat ze hem een soort tweede vader noemt en dan met hem zoent, want je zoent toch ook niet met je eigen vader? En weet niet hoe oud je vriendin is, maar ik krijg al meteen pedo in mijn hoofd als ik dit lees. Je kan allerlei redenen noemen waarom het niet klopt, maar als het niet doordringt, dan dringt het niet door.

Persoonlijk zou ik het echt nooit doen, maar sommige meiden vallen nou eenmaal op oudere mannen. Maar het kan ook zijn dat die man haar dwingt ofzo, en dan moet je meteen ingrijpen!!

Als ze nou meer contact met die man zou hebben en dat ze zich fijn voelt bij hem, dan zou ik haar begrijpen. Maar als 18 jarige heb je andere behoeften dan een man van 52. Ik zou nog eens met haar praten en haar proberen tegen te houden. Lukt dat niet, dan is het nog altijd haar keus en daar moet je haar dan maar in laten…

Het lijkt me niet goed dat ze met iemand zoent die een vaderfiguur voor haar is. Ik zou helaas niet weten hoe je tot haar door kunt dringen, maar je kan proberen de focus te leggen op het feit dat ze hem ziet als een tweede vader ipv dat hij zo oud is.

Ik vind het voor haar leeftijd echt niet normaal. Je kunt wel zeggen dat ze volgens de Nederlandse wet een volwassene is, maar ik vind dit geen verstandige beslissing van haar. Daarbij heeft die man waarschijnlijk ook een gezin. Hm, ik zelf denk niet dat praten met haar helpt. Misschien kun je gaan praten met die man of haar ouders? Want ik vind dit echt niet gezond voor een 18 jarige meid.

Ze heeft wel een goede band met haar vader, dus waar ze dit precies op baseert weet ik ook niet. Hij heeft inderdaad een vrouw en twee kinderen die nog ouder zijn dan zij is…
Ze zei wel dat ze iets voor hem voelt maar het werd me niet duidelijk of het verliefd zijn is of ‘gewoon’ houden van.

Het licht er aan, als zij het écht wilt is het niet heel verkeerd. Ze is ‘volwassen’ dus het is legaal. Zijn ze verder gegaan of is het bij zoenen gebleven? Zelf zou ik het niet fijn vinden met iemand die zo veel ouder is, maar er zijn echt meisjes die het leuk vinden. Mijn vader heeft een veel jongere vriendin, zij is net 25 en ze hebben al 3 jaar. Zijn vorige vriendin was nog jonger toen ze kregen. Deze ‘meiden’ wilde het echt zelf. Mijn ‘stiefmoeder’ is zelfs trots dat ze met me vader heeft en ze woon ook al 2 en een half jaar bij ons. Ik zelf vindt het maar vreemd, maar ze zijn wel ‘gelukkig’.

Als hij een vrouw en kinderen heeft dan vind ik dat wel verkeerd, ongeacht hoe oud dat meisje is.

Haha, ja. Ik heb ook niet gezegt dat ik dat vriendinnetje van me vader accepteer;)

Bedankt voor jullie adviezen! Ik ga volgende week nog eens een goed gesprek met haar aan.

Ze bedoelt het denk ik meer in de trant van, hij is bezet, alleen daarom zou ze al niet met hem moeten zoenen.

Ik zelf vind het een beetje vaag. De laatste tijd lijkt het wel een trend te worden om met een 30 jaar oudere man te zoenen. Ik zou haar zeggen dat het sowieso niet echt handig (en netjes!) is om te zoenen met iemand die bezet is en zelfs kinderen heeft. Daarbij komt nog eens zijn leeftijd. Een paar jaar verschil vooruit, maar 30… Er zijn genoeg interesante mannen die een paar jaartjes jonger zijn dan dat, single zijn en geen gezin hebben.