Zoenen met bestevriendin.

Straight to the point.
Ik ben verliefd op m’n beste vriendin, zij ook op mij!
We hebben vorige week al gekust in het echt…
Stonden 2 vrienden van haar bij en ze vonden het maar raar.
We zeiden dat we gewoon beste vriendinnen waren…
Maar nu wil ze zoenen… en ik weet niet of ik dat wel durf…
Ik ben bang voor de reactie van mensen…
Wat moet ik doen

als ik jou was zou ik het alleen doen als je je er prettig bij voelt, maar trek je niet te veel aan van wat andere mensen denken. mensen praten toch en als je je prettig voelt bij haar, dan is het vaak al een goed teken.

Niets van aantrekken?

Bedenken wat je meer waard vind. Eerlijk zijn tegen de wereld en gewoon laten zien dat je (ook) op meisjes valt, of het geheim houden en niks krijgen met je vriendin.
Ik denk zelf dat je van die eerste gelukkiger wordt. Doe gewoon waar jij je fijn bij voelt en trek je niks aan van andere mensen.

Ja, ik wil me er ook niks van aantrekken
Maar vorig jaar had een jongen doorverteld dat ik bi ben
tegen een populair-meisje en die noemde me het hele jaar door pot
en werd door andere mensen gepest…
daarom zit ik ermee…

Serieus? Wat kinderachtig. Ik zou vragen waarom ze dat doen. En een leraar inschakelen.

Had ik ook gedaan & nu is het gestopt maar ben bang dat het weer gebeurd.

Er zullen helaas altijd mensen blijven die negatieve reacties erop geven… Het gaat om jezelf en of je je er zelf prettig bij voelt om jezelf zo bloot te geven. Probeer je je er niet teveel van aan te trekken en gewoon jezelf te zijn.

we deden vandaag niks en we kregen al weer zo’n reactie

Ik denk dat de mensen om je heen gewoon nog niet echt volwassen zijn of geëmancipeerd zijn.

Maar wees gewoon jezelf en doe waar jij je fijn bij voelt. Als je je er niet fijn bij voelt om close met je vriendin te zijn bij die mensen, dan kun je dat best tegen haar zeggen. Dat zal ze vast begrijpen. En als zij er niet zijn kan jij gewoon intiem doen met haar, je zult dan veel meer op je gemak zijn.

Na een tijdje ga je vanzelf denken F*ck die mensen, ze moeten er maar gewoon mee dealen. Tot die tijd gewoon goed met je vriendin praten en duidelijk maken hoe jij erover denkt en waarom je liever niet voor de neus van die mensen gaat zoenen.

Lekker doen waar jullie je goed bij voelen ongeacht de meningen van anderen. Negatieve reacties zijn er altijd wel, ook als je met een jongen zoent. Zegt meer over die mensen zelf :slightly_smiling_face:

Als jij je hier niet prettig bij voelt nog, dan hoef je niet te zoenen. Gewoon aangeven.