Zoekend naar oorzaak van een enorm jeukende hoofdhuid

Hi, dames!

Ik weet niet zeker of dit het geschikte topic is voor deze vraag, maar het leek me het meest gepast.
Sinds, ik gok nu, minstens 1,5 maand heb ik enorme last van m’n hoofdhuid. Resultaat: jeuken, jeuken, jeuken. En, zéér extreem!

Het eerste waar ik aan dacht was luis, maar dat is het niet. Om de dag hebben we daarop gecontroleerd, maar er was niks te zien en ik heb m’n haren voor de zekerheid toch nog met speciale shampoo gewassen en met speciale lotion ingewreven.
Ook dacht ik misschien aan overgevoeligheid voor bepaalde soort shampoos, maar de shampoo die ik gebruikte toen de jeuk begon, gebruikte ik echt al maanden en zelfs nu, na enkele wisselingen van shampoos, houdt de jeuk aan.

Ik heb op internet gezocht naar wat het kon zijn, maar kon geen duidelijk antwoord vinden. M’n hoofdhuid is totaal niet rood en er zijn geen korstjes of iets dergelijks op te vinden.

Iemand die dit herkent? Iemand die me hiermee kan helpen? Het is echt niet meer te doen :cold_sweat:

Te droge hoofdhuid, te vette hoofdhuid, geïrriteerde hoofdhuid…

Dermolin shampoo is in alle gevallen wel geschikt.

Ik zou voor de zekerheid even je probleem voorleggen aan de huisarts. Het kan van alles zijn!

Inderdaad even langs de huisarts gaan. En anders misschien een andere shampoo, een biologische of kruidenshampoo bijvoorbeeld. het kan zijn dat je ineens misschien niet meer tegen bepaalde ingrediënten kan. Misschien is dit iets voor je http://www.hairandbeautyonline.com/nl/herbalicea-knoflook-shampoo.html

Misschien je haar eens een week zonder shampoo wassen en kijken of het dan beter gaat? Anders zou ik maar even naar de dokter gaan ja.

Kan inderdaad ook nog aan je eten liggen. Misschien testen wanneer je het minder krijgt en bij houden wat je eet/drinkt

Zal ik eens naar kijken, dankjewel!

Ja, daar zat ik inderdaad ook bijna aan te denken, maar ga liever niet voor alle kleine dingetjes naar de huisarts, hihi.

Top, dankjewel!

Waar moet ik het dan mee wassen? Alleen conditioner? Dat wordt toch ongelofelijk vet of …? :cold_sweat:

Toevallig houd ik al een paar maanden een eetdagboek bij, dus daar zou ik wel eens naar kunnen kijken. Bedankt voor de tip!

Roos? Eerste waar ik aan dacht waren ook luizen, maar dit is het niet zeg jij. ook al geprobeerd met een luizenkam te kammen?

Ik had altijd last van een jeukende hoofdhuid, maar sinds ik elke dag kam met een luizenkam (+ tangle teezer) is het echt ontzettend verminderd!

Ik heb helemaal geen schilfertjes of iets. Alhoewel: dat moet je toch hebben als je roos hebt?

Heb je ook veel stress gehad de afgelopen tijd?
ik kreeg een tijdje geleden ook een enorm jeukende hoofdhuid, heb het toen voorgelegd aan de kapster en die opperde stress. En inderdaad, toen ik wat minder stress had ging het weer over. Duurde wel een tijdje hoor!
Dus wie weet kun je, als je de dokter een stap te ver vindt, misschien de kapper eens bellen?

Het kan zijn dat je allergisch bent voor bepaald eten of voor je conditioner (als je die gebruikt).
Ik heb het ook soms en als ik mijn haar een tijdje niet was met shampoo gaat het meestal beter.
Je moet ook niet te vaak je haar wassen, want dan kan je hoofdhuid gaan irriteren en inderdaad gaan jeuken.
Hopelijk heb je hier wat aan, en als je er nogsteeds niet vanaf bent over een tijdje, pm me dan.
X :wink:

Ja, een beetje. Niet extreem veel meer dan normaal. Kan het eens proberen, dankje!

Alleen met conditioner wassen, bedoel je? Zal het eens proberen, dankje!

Ik heb hier ook vaak last van…

ik zou toch even naar de huisarts gaan. Als het wel iets is kunnen je medicinale shampoo’s etc meegeven. Ook kan je vragen of ze bij je kapper even willen kijken, de meeste doen dat tijdens het wassen zowieso al.

Ik had dat ook, en voor mij heeft andrelon haar en hoofdhuid shampoo heel erg geholpen :slightly_smiling_face: