Zo zitten jongens in elkaar?

Hoi! Ik vond op een site dit stukje hieronder over jongens, het is een beetje kinderlijk geschreven, maar okee… Het is door een man zelf geschreven.
Wat is jullie mening hierover? Zijn jullie het ermee eens of denken jullie dat het anders in elkaar zit?

[i]Jongens, daar snap je niets van. Ze wonen op een ander eiland. Dat is onhandig, maar ook wel leuk. Iets wat nog geheim is, is veel spannender dan iets bekends. Bovendien kan je wat van ze leren, want wat het ene eiland niet heeft, heeft het andere weer wel. Dus als ze bij elkaar komen heb je niet alleen een groter eiland, je hebt ook meer verschillende dingen bij elkaar!

Handig
Bij jongens weet je precies waar je aan toe bent. Dat is handig. Als ze het koud hebben, vragen ze: „Wil je dat raam even dicht doen?” Simpel eigenlijk. Ze draaien er niet omheen door te zeggen: „Sjonge, wat staat dat raam ver open.” of „Het is wel koud zo.” Nee, ze zeggen gewoon wat ze bedoelen, en daar hoef je helemaal niks achter te zoeken. Heerlijk toch!

Doeners
De rechter hersenhelft is bij jongens minder ontwikkeld dan bij jullie, waardoor ze minder makkelijk over emoties praten. Ze zijn meer doeners dan praters. Dat lijkt voor jullie misschien wat oppervlakkig, maar ze hebben het er zelf prima mee naar hun zin. Je kunt er zelfs wat van leren: als jongens ruzie hebben, hebben ze het zo weer goed gemaakt. Ze maken het niet groter dan het is. Wat je ziet, is wat je krijgt.

Haantjes
In een groep doen jongens er alles aan om op te vallen. Ze laten daarbij zoveel mogelijk dingen zien waar ze goed in zijn. Er is altijd een soort wedstrijd wie het grappigst is, wie het sterkst en wie er de meeste trucs kan met een skateboard. Jongens willen opvallen. Ze willen applaus, ze willen dat er om hen gelachen wordt, ze willen winnen, en ze gaan net zo lang door totdat jij kijkt. Dit haantjesgedrag duurt hun hele leven. Dat is de reden dat er meer mannelijke directeuren, voetballers en cabaretiers zijn.

Hormonen
Jongens hebben veel testosteron. Door dat hormoon zijn jongens fysieker dan meisjes. Ze stoeien meer, ze kijken meer actie-films en ze houden meer van zoenen. Want ook daar heeft het effect op: jongens zitten seksueel anders in elkaar dan meisjes. Seksuele gevoelens kunnen bij jongens een heel eigen leven leiden. Het hoeft niet persé te maken te hebben met verliefd zijn. Het kan ook een plaatje van een mooi meisje zijn, waardoor een jongen opgewonden wordt. Zijn gevoelens worden geprikkeld door wat hij ziet, dus ook door wat voor kleren jij aantrekt. Zoenen kan voor een jongen iets anders betekenen dan voor jou. Het hoeft niet altijd te betekenen dat hij verkering met je wil. Misschien had hij wel een weddenschap met zijn vrienden en wilde hij de eerste zijn die een meisje zoende.

Meisjes zijn gemiddeld 2 jaar eerder geslachtsrijp. Dus als jij jongens van je eigen leeftijd kinderachtig vindt, dan kan dat kloppen. Ze zijn twee jaar langer kind.[/i]

ze willen dat er om hen gelachen wordt

dat komt me bekend voor van de jongens in mijn klas

grr

haaahhaha ,… idd :grinning:

het klinkt wel herkenbaar. Maar je heb ook uitzonderingen hoor. Een vriend van me praat wel veel enzo en is anders. Maar over het algemeen, het stereotype jongen komt wel overeen ja. vooral over dat haantjes gedrag. (denk ik)

Inderdaad, ik ken ook uitzonderingen :wink: Maar over het algemeen klopt het denk ik wel.

omg zoooveel dingen herken ik hierin :’)

Voor degenen die dit nog niet wisten is dit wel handig.

Inderdaad, het is geen grote ontdekking maar wel gewoon een goede uitleg :wink:

ikkkan nuu ff geen jongen zien grr…

dit weet toch iedereen al?

ik vind het juist leuk dat jongens ‘zo’ zijn zegmaar. (ok op dat playerige/respectloze gedrag van sommigen na dan).
Stel je voor allemaal meiden, bah kippenhok. Wij zijn echt een stel krengen eigenlijjk.

Ik herken er echt, alles in =O

Helemaal mee eens.

Misschien weet wel niet iedereen dit… Als je je afvraagt hoe het komt dat jongens zijn zoals ze zijn is dit een goede uitleg vind ik.
Oh, en ik vind het helemaal niet erg dat jongens ‘zo’ zijn :S Ik weet niet of je dacht dat ik dat bedoelde, maar bij deze: dat hoor je mij niet zeggen ! :wink:

het is iig wel waar.

nee dat dacht ik niet hoor. :slightly_smiling_face:

Maar sommigen mensen zitten altijd zo over jongens te zeuren, daarom zei ik het erbij.

Haha, okee, dan is het goed :wink:
Ik dacht ik zeg het maar even, dat ik geen mannen-hater ga lijken ofzo :stuck_out_tongue:

haha heel herkenbaar, maar wist het ook al wel… over dat testosteron he, daar las ik laatst wat over. Jongens denken gemiddeld om de 5 min aan seks ofzo. als het niet minder is! pfff. wandelende hormoonballen, dat zijn het!

mee eens, maar niet alle jongens zijn hetzelfde

Maaaar moet het meisje perse mooi zijn (in ziin ogen)?

Het laaste stuk over up