zo stom geweest!

de titel zegt het al… ik ben stom en dom geweest!

het zit zo : mijn vriendje en ik zijn al een lange tijd samen en vroeg mij of hij mij mocht vingeren… nadat we het dan uiteindelijk geprobeerd hadden (ik heb nog niks bij hem gedaan) vertelde ik het mijn beste vriendin, we hadden het gesprek op een papiertje geschreven…

nu vroeg ze aan mij of ik het bij kon houden dus stak ik het in mijn pennenzak , nu was (heel toevallig) mijn boekentas kappot…

dus ik vroeg aan mama of ze even mijn boekentas mee wou uitladen…nu was ik zo dom om het papertje op de tafel te leggen en nu heeft ons mama het gelezen…

ze schrok en wilt nog een bondig gesprek met me voeren…het komt me maar aan dat ze me tottaal niet vertrouwt in zoon dingen … ik heb echt hulp nodig en ik ben ook wat bang wat voor vragen ze me gaat stellen …

aub help me , ook al is het me eigen schuld ;s

Zijn je ouders zo streng? Is wel vervelend zeg :S

We kunnen je niet helpen, ze heeft het eenmaal gezien,
tjah, gewoon praten lijkt mij (en de volgende keer niet zulke dingen op papier zetten)

Ze weet het nu toch al dus stop met je zorgen te maken, er is niks meer aan te doen.
Wees gewoon open een eerlijk tegen je moeder.

Niet zo slim van je om het op te schrijven (echt why?) maar daar kun je nu niks meer aan doen.

Heeft je moeder er consequenties aan verboden zoals dat je die jongen niet meer mag zien of niet meer alleen met een jongen op de kamer mag?

Zo niet dan zou ik me er niets van aantrekken en voortaan gewoon wat voorzichtiger zijn. Ouders vinden het namelijk nooit leuk als je seks hebt, zelfs niet als je 30 bent.

Als ze dit wel heeft gedaan (verbieden hem te zien) dan kun je een gesprek aan gaan dat het toch echt jouw zaak is en dat dit alleen maar vijandigheid jegens haar uitlokt, omdat als jullie het willen doen dat toch wel gebeurt.
Dat je liever wil dat je moeder je uitlegt hoe je het veilig moet doen (ook al weet je dat allang, maar dan geef je je moeder het gevoel dat je haar vertrouwd en dat je geen domme dingen doet) dan dat zij het verbied en je misschien wat verkeerds doet.

Ik zou me echt kapot schamen als mijn moeder zoiets zou lezen… maaroke wij kunnen je denk ik niet helpen
gebeurt is gebeurt

ja het was egter ook me eigen schuld! ik ga er ook eerlijk in zijn… liegen is ook nooit een optie en we zien elkaar al weinig dus verbieden zou er zeker inzitten… ze zijn er niet gerust gesteld in x maar alvast bedankt

Nou dan is het heel erg gênant maar zoiets maakt iedereen wel eens mee.

(Mijn moeder keek laatst bijv. in mijn kast en zag naar condooms liggen. Ik ben 18 en woon al op mezelf, ze was bij mij op bezoek, maar toch was het gênant.)

Waarom heb je het eigenlijk opgeschreven? :slightly_smiling_face:

we zaten in studie en mogen nooit praten… als je dat wel doet strafstudie ;s dus opschrijven was de optie ;p

Je moeder snapt toch ook wel dat je op jouw leeftijd dingen uit probeert?

Ja het is stom, maar inderdaad wat hierboven staat, je moeder snapt toch ook wel dat als je een vriendje hebt je op een gegeven moment aan seks begint?

Oeps, dat is niet slim. Volgende keer meteen doorkrassen wat gelezen is een idee? Dat deed ik als niemand anders het mocht lezen - briefjes werden wel eens afgepakt of gezien door een leraar dus dit was voor ons ideaal. xD

Maarja je moeder kan niet verwachten dat je helemaal niks doet als je een relatie hebt - en ondertussen er boos over worden. Ze begrijpt het vast wel alleen wil ze het misschien liever niet geloven :stuck_out_tongue_winking_eye: Geen enkele moeder wil dat hoe oud je ook bent haha.

aj dat is balen… maar ik zou me er iniedergeval niet te druk om maken! je moeder schrikt er misschien van omdat bijna geen enkele ouder zich bewust is dat zijn of haar kind dit soort dingen doet ( er is laatst een ondervraging geweest waarbij ze vroegen aan ouders of ze dachten dat hun kind ’ het’ of ’ dingen ’ deed. slechts 10 % van de ondervraagde ouders dacht dit van hun kind terwijl het écht percentage op 90% ligt! ze is wss dus gewoon geschrokken) maar ook zíj is jong geweest dus ze kan je niks verbieden etc. het komt goed, niet te druk om maken!

sws nooitmeer zulke dingen opschrijven dus. lullig !

Tja, er valt nu vrij weinig maar aan te doen, meer een les voor de volgende keer dat je het niet zomaar op blaadjes moet gaan schrijven als je niet wilt dat anderen het lezen.

bedankt allemaal tis nog een beetje moeilijk te verwerken voor men ouders ;p maar ze komen er wel boven op zeiden ze

Mooi dat het meeviel haha, ik weet zeker dat je hier over een paar jaar lachend op terug kijkt. Maar ik begrijp super goed dat je je zo druk maakte hoor, zou ik ook gedaan hebben.

Mijn moeder maakt altijd van die “Ik weet dat je seks hebt”-opmerkingen. Word ik ook niet echt blij van.

Maar het komt vast wel goed, meis! Je moet er een beetje nuchter over doen, dan komen je ouders er ook wel over heen.

bedankt en we gaan morgen eens goed praten ;s

Tja, er valt nu weinig meer aan te doen. Leg je moeder gewoon uit dat je daar aan toe bent, dat je ouder wordt en dat het dan logisch is dat je ook een keer aan die dingen begint.