Zo ontzettend bang om (nog) niks.

Hello everyone. Ik wil graag even mijn verhaal kwijt, gewoon omdat ik hoop dat er mensen zijn die me begrijpen/ kunnen steunen.

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, dus alvast mijn excuses als het een groot verhaal wordt van allerlei losse elementen. Ik heb in het verleden drie jaar lang een relatie gehad. Hij ging tijdens die relatie meerdere malen vreemd, drie keer om precies te zijn (waarvan ik weet). Uiteindelijk heb ik me hier van los kunnen rukken en… dat was moeilijk, heel erg moeilijk. Na deze relatie ben ik drie maanden echt single geweest, het was dus helemaal over tussen mij en mijn ex. Ik ontmoette een nieuwe jongen via het internet. Hij woont aan de andere kant van Nederland, terwijl ik in Brabant woon. Het gaat super goed tussen ons en ik ben zo, zo, zo blij dat ik hem heb ontmoet. Ik kan oprecht zeggen dat ik nog nooit zoveel om iemand heb gegeven.

Oke, dat was de achtergrondinformatie denk ik. Vandaag is hij inmiddels al 3 dagen op vakantie naar Albufeira. Hij had deze vakantie al geboekt voordat hij wat met mij kreeg. Daar wil ik overigens niet mee zeggen dat hij anders niet had mogen gaan van mij, maar hij zei zelf dat hij anders niet wás gegaan. De vrienden waarmee hij gaat zijn allemaal single, op één jongen na.
Het probleem waar ik nu mee zit is dat ik zó ongelooflijk bang ben en ik hem zo erg stress. Ik ben denk ik nog nooit zo bang geweest voor iets. Ik ben zo bang dat er iets gebeurd op die vakantie. Het is niet zozeer dat ik hem niet vertrouw, maar meer dat ik voor mezelf toch rekening wil houden met het feit dat het wel kán gebeuren. Ik denk dat ik dit doe, om de pijn (als het dus wel zou gebeuren) te verlichten. Ik weet dat het nergens op slaat, maar het heeft natuurlijk een heleboel te maken met mijn ex die zo vaak vreemd is gegaan.
Vandaag liet hij weten dat de vriend die ook een vriendin heeft gisternacht heeft gezoend met een ander meisje. Nou zou je denken ‘ja maar die vriend is jouw vriend toch niet?’. Nee, inderdaad, dat is hij niet, maar op de een of andere manier kan ik nu niks anders dan huilen. Ik weet dat mijn vriend het niet verdient dat ik zo panisch doe, want hij is mijn ex niet. Maar, ik weet ook niet hoe ik het mezelf makkelijker kan maken…

Het is logisch dat je moeite hebt met hem volkomen vertrouwen, je ex is immers drie keer vreemd gegaan (en misschien nog wel vaker). Maar je zegt het zelf al: je vriend is je ex niet, en het is ook niet eerlijk om hun te vergelijken. Dus adem in en adem uit, hoop dat je vriendje een leuke tijd heeft en geen gekke dingen doet. Als die je echt leuk vind en gek op je is, heb je waarschijnlijk niets om je zorgen over te maken! En voor je het weet is die weer terug, kop op!
:sob::muscle:

Zoek afleiding zodat je er niet over na hoeft te denken.
Je kan wel honderd scenario’s bedenken, maar hij kan ook vreemdgaan in Nederland.
En voor je het weet is hij weer terug.

Bedenk het zo, als hij vreemd wilde gaan. Zou hij al veel eerder vreemd kunnen gaan, want jij zou er toch niet achter komen. Maar dat deed hij niet, dus waarom nu wel?

Geniet van je vakantie en doe ook leuke dingen. Laat je leven niet van hem afhangen!

We hebben nog niet zo heel lang, maar inderdaad, dat had hij zo kunnen doen als hij zou willen. Ik wil ook graag afleiding/leuke dingen doen maar doordeweeks is dat een beetje moeilijk, al mijn vrienden werken non-stop. Het komt er dus op neer dat ik me de meeste tijd dood verveel doordeweeks.

Spreek wat af met vrienden van vroeger of met mensen die je niet helemaal goed liggen. Misschien klikt het toch weer. Gewoon plezier hebben! Ga anders hardlopen of iets bakken in je eentje. Dan doe je wat. (:

Zit hier al heel lang mee, het feit dat ik vaak niks te doen heb omdat ik het simpelweg minder druk heb dan mijn vrienden, haha. Ik ga vrijdag inderdaad afspreken met een oude vriendin, ook super veel zin in. Nu begint het topic ergens anders op te lijken haha…

Hahahaha sorry, ik stuur je wel even vriendschapsverzoek x